TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

Partijos permaišo konsultantų kaladę

2016 04 07 6:00
Nors rinkimų kampanija dar oficialiai neprasidėjo, gatvėse jau gausu agitacinių plakatų. Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Prieš prasidedant oficialiai rinkimų kampanijai, startuosiančiai balandžio 8-ąją, į Seimą patekti siekiančios politinės partijos skuba apsirūpinti viešųjų ryšių konsultantais. Jau tradiciškai dauguma jų renkasi kitus įvaizdžio specialistus, nei samdė per anksčiau vykusius rinkimus. Apžvalgininkai mano, kad tokie sprendimai gali būti siejami su abipusiu nepasitikėjimu, kilusių iš ankstesnių patirčių.

Artėjant spalį vyksiantiems Seimo rinkimams, dauguma dėl Seimo nario mandatų kovosiančių didžiųjų politinių jėgų į pagalbą jau pasitelkė viešųjų ryšių agentūras. Tačiau vos kelios partijos apsisprendė ir toliau bendradarbiauti su viešųjų ryšių specialistais, paslaugas jiems teikusiais per ankstesnes kampanijas.

„Gali būti, kad tokią situaciją lėmė ne tik partijų, bet ir viešųjų ryšių agentūrų pozicija. Neatmestina tikimybė, kad bendrovės, turinčios bendradarbiavimo su partijomis patirties, nėra juo labai patenkintos. Partijos, kitaip nei verslo įmonės, dažnai turi kitokį požiūrį į viešąsias kampanijas. Jos įsivaizduoja, kad pačios puikiai žino, kaip reikia bendrauti su rinkėjais, dažnai vadovaujasi stereotipais. Profesionalai taip pat kartais turi specifinių patirčių. Taigi gali būti, kad ir viena, ir kita šalis po ankstesnių kampanijų jaučia tam tikrą nepasitenkinimą, todėl naujiems rinkimams vėl ieškoma naujų partnerių“, – LŽ sakė Vilniaus universiteto Tarptautinių santykių ir politikos mokslo instituto (TSPMI) profesorius Tomas Janeliūnas.

Pasirinko partnerių patarėją

Eligijus Masiulis: "Kelios agentūros pateikė savo siūlymus, bet nė vienas iš jų mūsų rinkimų štabe nesulaukė pritarimo.“Romo Jurgaičio nuotrauka

Valdančioji Lietuvos socialdemokratų partija artėjantiems rinkimams greičiausiai rengsis padedama viešųjų ryšių bendrovės „PR Service“, vadovaujamos Lino Kontrimo. Su šia viešųjų ryšių agentūra socialdemokratai bendradarbiauja jau kuris laikas, todėl, kaip LŽ sakė šios partijos rinkimų štabo vadovas Algirdas Sysas, netrukus ketinama pasirašyti „didžiąją“ sutartį. Įmonei „PR Sevice“, jo teigimu, ketinama patikėti visus rinkimų kampanijos darbus – tiek vizualinės reklamos, tiek strateginių klausimų sprendimą.

Per 2012 metais vykusius Seimo rinkimus socialdemokratai bendradarbiavo su kita viešųjų ryšių bendrove – jiems ne vienus metus talkino Dalios Kutraitės-Giedraitienės bendrovė Strateginių komunikacijų centras. O štai L. Kontrimo atstovaujama „PR Service“ prieš ketverius metus padėjo į Seimą patekti kitai politinei jėgai – Rolando Pakso vedamai partijai „Tvarka ir teisingumas“ (TTP).

Kaip LŽ sakė TTP informacijos centro vadovas Vidmantas Staniulis, šįmet „tvarkiečiai“ bendradarbiaus net su keliomis viešųjų ryšių bendrovėmis, bet pagrindinė partnerė bus „Alora“. Politinėje erdvėje seniai nematyta viešųjų ryšių įmonė anksčiau dirbo su Tėvynės sąjunga-Lietuvos krikščionimis demokratais (TS-LKD). „Alora“ jiems talkino per 2000 metų Seimo rinkimų kampaniją, kurios metu TS-LKD pasirodė itin nesėkmingai.

Algirdas Sysas: "Netrukus ketinama pasirašyti „didžiąją“ sutartį su įmone, su kuria bendradarbiaujama jau kuris laikas."LŽ archyvo nuotrauka

V. Staniulio teigimu, per šiuos rinkimus „Alora“ padės TTP įgyvendinti partijos parengtą programą ir numatytą strategiją. „Partija turi strateginę grupę, kuriai vadovauja R. Paksas, jai priklauso partijos vadovybė, rinkimų štabo vadovas, ten priiminėjami svarbiausi sprendimai, o konsultantai padės juos pateikti tam tikroje šviesoje, kad jie būtų matomi ir girdimi“, – aiškino jis.

Rengė apklausas

TS-LKD šįmet taip pat dirbs su visiškai naujais partneriais – reklamos agentūra „DDB Vilnius“, pasitelks ir žiniasklaidos planavimo įmonę „Open Agency“. „Darėme apklausą, šios kompanijos teikiami pasiūlymai mums buvo priimtiniausi. „DDB Vilnius“ teiks partijai tik kūrybines paslaugas – politinis turinys, be abejonės, yra mūsų rankose“, – pasakojo konservatorių lyderis Gabrielius Landsbergis.

