TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

Panemunės tiltas - nelaimės šauklys

2011 04 26 0:00
Panemunės tilto svarbiausiose vietose gelžbetonis yra ištrupėjęs.
Erlendo Bartulio nuotrauka

Netrukus vairuotojai ir pėstieji dar labiau vengs katastrofiškos būklės Panemunės tilto Kaune. Remontui uždarius Jiesios tiltą, "ore kybantis" du vieno seniausių laikinosios sostinės mikrorajonų krantus jungiantis Panemunės tiltas taps pagrindine susisiekimo arterija, galinčia bet kada subyrėti.

Žinomas tiltų specialistas, inžinierius Henrikas Adolfas Kebeikis įsitikinęs, kad gegužės 10 dieną remontui uždarius Jiesios tiltą kauniečius ištiks šokas, nes transporto eismas iš Panemunės mikrorajono ir Kauno priemiesčių bus nukreiptas pavojų keliančiu objektu. Kasmet tiltus iš arti apžiūrintis inžinierius LŽ pareiškė, kad šiuo metu Panemunės tiltas tarsi kybo ore - svarbiausiose vietose gelžbetonis yra ištrupėjęs.

Rimto incidento jau būta

"Visas statinio svoris laikosi tik ant metalo. Gerai, kad tuomet, kai tiltą statė, statybininkai naudojo dešimtkart daugiau armatūros nei reikia. Priešingu atveju statinys seniai būtų subyrėjęs", - sakė H.A.Kebeikis. Jis neabejojo, kad Panemunės tilto būklė gresia skaudžiu incidentu, kuris gali ištikti bet kurią dieną. Kalbėdamas apie Panemunės tiltą, inžinierius priminė 2009 metų žiemą visą kraštą sukrėtusį įvykį, kai, įsmukus daliai ties Kaunu esančio Kleboniškio tilto, vos per plauką buvo išvengta didelės nelaimės. Laimė, kelyje Vilnius-Klaipėda tragedija neįvyko, nes laiku buvo pastebėta, kad tiltas nesaugus. Jis suremontuotas per tris mėnesius - laikinai eismas dalimi tilto ir nuvažiavimu nuo jo Lapių link ribotas.

Iki tragedijos - netoli

Inžinierius absurdiškais vadina teiginius, kad trupantis, rūdijantis ir vos besilaikantis Panemunės tiltas gali būti eksploatuojamas dar daug metų. Anot H.A.Kebeikio, apatinė tilto plokštė paplauta, poliai supuvę, intarpinės sijos prilaikomos tik metalinių dalių.

"Pradėti jį remontuoti planuojama tik vasaros pabaigoje. Bet iki to laiko kritinės būklės objektas turės atidirbti už du - už save ir už Jiesios tiltą. Sijų apkrovos padidės dar labiau. Tad reikėtų skubiai susirūpinti važiuojančiųjų tiltu saugumu", - įsitikinęs inžinierius.

Anot jo, šiuo metu prie Panemunės tilto yra ženklas, neleidžiantis juo važiuoti sunkesnėms nei 15 tonų transporto priemonėms. Tačiau niekas nekontroliuoja, kad jos nevažiuotų.

"Jei tiltu vienu metu važiuoja du keleivių pilni troleibusai ir dar nusidriekusi lengvųjų automobilių eilė, kiek tada visa tai sveria?" - nerimo neslėpė pašnekovas.

H.A.Kebeikio įsitikinimu, Kauno miesto merija turi skubiai pasirūpinti prie tilto įrengti šviesoforus, pagrindinį eismą nukreipti per hidroelektrinę. Kol to nebus padaryta, eismą turėtų prižiūrėti ir reguliuoti policijos pareigūnai. Inžinieriaus nuomone, tai būtų protingas žingsnis siekiant išvengti gyvybių galinčios nusinešti nelaimės.

"Bauginti žmonių nereikia, bet padaryti viską, kad katastrofa neįvyktų, valdininkai privalo", - pabrėžė tiltų specialistas.

Ekspertai vieningi

Apie tai, kad 1931 metais statyto Panemunės tilto būklė blogėja, pirmą sykį prabilta 1995-aisiais, kai Kauno miesto savivaldybės administracijos speciali komisija nustatė daugybę šio objekto defektų ir pasiūlė parengti remonto projektą.

Nuo to laiko tilto būklė įvertinta dar penkis kartus. Skirtingos kompanijos valdininkus vis perspėdavo - statinį remontuoti būtina. 2007-2008 metais tiltą apžiūrėję ekspertai apskritai rekomendavo juo nebesinaudoti ir greta statyti naują.

"Apie sudėtingą vieno iš Kauno objektų būklę girdime ne vienus metus. Prieš leidžiant didesnį transporto priemonių srautą būtina aiškiai pasakyti, kokios apkrovos yra galimos ir kaip bus užtikrinta, kad jų niekas neviršys", - perspėjo Vilniaus Gedimino technikos universiteto docentas dr. Algirdas Jonas Notkus.

Lietuvos kelininkų asociacijos "Lietuvos keliai" vykdomasis direktorius Rimvydas Gradauskas atkreipė dėmesį į tai, kad jei pradeda byrėti tilto konstrukcija, tai gali lemti gerokai didesnį incidentą nei Kleboniškio tilto atveju.

"Tiltai taip pat "pavargsta". Jiems reikėtų skirti daugiau dėmesio, laiku pastebėti defektus. Kitaip pasekmės gali būti labai skaudžios", - perspėjo R.Gradauskas.

Anot jo, ypatingą rūpestį kelia tiltų, kurių perdangos sumontuotos iš įtemptojo gelžbetonio elementų, techninė būklė. Tokių Lietuvos automobilių keliuose yra beveik 300. "Iš užsienio šalių patirties žinoma, kad dėl įtemptosios armatūros korozijos netikėtai sugriuvę tokio tipo tiltai gali tapti rimtų nelaimių priežastimi", - sakė R.Gradauskas.

Laukia pinigų

Kauno miesto savivaldybės administracijos Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas Aloyzas Pakalniškis LŽ teigė, jog šiuo metu remontuojama tik dalis Jiesios tilto, tačiau norint jį sutvarkyti tinkamai teks eismą visiškai uždaryti. Darbus ketinama baigti rugpjūtį ir, jei Kelių direkcija skirs 5 mln. litų, prasidės Panemunės tilto remontas. Jį žadama atlikti per ketverius metus.

"Jau parengtas techninis projektas. Laukiame finansavimo ir esame pasiruošę pradėti darbus", - sakė A.Pakalniškis.

Valdininkai dėl to, kad eismas nuo Jiesios tilto bus nukreiptas į Panemunę, kol kas neketina imtis jokių papildomų saugumo priemonių. Jų nuomone, turėtų pakakti to, jog tiltu negali važiuoti sunkesnės nei 15 tonų transporto priemonės.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"