TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

Partijos tepasi rinkimų pudrą

2016 03 26 6:00
Palaikyti komunikaciją su rinkėjais TS-LKD lyderiui Gabrieliui Landsbergiui padeda ir jo senelis profesorius Vytautas Landsbergis. Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Konservatoriai atsinaujina, jaunėja ir lyderių panteone bando įtvirtinti naujus veidus, o senuosius – paslėpti. „Darbiečiai“ eina pramintu keliu ir jau kurį laiką kalba apie minimalios mėnesio algos kėlimą bei naują vedlį. Liberalai tradiciškai pradėjo turą po Lietuvą autobusiuku. O socialdemokratai kol kas delsia skelbti šūkius.

Eksponuoti naująjį savo įvaizdį, miestuose iškabinę plakatus, pirmieji pradėjo „darbiečiai“. Jiems vienu metu tenka vykdyti dvi akcijas: parodyti, kad partija turi naują lyderį Valentiną Mazuronį, ir pristatyti rinkimų pažadus. Įkandin „darbiečių“ į reklaminių vaizdo klipų kūrimą įsitraukė konservatoriai, bandantys įtikinti, kad jų partija pasikeitė. Tačiau pasirodę pirmieji politinių jėgų šūkiai ir vilionės liudija, kad rinkėjai „auga“ sparčiau nei partijų įvaizdžio strategai.

Tapatybės problemos

Tėvynės sąjunga-Lietuvos krikščionys demokratai (TS-LKD) neseniai pristatė naują klipą ir paskelbė šūkį „Nauja Tėvynės sąjunga – naujų galimybių Lietuvai“, o viešosiose erdvėse eksponuojami „naujieji veidai“. Tai TS-LKD lyderis Gabrielius Landsbergis, Radvilė Morkūnaitė-Mikulėnienė, Žygimantas Pavilionis, Tadas Langaitis. Tiesa, konservatoriai vilioja ir Vytauto Landsbergio figūra. Jaunimui socialiniuose tinkluose siūloma „prisidėti prie kažko didelio“ – turėti asmenukę su profesoriumi. Čia pat priduriama, kad tai „daugiau nei bet kuris tavo selfis„.

"Darbiečiai" aktyviai eksponuoja savo naująjį lyderį Valentiną Mazuronį /LŽ archyvo nuotrauka

Viešųjų ryšių eksperto Lino Kontrimo tikinimu, iš to, kaip save vaizduoja TS-LKD, akivaizdu, kad partija tebesprendžia identiteto krizę, kurią išgyvena nuo pat jos įkūrimo. Iliustratyvu tai, kad akcentuojama tik Tėvynės sąjunga, o krikščionys demokratai – ne.

„Tai, kad dabar nelinkstama akcentuoti krikščionių demokratų, yra simptomiška, tačiau nieko nauja. Ir jie patys save neoficialiai vadina konservatoriais, nors to žodžio pavadinime seniai nėra. Būtų logiška, jei jie įsiklausytų į rinkėjų nuomonę ir pasivadintų Lietuvos konservatorių partija“, – LŽ sakė L. Kontrimas.

TS-LKD agitacijoje kol kas nematyti senųjų partijos veidų. Pirmiausia, Seimo opozicijos lyderio Andriaus Kubiliaus. „Dėl tam tikrų savybių jis yra užsiauginęs nemenką negatyvią komunikacinę kuprą. Pasitraukimas į antrąjį planą palankus ir jam, ir pačiai partijai. Matome, kad ši partija sprendžia ne tik identiteto, bet ir kartų kaitos problemas. Šis procesas ne visada sklandus“, – kalbėjo L. Kontrimas.

Politologas Lauras Bielinis svarstė, jog konservatorių šūkiai, kad viskas bus nauja, iliustruoja, kas vyksta partijoje. „Kalbama ne apie naują projektą Lietuvai, o apie naują projektą partijai. Naujos partijos, naujos struktūros sukūrimą. Tai organizacinių pasikeitimų partijoje atspindys: naujas lyderis ir nauji jo aplinkos žmonės“, – vardijo jis.

Vienija alkoholizmo problema

Apie atsinaujinimą kalbanti partija pabrėžia ne vien saugumo, naujų galimybių temas. Artėjant rinkimams akcentuojama kova su alkoholizmu. Į ją jau įsitraukė Ramūno Karbauskio vadovaujama Valstiečių ir žaliųjų sąjunga. Jos atstovai jau kurį laiką dalija specialius lipdukus vairuotojams ir skelbia socialines akcijas. Iš paskos „valstiečiams“ į kovą su alkoholizmu yra suskubę ir konservatoriai.

„Ne pirmas kartas, kai pribrendusios temos pasitelkiamos per kampanijas. Pavyzdžiui, prieš 2012 metus rinkimus kelti algų didinimo šūkiai, o ir dabar tai niekur nedingo. Bus ir daugiau tokių bendrų temų – Lietuvos saugumo ir panašiai“, – dėstė L. Kontrimas.

