TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

Partijos galanda ginklus rinkimų agitacijai

2014 01 29 6:00
K.Komskis Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Artėjantys prezidento ir Europos Parlamento (EP) rinkimai didžiąsias politines partijas skubina kurti rinkėjų viliojimo strategiją. Preliminariais skaičiavimais, rinkimų agitacijai planuojama išleisti nuo 0,5 iki 1,5 mln. litų.

Didžiosios politinės partijos ketina pelnyti rinkėjų simpatijas gana tradiciniais būdais: bus rengiamos kelionės po Lietuvą, susitikimai su žmonėmis, iš spalvingų agitacinių plakatų neblės politikų šypsenos, televizijose suksis vaizdo klipai, o pašto dėžutes užtvindys reklaminės skrajutės.

Rinkimų strategai priversti sukti galvą, ir kaip pritraukti daugiau rinkėjų prie balsadėžių EP rinkimuose. Baiminamasi, kad mažai intriguojanti ir nuspėjama prezidento rinkimų baigtis (EP rinkimai turėtų sutapti su galimu antruoju Lietuvos prezidento rinkimų turu) atiduoti savo balsą už Lietuvos atstovus EP žmonių nesuvilios.

Rinkimų agitacija - paslaptis

Socialdemokratų rinkimų štabo vadovas Juozas Bernatonis politinės kampanijos atskleisti nenorėjo. „Savo strategijos neviešiname ir nemanome, kad tai reikėtų daryti“, - LŽ atkirto jis. J.Bernatonis užsiminė, kad prezidento ir EP rinkimų kampanija rengta kartu su samdytais specialistais. Anksčiau skelbta, jog su socialdemokratais ir jų iškeltu kandidatu į prezidentus – Zigmantu Balčyčiu - dirba komunikacijos agentūra „VIP Communications“. Rinkimų štabo vadovas, paklaustas, kaip socialdemokratai atkreips į save rinkėjų dėmesį, patikino, kad tai bus „tik teisėtos, įstatymus atitinkančios priemonės“. Socialdemokratai, pasak J.Bernatonio, dar neapsisprendę ir dėl lėšų, kurias ketina išleisti rinkimams. „Tai priklausys nuo partijos galimybių ir nuo to, kokia bus parama“, - tvirtino socialdemokratų rinkimų štabo vadovas.

Komandinis darbas

Darbo partija (DP) planuoja, kad jau šį savaitgalį sudėlios galutinę rinkimų kampanijos strategiją. „Kadangi visa Lietuva yra viena rinkimų apygarda, todėl, skirtingai nei per Seimo rinkimus, labiau susitelksime į komandinį darbą“, - tvirtino DP vicepirmininkė Virginija Baltraitienė.

Pagrindinės DP rinkimų kampanijos kryptys – vieša reklama ir tiesioginis bendravimas su rinkėjais. V.Baltraitienės teigimu, prezidento ir EP rinkimų kampanijos bus organizuojamos lygiagrečiai. „Į susitikimus vyks kartu ir kandidatas į prezidentus, ir kandidatai į EP, skirsis tik reklaminė medžiaga“, - pabrėžė ji. Kita „darbiečių“ rinkimų kampanijos strategijos dalis – visuomenės raginimas aktyviai dalyvauti EP rinkimuose. „Visų partijų (išskyrus konservatorius, nes jų elektoratas ištikimiausias) rezultatai priklausys nuo to, kiek žmonių ateis balsuoti. Jiems (konservatoriams – aut.) palankiau, kad kuo mažiau rinkėjų ateitų prie balsadėžių, o mums – priešingai“, - teigė V.Baltraitienė.

Rinkimų kampanijai „darbiečiai“ ketina išleisti apie pusę maksimaliai leistinos sumos – 1,3 mln. litų.

Strategija „sujaukta“

Partijos „Tvarka ir teisingumas“ rinkimų štabo vadovas Kęstas Komskis neslėpė, kad prezidento ir EP rinkimams rengta strategija žlugo, kai praėjusią savaitę Seime neįvyko balsavimas dėl Konstitucijos pataisos, kuri „tvarkiečių“ lyderiui Rolandui Paksui leistų dalyvauti prezidento rinkimuose. „Tai labai stipriai koreguoja mūsų planus“, - prisipažino K.Komskis.

Šiandien vakare „tvarkiečių“ valdyba planuoja iškelti naują kandidatą į prezidentus. „Matome, kad gali būti painiavos, nes vieno sąrašo lyderis, kaip mes tikimės, greičiausiai bus R.Paksas, o į prezidentus – kitas kandidatas“, - atviravo politikas.

„Tvarkiečiai“ viliasi, kad EP rinkimuose pavyks iškovoti du mandatus. „Prezidento rinkimų rezultatai jau iš anksto nuspėjami, todėl net antrasis rinkimų turas (tuomet vyks rinkimai į EP – aut.) gali nepritraukti labai daug rinkėjų. Mūsų pagrindinis tikslas – mobilizuoti savo rinkėjus“, - teigė K.Komskis. Rinkimams „tvarkiečiai“ planuoja panaudoti visą valstybės skiriamą dotaciją – apie 1,5 mln. litų.