Per 2012 metų Seimo rinkimus TS-LKD bendradarbiavo su bendrove „VIP Communications“, kuriai vadovauja buvęs prezidento Valdo Adamkaus patarėjas Darius Gudelis. Jau tada konservatoriai tikino, kad dalį rinkimų veiksmų planuoja pati partija – esą neketinama „visiškai atsiduoti į reklamos bendrovės rankas“.

Naują taktiką, planuodamas viešuosius ryšius, šįmet taiko Liberalų sąjūdis (LS). Kaip LŽ sakė šios organizacijos pirmininkas Eligijus Masiulis, užuot samdę vieną bendrovę visiems darbams atlikti, Liberalų sąjūdžio nariai pasitelkė du viešųjų ryšių specialistus. Nuo praėjusių metų lapkričio pabaigos LS rinkimų štabe dirba Martynas Čerkauskas, anksčiau ėjęs susisiekimo ministru buvusio E. Masiulio patarėjo ryšiams su visuomene pareigas. Prie komandos prisidėjo ir viešųjų ryšių specialistė Jurga Tapinienė, pernai vadovavusi į Vilniaus merus sėkmingai kandidatavusio Remigijaus Šimašiaus kampanijai. Atskiriems projektams įgyvendinti liberalai ketina pasitelkti agentūrą „Bosanova“, talkinusią per praėjusių metų savivaldybių tarybų ir Europos Parlamento rinkimus.

Ramūnas Karbauskis: "Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjunga apsieis be išorės konsultantų."Romo Jurgaičio nuotrauka

E. Masiulis neslėpė, kad LS bandė pasirinkti vieną viešųjų ryšių agentūrą. „Buvome paskelbę kūrybinę užduotį dėl rinkimų kampanijos koncepcijos sukūrimo. Kelios agentūros pateikė savo siūlymus, bet, atvirai pasakius, nė vienas iš jų mūsų rinkimų štabe nesulaukė pritarimo“, – teigė jis.

Remiasi patirtimi

Bendradarbiavimą su nuolatiniais partneriais – viešųjų ryšių konsultanto Lauryno Filipavičiaus atstovaujama ryšių su visuomene agentūra „Maniac“ – tęsia Darbo partija. „Mes kartu dirbame dešimt metų, jie pažįsta mūsų organizaciją iš vidaus, žino, su kuo kalbėtis, kaip reklamuoti. Kaip galėtų atėjusi nauja bendrovė įgyti tokio lygio žinių ir dirbti adekvačiai sėkmingai? Tai neįmanoma“, – sakė „darbiečių“ rinkimų štabo vadovas Vytautas Gapšys.

Juoduoju šios rinkimų kampanijos arkliuku vadinama Valstiečių ir žaliųjų sąjunga tvirtina, kad apsieis be išorės konsultantų – jiems samdytis esą nepakanka pinigų, o ir pačios partijos komanda tokia tvirta, kad gali idėjas generuoti pati. „Mes ypač pajėgūs, nes kai pamatysite mūsų komandos sudėtį, suprasite, kad tai yra tikrai įvairių sričių ryškūs lyderiai, todėl mums nereikia pagalbos nei žinutėms formuoti, nei strategijai kurti. Jeigu mūsų idėjos neduos rezultato, vadinasi, nesame verti to, ką tikėjomės pasiekti“, – LŽ aiškino šios partijos vadovas Ramūnas Karbauskis.

Vytautas Gapšys: "Įmonė, su kuria dirbame jau dešimtį metų, pažįsta mūsų organizaciją iš vidaus, žino, kaip reklamuoti."Romo Jurgaičio nuotrauka

Konsultantais nepasitiki

Buvusio viešųjų ryšių konsultanto žurnalisto Gintauto Misiukonio manymu, partijų bendradarbiavimo su viešųjų ryšių specialistais situacija yra keista. „Turėdamas patirties ir žiniasklaidoje, ir viešųjų ryšių srityje, galiu pasakyti, kad problema ta, jog viešųjų ryšių konsultantai per dažnus rinkimus dirba vis su kitomis politinėmis srovėmis ir skirtingomis partijomis. Jie sako, jog neturi jokių išankstinių nuostatų ar simpatijų, bet aš manau, kad kiekviena tokia įmonė bent vieną kartą yra nusvilusi nagus, nes, būkime atviri, politinėms kampanijoms iki šiol stinga skaidrumo. Dėl to taikomi įvairūs komplikuoti apmokėjimo mechanizmai ir paprastai vėliau susiduriame su įvairiomis finansinėmis „duobėmis“, – kalbėjo jis.

Kita problema, G. Misiukonio manymu, yra ta, jog Lietuvos politikai įsivaizduoja patys puikiai išmanantys viešuosius ryšius. „Partijos labai dažnai viešųjų ryšių konsultantus samdo tik tam, kad jie paskirstytų pinigų srautus ir palinksėtų galva, pritardami politikų išsakomoms mintims. Nė viena politinė partija, mano nuoširdžiu įsitikinimu, niekada iki galo nepasitikės konsultantais vien dėl to, kad kiekvienoje partijoje, kaip torte „Napoleonas“, yra daugybė tarpsluoksnių, turinčių savo interesų. Kita vertus, drįstu abejoti, ar kuri partija visiškai pritartų visiems konsultantų pasiūlymams, nes kiekvienas galime prisiminti gana drastiškų šios srities idėjų, kurios vargu ar davė pageidaujamą rezultatą“, – aiškino buvęs viešųjų ryšių specialistas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"