TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

Panika elektros skydinėje

2010 02 24 0:00
Šarūno Mažeikos (BFL) nuotrauka

"Lietuvos žinių" paviešintas Lietuvos radijo ir televizijos (LRT) slaptas sandoris su milijonieriaus Vladimiro Romanovo televizijos kanalu "Sport1" pasėjo paniką nacionalinio transliuotojo ir "Sport1" gretose. Dėl LRT vadovų veiksmų Seimo nariai kreipėsi į prokuratūrą.

Vasario 13-ąją prasidėjusi Vankuverio olimpinių žaidynių transliacija Lietuvos biudžetui kainavo 1 mln. litų. Tai intelektinė šalies nuosavybė, kuriai taikomos tos pačios taisyklės, kaip ir materialiajam turtui. Niekas nedrįstų milijono vertės pastato perduoti privačiai kompanijai nepaskelbęs konkurso.

Tačiau LRT išdrįso be konkurso ir už neskelbiamą kainą milijonieriaus V.Romanovo kanalui "Sport1" perduoti žaidynių sublicenciją.

Seimo narių reakcija.

Toks bendras visuomeninio transliuotojo ir komercinio kanalo biznelis suglumino Seimo narius. Vakar Seimo Ekonomikos komiteto narys Vaidotas Bacevičius kreipėsi į Generalinę prokuratūrą, prašydamas išaiškinti, ar LRT, už 1 mln. litų įsigijusi Vankuverio olimpinių žaidynių licenciją, turėjo teisę neskelbdama konkurso ar aukciono parduoti sublicenciją privačiam "Sport1" kanalui.

"Nors Lietuvos nacionalinio radijo ir televizijos įstatymo 14 straipsnis šiuo konkrečiu atveju to įsakmiai reikalauja, šis veiksmas nebuvo derinamas su LRT veiklą prižiūrinčia institucija - LRT taryba, kuri užtikrina, kad visuomeninis transliuotojas tarnautų visuomenės interesams ir kokybiškai įgyvendintų įstatyme numatytus uždavinius, - rašoma V.Bacevičiaus laiške. - LRT vadovybei viešai metami kaltinimai slapčia pardavus minėtą sublicenciją diskredituoja visuomeninį transliuotoją bei kelia abejonių dėl šios institucijos veiklos skaidrumo. Šis faktas labai papiktino kitas komercines televizijas, kurios galbūt būtų sumokėjusios didesnę kainą už olimpiados transliavimo teises."

V.Bacevičius paprašė laikinai einantį generalinio prokuroro pareigas Raimundą Petrauską įvertinti galimybę ginti viešąjį interesą.

Kvies į Seimą

Neliko nuošalėje ir parlamento Švietimo, mokslo ir kultūros komitetas. Jis pakvietė į susitikimą LRT tarybos pirmininką Gediminą Ilgūną.

"Norėtume išgirsti iš G.Ilgūno platesnį komentarą dėl šitos situacijos, - papasakojo apie kvietimo tikslą komiteto pirmininkas Valentinas Stundys. - Įdomi pati tvarka, kodėl tai padaryta. Ar iš tikrųjų turėjo būti konkursas, ar jo neturėjo būti, ar taryba tai žinojo?"

Susigriebė ir G.Ilgūnas. Nors praeitą savaitę, iš LŽ sužinojęs apie sublicencijos pardavimą, jis neteikė tam daug reikšmės, tik paaiškino, kad be tarybos sutikimo parduodamos ir LRT laidos, po savaitės pirmininkas suabejojo, ar teisingai elgiasi LRT administracija.

Kovo 16-ąją vyksiančiame LRT tarybos posėdyje jis ketina pateikti paklausimą generaliniam direktoriui Audriui Siaurusevičiui dėl sublicencijos pardavimo. Tačiau ketina tai padaryti svarstant "ne svarbius, o eilinius klausimus".

Atgalinė data?

