TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

Pasienio „versliukas“ stumiamas į užribį

2015 02 04 6:00
Kontrabandininkai įvairias automobilio vietas paverčia slėptuvėmis. Muitinės departamento nuotrauka

Gabentis pigesnių degalų iš Baltarusijos ar juolab iš Rusijos Kaliningrado srities nebeapsimoka - jų kainos juodojoje rinkoje beveik susilygino su degalinėse parduodamų degalų kainomis. Kontrabandinių cigarečių vežėjams irgi teks pasvarstyti, ar bevertės užsiimti tokia veikla. Žadama anuliuoti automobilių, kuriuose muitininkai randa rūkalų slaptavietes, techninių apžiūrų dokumentus.

Lietuvos degalinėse iki euro ar dar labiau atpigę degalai vairuotojus, užsiimančius degalų gabenimu iš Kaliningrado srities ar Baltarusijos, privertė mesti šį savo "verslą". Jau kurį laiką tiek pasienyje su Rusija, tiek pasienyje su Baltarusija beveik nebėra lengvųjų automobilių eilių. Mat juodojoje rinkoje tokiomis transporto priemonėmis atvežti degalai dažnai būdavo parduodami už 0,8-1,0 eurą (2,8-3,45 lito).

Nebeturi klientų

„Ant šito verslo padėjau kryžių. Ne tik todėl, kad rusai pradėjo "kratyti" ir ilgai laikyti pasienyje, bet ir dėl to, kad daugiau nebeapsimoka važinėti“, - LŽ prisipažino ne vienus metus į Kaliningrado sritį pigesnių degalų važinėdavęs marijampolietis Vytautas S. Anot jo, neapsimoka tuo verstis ir todėl, kad pačioje Rusijoje benzinas, kaip ir kitos prekės, brangsta.

Tačiau kaip svarbiausią priežastį marijampolietis įvardijo Lietuvoje kritusias degalų kainas.

Panašiai kalbėjo ir vilnietis Vladimiras K. Ne vienus metus į Baltarusiją pigesnio benzino važinėjęs vyras tvirtino, kad dabar degalų parsigabena tik savo ir artimųjų poreikiams, bet ne parduoti, mat ieškantieji baltarusiško benzino nelinkę mokėti daugiau kaip po 0,80 euro už litrą. Už tokią kainą nelabai apsimoka pardavinėti - kainuoja ir kelionės, ir draudimas, ir patys degalai.

Kiek mažiau nei benzino juodojoje rinkoje sumenko dyzelino paklausa bei pasiūla. Mat šių degalų į mūsų šalį atgabenama ne tiek lengvaisiais automobiliais, kiek krovininiu transportu.

Nurungė rūkalai

Lietuvos muitinės pareigūnai pabrėžia, kad populiariausia kontrabandinė prekė yra tabako gaminiai. Vien pernai sulaikyta cigarečių, kurių vertė 13 mln. eurų. Siekdami išvengti tikrinimo, cigarečių dėžes kontrabandos gabentojai slepia specialiai įrengtose slėptuvėse arba po įvairiais „priedangos“ kroviniais. Nelegaliai gabenamus tabako gaminius muitinės pareigūnai vis dažniau atranda įtarimą keliančius krovinius patikrinę rentgeno kontrolės sistemomis. Pernai jos buvo pradėtos naudoti visuose muitinės postuose prie išorinių Europos Sąjungos sienų.

Vis dėlto rizikuojančiųjų netrūksta. Kai kurie vežėjai parodo neįprastą išradingumą. Jau ir taip visko mačiusius Vilniaus teritorinės muitinės pareigūnus, praėjusį ketvirtadienį Medininkų kelio poste tikrinusius automobilį „Volkswagen Polo“, nustebino jo pritaikymas "pasienio verslui". Apžiūrint lietuvio R. M. vairuojamą mašiną pareigūnams iškart užkliuvo jos prietaisų skydelis. Jo konstrukcija buvo akivaizdžiai pakeista. Tai patvirtino ir rentgeno kontrolės sistema.

Vairuotojas nesutiko geranoriškai atidaryti slėptuvės, tad muitininkams teko patiems griebtis atsuktuvų ir kitokių įrankių. Išardžius skydelį paaiškėjo, kad oro pagalvės vietoje prigrūsta dviejų rūšių cigarečių, o slėptuvę atidaro specialus mechanizmas, valdomas pulteliu. Dar vienas automatinis mechanizmas buvo sukonstruotas degalų bake, kad būtų galima nuslėpti tikrąjį jų kiekį.

Nauji spąstai

Kontrabandinių rūkalų aptikę muitininkai tiek juos, tiek automobilius, kuriais gabenta kontrabanda, sulaiko, nes administracinius teisės pažeidimus nagrinėjantys teismai dažnai ne tik skiria pinigines baudas, bet ir konfiskuoja transporto priemones. Tačiau neretai nubausti vairuotojai ar jų artimieji patys nusiperka tas pačias mašinas viešuose konfiskuotų automobilių aukcionuose ir tęsia savo nelegalią veiklą.

Todėl buvo sumanyta, kaip užkirsti tam kelią. Dar pernai vasarą įvairių institucijų atstovai aptarė galimybes keisti Saugaus eismo automobilių keliais įstatymą taip, kad muitininkams būtų suteikta teisė naikinti transporto priemonių, kurių konstrukcija pakeista pritaikant kontrabandai vežti, techninės apžiūros dokumentus. Taip daugelio kontrabandininkų automobiliai būtų eliminuojami iš eismo, o norint juos grąžinti į Lietuvos kelius tektų panaikinti kontrabandininkų padarytus pakeitimus.

„Pareigūnai aptinka slėptuves, kurios sumontuotos pažeidžiant automobilio konstrukcijas. Slėptuvės įrengiamos degalų bakuose ar dujų balionuose. Tokios transporto priemonės kelia grėsmę ne tik patiems vairuotojams, jas tikrinantiems pareigūnams, bet ir eismo saugumui“, - LŽ teigė Muitinės departamento atstovė spaudai Gintarė Vitkauskaitė-Šatkauskienė.

Susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius, Vyriausybei siūlydamas savo vadovaujamos ministerijos parengtas Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisas, teigė tikįs, kad jos sumažins ir transporto priemonėmis vežamos kontrabandos apimtį. Jei pataisoms pritars Vyriausybė, jos bus svarstomos Seime.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"