TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

Pasaulio didmiesčius domina lietuvio idėja

2013 06 01 6:00
Edmundo Spakovo nuotraukos

Kopenhagoje, kurioje dviračių yra kone dvigubai daugiau negu gyventojų, tarptautinė komanda (jos daugumą sudaro lietuviai) įgyvendina idėją, alternatyvią asfaltuotiems dviračių takams. 

Kūrėjai siūlo pasauliui iš perdirbtų medžiagų konstruojamus modulinius dviračių takus, kuriuos galima nutiesti perpus pigiau ir greičiau, o prireikus - lengvai išrinkti ir perkelti į kitą vietą.

Įkvėpė Kopenhaga

Idėją kurti šiuos takus, kaip teigia vienas iš įmonės "Bikway" steigėjų Eimantas Liudvinovičius, įkvėpė būtent Danijos sostinė Kopenhaga, nes čia dviratis yra ekologiško, sveiko ir saugaus gyvenimo būdo simbolis. "Šio miesto gatvės suskirstytos į tris skirtingo aukščio dalis. Aukščiausias laiptelis atiduotas pėstiesiems, vidurinis - dviratininkams, o žemiausias - automobiliams. Daugelyje kitų šalių dviračių takams tiesiog skiriama linija atskirta gatvės dalis. Tačiau tai nesaugu, nors ir pigu. Juk automobilių vairuotojai kartais ignoruoja dviračių takus. Laiko patikrintą Kopenhagos laiptelių principą taikome ir mes, tik vietoj asfalto naudojame perdirbtas medžiagas. Galima sakyti, kad klonuojame saugią ir patogią Kopenhagos dviračių infrastruktūrą, tačiau darome tai pigiau, ekologiškiau ir daug greičiau", - pasakojo E.Liudvinovičius.

Įmonės Danijoje steigėjai E.Liudvinovičius (kairėje) ir Simonas Hansenas.

Kaip LEGO konstruktorius

Modulinį dviračių taką kūrėjai lygina su visiems žinomais LEGO konstruktoriais. Jam surinkti nereikia nei daug laiko, nei piniginių sąnaudų. Šiam darbui atlikti pakanka mažiausiai dviejų žmonių ir elementarių įrankių. "Surinktą konstrukciją tereikia pritvirtinti prie kelio, ir jau galima važiuoti. Apskaičiavome, kad 100 km modulinio tako būtų galima nutiesti apytiksliai per 100 dienų. Tuo metu išasfaltuoti 1 km dviračių tako užtrunka nuo 2 iki 6 savaičių. Mūsų siūlomų konstrukcijų surinkimo darbai nesukelia nepatogumų miesto gyventojams, nes nebūtina uždaryti gatvių, nereikia ir jokios sunkiosios technikos, - kalbėjo E.Liudvinovičius ir pridūrė: - Be to, nutiesti tokį taką labai paprasta, todėl prie savo miesto infrastruktūros keitimo gali prisidėti ir patys gyventojai."

Vaikinai jau turi iš perdirbto plastiko sukurtą produkto prototipą ir jo patentą. Tačiau gaminys vis dar tobulinamas ir testuojamas. Vyksta derybos su pirmu potencialiu klientu Kopenhagoje, taip pat ieškoma strateginių partnerių ir investuotojų, o artimiausiu metu planuojama surengti keletą demonstracijų ir bandymų Kopenhagoje bei Hamburge.

Domisi pasaulio didmiesčiai

Kaip tikino patys kūrėjai, dviračių infrastruktūros modelį jie eksportuoja į kitus pasaulio miestus. "Mobilaus dviračių tako idėją pristatėme bene didžiausių pasaulio miestų savivaldybių atstovams.

Tokį modulinį dviračių taką galbūt netrukus galėsime išbandyti Vilniuje, Vokiečių gatvėje.

Taigi žinome, kad kiekvienas didmiestis turi išskirtinių planų ir savų projektų, prie kurių reikia taikytis tiesiant dviračių takus. Pavyzdžiui, Kopenhagoje šiuo metu vyksta metro žiedo statybos, bet kai kuriose vietose reikia pakeisti asfaltuotų keliukų kryptį, todėl miesto merija modulinį dviračių taką vertina kaip patogų laikiną asfalto takų pakaitalą. Kalbėjome ir su Vašingtono politikais. Šio miesto valdžia suinteresuota turėti kuo daugiau dviratininkų ir kurti jiems patogią infrastruktūrą. Tačiau JAV sostinėje vyksta labai daug paradų ir renginių, tad asfaltuoti dviračių takai gali kliudyti. Vis dėlto miesto politikai domisi mūsų produktu, nes jį galima greitai surinkti ir išrinkti. Modulinis dviračių takas sudomino ir Niujorko meriją, siekiančią kurti ekologiško miesto įvaizdį. Sidnėjaus valdžia tokį taką norėtų naudoti kaip demonstravimo konstrukciją prieš patvirtinant naujus dviračių maršrutus", - dėstė pašnekovas.

Modulinis dviračių takas Lietuvoje

Artimiausiu metu kūrėjai planuoja pradėti veiklą ir Lietuvoje: steigti įmonę, plėsti komandą ir ieškoti strateginio partnerio produktui gaminti. "Jau derėjomės su kai kurių Lietuvos miestų savivaldybėmis. Per parodą Klaipėdoje su mumis susiekė miesto savivaldybės atstovai. Pasak jų, merija norėtų patogaus ir lygaus dviračių tako ant grindinio miesto centre, Tiltų gatvėje. Ten dviratininkai turėtų važiuoti grindiniu, tačiau dėl patogesnės dangos rieda šaligatviais. Produktas domina ir Nidos bei Palangos savivaldybes. Jų atstovai miestų rezervatuose ir net paplūdimiuose norėtų nutiesti ekologiškus dviračių takus. Vilniaus miesto savivaldybės atstovai pažadėjo išduoti leidimą įrengti demonstracinį dviračių taką Vokiečių gatvėje. Norime pasinaudoti proga, kai Lietuva pirmininkaus Europos Sąjungos Tarybai, ir pristatyti bei leisti išbandyti savo produktą", - dalijosi planais E.Liudvinovičius.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"