Apie LRT ir V.Romanovo televizijos bendrą verslą LŽ paskelbus praėjusį penktadienį, vasario 19 dieną, reakcija Seime kilo šį pirmadienį, vasario 22-ąją. Tą dieną komiteto pirmininkas V.Stundys kreipėsi į LRT tarybos pirmininką G.Ilgūną dėl olimpiados transliacijų sublicencijos perdavimo privačiam kanalui. Vakar iš pat ryto LRT pastebėtas karštligiškas sujudimas, visuomeninio transliuotojo administracija, anot LŽ gautos informacijos, karštligiškai bandė neteisėtam sandoriui suteikti bent jau teisėtumo įvaizdį.

Seimo Audito komiteto narys Saulius Stoma vakar iš savo šaltinių gavo informaciją, kad LRT galbūt pažeidė įstatymus.

"Ką tik buvau Vilniaus miesto apylinkės prokuratūroje, - atsiliepė į LŽ telefono skambutį S.Stoma. - Parašiau pareiškimą dėl LRT ir tikiuosi, kad tyrėjai rimtai pažiūrės į šitą dalyką ir bus atliktas tyrimas. Mano šaltiniai pranešė, kad galbūt nacionalinio transliuotojo vadovybė perleido olimpinių žaidynių transliavimo teises "Sport1" nesudariusi sutarties. Kaip mane informavo, šiandien kaip tik buvo bandoma tą sutartį suklastoti atgaline data. Aš paprašiau, kad prokuratūra greitai reaguotų ir patikrintų šiuos įtarimus. Jei bus atgaline data surašyti popieriai, tik ekspertizė galės nustatyti, ar tai suklastoti raštai. Tuoj pat sureagavus bus užkirstas kelias galimai neteisėtai veikai."

Neegzistuojančios įmonės direktorius

Apie tai, kad LRT ir "Sport1" kilusi panika, liudijo ir LŽ pokalbiai su "Sport1" atstovu Remigijumi Jurgelaičiu. Prieš pat prasidedant Vankuverio žiemos olimpinėms žaidynėms "Sport1" išplatino pranešimą spaudai, kuriame R.Jurgelaitis vadinamas "Sport1" direktoriumi.

Tačiau paaiškėjo, kad licenciją sporto televizijos kanalui "Sport1" yra gavusi UAB "Sporto komunikacijos", kurios 49 proc. priklauso UAB "Alora", o 51 proc. UAB "Ūkio banko investicinė grupė", kurios prezidentas V.Romanovas.

UAB "Sporto komunikacijos" direktorius - Eimuntas Silvestras Akromas.

O įmonė, kuri vadintųsi "Sport1", Lietuvoje apskritai neegzistuoja, taigi nėra ir jos direktoriaus.

"Ai, ten turbūt mergaitės padarė klaidą, - kuklinosi R.Jurgelaitis, suvertęs kaltę dėl neegzistuojančių pareigų paskelbimo žemiausios grandies personalui. - "Sport1" priklauso "Sporto komunikacijų" įmonei, o aš esu pastarosios įmonės valdybos narys. Dabar tvarkomi dokumentai, kai bus atliktos procedūros, tapsiu "Sport1" direktoriumi. Formaliai visi žino, kad bus pokyčių, čia tik laiko klausimas, kada aš tapsiu juo - šiandien, ryt, poryt, kitą pirmadienį. Ir gal dėl to tokia klaida įsivėlė."

Painiojasi ar meluoja?

LŽ vakar priešpiet pasidomėjus, kas tuomet pasirašė sutartį su LRT dėl žaidynių transliavimo, R.Jurgelaitis atsakė:

"Ne aš sutartį pasirašiau. Pasirašė "Sporto komunikacijos" ir LRT. Visos sutartys tarp kanalo ir kitų išorinių juridinių asmenų pasirašomos "Sporto komunikacijų".- "O mes turime duomenų, kad sutartis nepasirašyta." - "Aš pats savo akimis tą sutartį mačiau, ji yra pasirašyta." - "Kada pasirašyta?"

