Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISŠEIMA IR SVEIKATATRASA
ŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIA
LIETUVA

Pertvarkomame Registrų centre lėks skiedros

 
2017 07 28 10:40
Alinos Ožič nuotrauka

Dėl neefektyvaus valdymo kritikuotam Registrų centrui parengtas radikalus pertvarkymo scenarijus. Vien pirmuoju etapu darbuotojų mažės beveik penktadaliu.

Pertvarkant šios valstybės įmonės centrinį padalinį, etatų skaičius turėtų mažėti 20–30 procentų. Dabar šiame Registrų centro padalinyje – 635 darbuotojai, jų turėtų sumažėti iki 522. Registrų centro laikinojo vadovo Vaido Valikonio teigimu, kol kas sunku pasakyti, kiek mažės įmonės darbuotojų visos šalies mastu.

Reformos gairės pristatytos po vakar vykusio V. Valikonio susitikimo su premjeru Sauliumi Skverneliu. Naujai įmonės struktūrai ir pokyčių įgyvendinimo darbo grupės sudėčiai Registrų centro valdyba pritarė trečiadienį.

„Pirmuoju etapu ketinama reorganizuoti ir optimizuoti centrinio padalinio struktūrą ir veiklą, antruoju – visų padalinių veiklą ir vertinti reikalingumą visoje šalyje juos turėti“, – aiškino V. Valikonis.

Registrų centro centriniame padalinyje etatų turėtų mažėti 20–30 procentų.

Radikali pertvarka

Anot jo, atsisakoma didelės dalies mažųjų padalinių – vietoj 22 liks 6. Vietoj 15 departamentų paliekami 8, vietoj 59 skyrių – 47.

„Vadovaujančių darbuotojų sumažės iki 21, bus atsisakyta patarėjų ir ekspertų pareigybių“, – apie centrinio padalinio pertvarką pasakojo V. Valikonis.

„Lietuvos žinių“ šaltinių duomenimis, pasirinktas griežčiausias Registrų centro reorganizavimo ir veiklos optimizavimo scenarijus – ilgainiui bus atsisakyta mažų padalinių, užsiimančių Registrų centrui nebūdinga veikla (pavyzdžiui, teisinės literatūros leidyba). Tikėtina, kad mažinant darbuotojų skaičių pirmiausia nubyrės vadinamieji akciniai darbuotojai – jų Registrų centre atsirasdavo po kiekvieno Vyriausybės pasikeitimo.

Laikantis šio scenarijaus, ateityje optimizuojant padalinių visoje Lietuvoje veiklą, telkiant archyvus ir juos skaitmenizuojant, o Registrų centrui orientuojantis į klientų aptarnavimą, tikėtina, gerokai sumažės vadovaujančių darbuotojų. Iš dabar visame Registrų centre dirbančių 850 darbuotojų beveik 300 yra įvairių padalinių vadovai. Ateityje jų visoje Lietuvoje galėtų likti apie 50.

Vien penktadaliu sumažinęs darbuotojų skaičių Registrų centras sutaupytų apie 4 mln. eurų per metus, jeigu atlyginimai nebūtų didinami. Tačiau tikėtina, kad algos bus didinamos informacinių technologijų (IT) specialistams. Mat dalį jų ši valstybės įmonė šiuo metu praranda, nes rinkoje šių specialistų poreikis yra didelis.

Atlyginimų mokėjimas turėtų būti skaidrinamas. Dabar Registrų centre oficiali atlyginimo dalis dažnai sudaro 50–60 proc., kita dalis – priedai bei premijos.

Optimizuojant padalinius bus atsisakoma dalies patalpų. Dabar Registrų centras visoje Lietuvoje turi 40 tūkst. kvadratinių metrų ploto patalpų. Nekilnojamojo turto administravimo sąnaudos valstybės įmonei kasmet atsieina apie 1,5 mln. eurų. Taip pat bus radikaliai sumažintas automobilių ūkis.

Sėkmingoji „Alna Software“

V. Valikonis vakar teigė, kad daugiausia problemų kelia didieji viešieji pirkimai, neefektyvus turto valdymas, įmonės paimtos paskolos, veiklos rezultatai ir nepotizmo atvejai.

Kaip neefektyvaus turto valdymo pavyzdį jis minėjo dviejų aukštų pastatą Druskininkuose su poilsio kambariais, lovomis ir vonios kambariu, automobilių parką – per dvejus metus jų įsigyta už 1,3 mln. eurų, o kasmet jiems prižiūrėti ir išlaikyti skiriama po 2 mln. eurų.

Abejonių kelia ir IT pirkimai – per pastaruosius 8 metus vienai įmonei buvo sumokėta pusė visų tam skirtų lėšų. Per minėtą laikotarpį Registrų centras IT pirkimams iš viso išleido per 30 mln. eurų. V. Valikonis teigė negalintis įvardyti įmonės, kuriai atiteko didžioji šios sumos dalis. BNS žiniomis, ši bendrovė – „Alna Software“, kuri, Viešųjų pirkimų tarnybos duomenimis, yra gavusi Registrų centro užsakymų už daugiau kaip 14 mln. eurų.

Registrų centras praėjusiais metais gavo 36,892 mln. eurų pajamų – 22,1 proc. daugiau nei 2015 metais, kai įmonės pajamos buvo 30,219 mln. eurų. Įmonės grynasis pelnas per metus padidėjo 13,1 proc., iki 187,9 tūkst. eurų

Vadovo paieškos

Tai, kad Registrų centras neefektyviai valdo finansus, samdo per daug darbuotojų, o jiems vadovauja per daug vadovų, skelbta šių metų vasario mėnesį Teisingumo ministerijai supažindinus su įmonės veiklos audito išvadų santrauka.

Tuomet atsistatydino Registrų centro vadovas Kęstutis Sabaliauskas. Vadovo konkursą laimėjęs advokatas Gintautas Bartkus pareigų atsisakė, motyvuodamas asmeninėmis priežastimis. Antrą vietą konkurse buvo laimėjęs Registrų centro direktoriaus pavaduotojas Arvydas Bagdonavičius, tačiau jis nebuvo paskirtas dėl Seimo Antikorupcijos komisijos tyrimo. A. Bagdonavičius vadovavo e. sveikata sistemos kūrimui. Šios sistemos administravimą nuo kitų metų vidurio nuspręsta perduoti Valstybinei ligonių kasai.

Nuo liepos 3 dienos Registrų centro laikinuoju vadovu paskirtas V. Valikonis.

DALINKIS:
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasĮdomybėsKontaktai
IstorijaJurgos virtuvėKomentaraiKonkursaiReklaminiai priedai
KultūraLietuvaMokslas ir ITPasaulisPrenumerata
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"