Politologas L. Bielinis pažymėjo, kad paskelbti „abstrakciją“ – kovą su alkoholizmu – labai pravartu. Tačiau to nepakanka – reikėtų aiškesnio taktinių veiksmų plano.

Klasikinė taktika

Liberalų sąjūdis renkasi klasikinį bendravimo su rinkėjais būdą – partijos lyderiai su Eligijumi Masiuliu priešakyje pradėjo tradicinį turą po Lietuvą. Kol kas partija tuo ir apsiriboja.

L. Kontrimas laikosi nuomonės, kad tokia liberalų strategija – išmintinga: partija nesigiria, kad nuveikė ką nors stulbinamo, tiesiog naudojasi oponentų klaidomis. „Tai liberalams atveria galimybių lauką, nereikia kalbėti apie tai, ką jie padarė. Liberalai renkasi saugų ir aiškų komunikavimą su rinkėjais. Taigi klasika niekada nemiršta ir nemirs“, – kalbėjo jis.

Valdančiųjų laikysena – skirtinga

Anksčiausiai reklamuotis pradėję „darbiečiai“ pirmiausia ėmė tvirtinti naujojo partijos lyderio V. Mazuronio įvaizdį. Politiko atvaizdas, partijos simbolika mirga bent jau sostinės viešajame transporte, stotelių paviljonuose ir pan. Kartu „darbiečiai“, kaip ir per ankstesnius rinkimus, kalba apie minimalios algos didinimą.

TS-LKD jau vykdo aktyvią kampaniją socialiniuose tinkluose, kai kitos partijos - pasyvesnės.

L. Kontrimas pažymėjo, kad Darbo partija vienu metu vykdo kelias akcijas, ir tai nėra netikėta. „Jų kampanijos modelis nėra naujas – gal keisis struktūra, bet schema panaši. V. Mazuronis į Europarlamentą išrinktas kaip „tvarkietis“, dirbo Vyriausybėje kaip jų ministras. Taigi esama sujauktų dalykų, kurie paprastiems žmonėms kelia tam tikrų klausimų“, – minėjo jis. Ilgą laiką „darbiečiai“ buvo siejami vien su Viktoru Uspaskichu, tačiau dabar jis iš partijos bent jau formaliai pasitraukė.

Politikos apžvalgininko Tomo Čyvo nuomone, konservatoriai ir „darbiečiai“ tapatybės problemas sprendžia ieškodami naujų veidų. „Konservatoriai – dėl senstančio elektorato, o „darbiečiai“ todėl, kad žino, jog tiek balsų, kiek anksčiau, matyt, nebegaus. Plastinių operacijų laikais tai gana komiška. Ar „anūko partija“, ar „įsūnyto Fiodorovo partija“ – beveik tas pats. Matyti, kad rinkėjai jau „auga“ greičiau nei partijų įvaizdžių strategai“, – komentavo jis.

Rolando Pakso vadovaujama partija „Tvarka ir teisingumas“ jau kurį laiką „gravituoja“ tautininkiškos pasaulėžiūros link, tačiau aktyvios kampanijos ji dar nepradėjo. Matyt, „tvarkiečiai“ eksploatuos šūkį „Tauta. Valstybė. Tėvynė“.

„Jie save sieja su teisingumo paieška. Tai partijos lyderio „problemos“ atspindys. R. Paksui labai svarbu, kad teisingumas būtų įgyvendinamas taip, kaip jis jį supranta. Tai, jog jie kalba apie tautininkiškumą, rodo, kad jiems svarbu atnaujinti partiją. Ieškoma mažesnių jėgų, kurios turi įtakos regionuose“, – svarstė L. Bielinis.

Tuo metu T. Čyvas mano, kad „tvarkiečių“ ryšys su tautininkais ar jų šūkiais yra dėsningas. „O meilė fakelams ir ereliams – tiesiog šiaip smagus dalykas“, – sakė jis.

Dvi valdančiojoje koalicijoje esančios partijos – „darbiečiai“ ir „tvarkiečiai“ – jau elgiasi tarsi būdamos opozicijoje.

Premjero Algirdo Butkevičiaus vadovaujami socialdemokratai reklaminio aktyvumo kol kas nerodo. Tėra aišku, kad jie, kaip ir anksčiau, naudos tradicinį savo šūkį: „Svarbiausia – žmogus.“

„Jie kol kas nesireklamuoja todėl, kad ši partija šiandien tempia visą koalicijos vežimą. Ir gerai daro. Iš principo liko vienintelė partija, kuri stabiliai ir aiškiai orientuota į darbus iki spalio rinkimų. Socialdemokratai turi šnekėti apie tai, ką ir kodėl daro, o ne mesti pinigus į reklamą. Tai būtų savotiškai žalinga – rinkėjai juos dabar stebi pro didinamąjį stiklą“, – aiškino L. Kontrimas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"