- "Sutartis pasirašyta penktadienio data, atrodo, penktadienio, taip, prieš pat žaidynes. Mes gavome patvirtinimą iš EBU, kad mums sutiko suteikti licenciją... vasario 11 ar 12 dieną pasirašyta. O kodėl jūs tuo domitės? Lietuvos TV užsidirba pinigus paskutiniu momentu, kai nebūtų užsidirbusi. Kai pradėjau kanalu domėtis kaip valdybos narys, mes nusprendėme, kad transliuoti žaidynes yra prestižo reikalas. Jeigu mes geranoriškai pasiūlėme ir dar nupirkome (sublicenciją - red.) ir tam mokesčių mokėtojų išlaikomam kanalui sumokėjome tikrai nemažą sumą už transliacijas, rodydami kartojimus, o ne originalią produkciją, kas čia blogo?"

Susitarėme, kad R.Jurgelaitis pats paskambins popiet ir pasakys tikslią datą, kada pasirašyta sutartis su LRT. Bėgo valandos, R.Jurgelaitis pats neskambino ir su žurnaliste kalbėti negalėjo.

Per tą laiką pavyko susisiekti su LRT generalinio direktoriaus pavaduotoju Rimvydu Paleckiu.

"Sutartis pasirašyta vasario 12 dieną su UAB "Sporto komunikacijos", - paaiškino R.Paleckis. - Su kuo konkrečiai? Tikrai neprisimenu, ne aš sutartį sudarinėjau."

Gal prisimena UAB "Sporto komunikacijos" direktorius E.S.Akromas, kuris vienintelis turi teisę sutartis pasirašinėti? Deja, išgirdęs LŽ klausimą dėl sutarties su LRT, E.S.Akromas kategoriškai atsisakė šia tema kalbėti.

Pagaliau, baigiantis darbo dienai, pavyko susisiekti su R.Jurgelaičiu.

"Gerai, pasikalbam, turite tris minutes. Sutartis su LRT pasirašyta vasario 12 dieną." - "O kas ją pasirašė?"

- "Pasirašė... Valdybos vardu aš pasirašiau." -

"Kas pasirašė, atsiprašau?" - "Aš pats pasirašiau." -

"Ar, būdamas valdybos narys, turite teisę pasirašyti tokį dokumentą?" - "Turiu, valdybos vardu yra protokolai padaryti, ir kai kurias sutartis, jeigu sumos viršija..., visada pasirašo valdybos nariai. Įprasta praktika." - "Argi nereikia direktoriaus įgaliojimo sutarčiai pasirašyti?"- "Nereikia. Valdyba yra aukščiau už direktorių, valdyba padaro protokolą, valdybos narys pasirašo." - "O kodėl valdyba nepavedė direktoriui pasirašyti sutarties?" - "Pagal tam tikrus kriterijus mes esame padarę tą tvarką ir pagal tą tvarką pasirašinėja arba valdyba, arba direktorius. Šiuo atveju valdyba pasirašė. Čia visose mūsų bendrovėse tokia pati tvarka yra."

Transliuotojo paslaptys

Nacionalinis transliuotojas, gyvuojantis už mokesčių mokėtojų pinigus, turi privačių paslapčių ir neskaidrių sandorių.

LRT taryba, kuri yra pagrindinis nacionalinio transliuotojo kontrolės organas, tik pasibaigus Vankuverio olimpinėms žaidynėms ir posėdžio pabaigoje pasidomės, ar teisėtai buvo parduota sublicencija. Ir greičiausiai patikės A.Siaurusevičiaus paaiškinimu, kad viskas teisėta. Kaip buvo iki šiol.

Bet ar taip turi ir toliau būti? Ir vis dėlto, kada buvo pasirašyta sutartis. Ir su kuo LRT vadovai ją pasirašė - su "valdybos nariu"? Ar ši niekinė sutartis išgelbės A.Siaurusevičių ir jo komandą?

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"