Konsultuoja profesionalai

Didžiausia opozicinė partija – Tėvynės sąjunga-Lietuvos krikščionys demokratai (TS-LKD) rinkimų kampaniją dar planuoja. „Dabar vyksta intensyvūs parengiamieji darbai“, - LŽ patikino TS-LKD vykdomoji sekretorė ir rinkimų štabo vadovė Monika Navickienė. Konservatoriai plačios informacinės kampanijos neplanuoja, todėl bandys apsieiti ir be brangiai kainuojančios politinės reklamos televizijose. „Ketiname labai intensyviai važinėti po Lietuvą – ir Seimo frakcijos nariai, ir kandidatai į EP. Bendrausime su žmonėmis regionuose“, - teigė M.Navickienė.

Rinkimams TS-LKD planavo atseikėti apie 600 tūkst. litų. „Tai – pirminis mūsų planas, kurį greičiausiai viršysime, tačiau finansinis svoris šių rinkimų, palyginti su savivaldybių tarybų ar Seimo rinkimais, bus mažiausias“, - tikino M.Navickienė. Konservatorė viliasi, kad rinkimų sąskaitą savo aukomis papildys ir žmonės.

„Dar ne iki galo sudėliojome visus rinkimų kampanijos akcentus“, - tikino Liberalų sąjūdžio (LS) atsakingasis sekretorius Raimondas Imbrasas. Konsultacijas LS rinkimų štabui teikia ryšių su visuomene profesionalai. „Svarbiausius akcentus, pagrindines žinias ir šūkius visuomenei pateiksime kovo pradžioje“, - teigė R.Imbrasas. Rinkimams LS planuoja išleisti 1 mln. litų.

Į EP rinkimus – 12 partijų

Iš didžiosios politinės arenos po Seimo rinkimų eliminuota Liberalų ir centro sąjunga (LiCS) aktyviai rengiasi rinkimams į EP. „Mūsų rinkimų programa jau patvirtinta. Politinės kampanijos metu esame numatę įvairių akcijų“, - LŽ tikino LiCS atsakingasis sekretorius Raimondas Lingys.

Liberalcentristai rinkimuose į EP tikisi surinkti apie 3-5 proc. rinkėjų balsų. „Sėkmės atveju vieną europarlamentarą galime ir turėti“, - vylėsi R.Lingys. LiCS rinkimams numatę skirti apie pusę milijono litų.

Vyriausiosios rinkimų komisijos duomenimis, į EP rinkimus kaip politinės kampanijos dalyviai registravosi Lietuvos lenkų rinkimų akcija ir Rusų aljansas, Tautininkų bei Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos, Lietuvos liaudies bei Lietuvos žaliųjų partijos.

Rinkimų kampanijos - blankios

O.Mašalės įsitikinimu, politinės kampanijos sėkmę lemia vienas iš dviejų esminių dalykų – laikas arba pinigai. / Alinos Ožič (LŽ) nuotrauka

Lietuvos ryšių su visuomene specialistų sąjungos pirmininkė Orijana Mašalė mano, kad griežtos šalyje galiojančios rinkimų kampanijų taisyklės „blankina“ agitacinį periodą. „Ne kartą teko girdėti užsienio svečių, besilankančių mūsų šalyje rinkimų laikotarpiu, nuostabą, kad Lietuvoje rinkimų kampanijos nematyti. Ypač stebisi amerikiečiai, kurių rinkimų tradicijos skiriasi nuo bet kurios Europos šalies“, - pasakojo ji.

Vykstant rinkimų kampanijoms, pasak O.Mašalės, labiausiai trūksta įdomesnių diskusijų apie šalies viziją. „Daugybę metų kalbama tomis pačiomis temomis ir apie tų pačių sektorių reformas, nors vėliau rinkimus laimėjusios partijos vis tiek jų neįgyvendina. Kai kurios partijos turi stipresnę „idėjų bazę“, tačiau vien jos taip pat nepakanka. Turi būti ir atitinkama retorika idėjoms pristatyti, kad jomis būtų galima „užkrėsti“ rinkėjus“, - tikino viešųjų ryšių ekspertė.

Rinkimų reklama, pasak jos, labiausiai veikia tvirtų politinių pažiūrų neturinčius arba neapsisprendusius rinkėjus. „Visiškai abejingi jai liks turintieji mėgstamą partiją ar mylimą politiką“, - sakė O.Mašalė. Politikų pamėgti susitikimai su rinkėjais esą efektyviausi mažesniuose miestuose, kur bendravimą su politikais žmonės renkasi kaip pramogą arba laisvalaikio leidimo formą.

O.Mašalė įsitikinusi, kad politinės kampanijos sėkmę lemia vienas iš dviejų esminių dalykų – laikas arba pinigai. „Jeigu politikas yra charizmatiškas, turintis rinkėjams patrauklią viziją, jis turi dirbti gana ilgai, kad įtikintų žmones savo vizija ir gebėjimu ją įgyvendinti. Kitas variantas, kai kandidatas turi investuoti daug lėšų, kad žinia apie jį pasklistų kuo plačiau ir greičiau“, - pabrėžė Lietuvos ryšių su visuomene specialistų sąjungos pirmininkė.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"