TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

Pilietiškumas dera su komercija

2014 12 18 6:00
Bendradarbiavimo sutartį VRK vadovas Zenonas Vaigauskas pasirašė su viešosios įstaigos „Mūsų Baltija" direktoriumi Jonu Stankumi. VRK nuotrauka

Artėjant savivaldos rinkimams Vyriausiosios rinkimų komisijos (VRK) oficialiai pasitelkti visuomeniniai pagalbininkai sukėlė rimtų įtarimų partijoms dėl noro pasipinigauti prisidengiant pilietine iniciatyva. Rinkimų prievaizdai gūžčioja pečiais - apie jokią komercinę veiklą partneriai jiems net neužsiminė.

Siekdama paskatinti rinkėjų aktyvumą kitąmet vyksiančiuose savivaldos rinkimuose, kuriuose pirmąkart šalies istorijoje bus tiesiogiai renkami merai, VRK su viešąja įstaiga „Mūsų Baltija“ pasirašė bendradarbiavimo sutartį dėl projekto „Renku merą“ įgyvendinimo.

Kai „Mūsų Baltija“ sukūrė specialiąją interneto svetainę www.renkumera.lt, kurioje pateikiama informacija apie savivaldybes ir kandidatus į merus, partijų atstovus tiesiog sukrėtė įkainiai, kurie taikomi norint vizualiau pristatyti kandidatus.

Partijų rinkimų štabuose piktinamasi, kad su VRK vėliava atsiradusi iniciatyva iškreipia politinę rinkimų kovą, nes toli gražu ne visiems kandidatams įperkamos siūlomos vizualizacijų paslaugas.

VRK pirmininkas Zenonas Vaigauskas teisinasi, kad pats yra apstulbęs dėl partnerių veiklos. Jis tikina, kad su „Mūsų Baltija“ bendradarbiaujama siekiant didesnio viešumo ir galimybių rinkėjams pristatyti kandidatus į merus, o ne komercinės veiklos.

Tuo metu projekto „Renku merą“ atstovai nesupranta, kodėl politinės jėgos purkštauja.

Neefektyvi investicija

LŽ kalbinta Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų (TS-LKD) vykdomoji sekretorė Monika Navickienė stebėjosi, kad su VRK bendradarbiaujančios interneto svetainės „Renku merą“ kūrėjai iš kandidatų reikalauja susimokėti už papildomos informacijos skelbimą. „Buvo pasakyta, kad bazinė informacija iš VRK bus pateikiama, o visa kita - nuotraukos ir papildoma vizualinė informacija - kainuos. Sumos nemažos“, - teigė ji.

Pasak TS-LKD rinkimų štabo atstovų, „galimybė į tinklalapį įdėti daugiau informacijos apie kandidatus“ kiekvienam kandidatui kainuotų apie kelis tūkstančius litų. „Jeigu reikėtų sumokėti už kiekvieną kandidatą į merus, norint pateikti daugiau informacijos apie jį, susidarytų solidi suma“, - pažymėjo M. Navickienė.

Ji abejojo, ar partijoms ir jų keliamiems kandidatams į merus apskritai yra verta investuoti į šį tinklalapį, kurio pasiekiamumas yra ribotas. „Mano supratimu, regionuose yra tikrai efektyvesnių reklaminių investicijų nei ši siūloma platforma“ - aiškino M. Navickienė.

Ji įsitikinusi, kad VRK globojamas projektas „Renku merą“ turėtų visiems suteikti vienodas galimybes informuoti apie savo kandidatus.

Neslepia pasipiktinimo

Liberalų sąjūdžio rinkimų štabui vadovaujantis Raimondas Imbrasas prisipažino, kad ir jam interneto svetainės „Renku merą“ idėja sukėlė abejonių. „Kaip supratau, jų bendradarbiavimas su VRK yra tik toks, kad jie ima VRK duomenis ir juos eksponuoja. Bet jei kandidatas nori šiek tiek daugiau eksponavimo, turi mokėti pinigus. O sumos tikrai nemažos!” - LŽ pažymėjo jis.

Pasak R. Imbraso, už vieno kandidato į merus vizualinį pristatymą paprašyta apie 3 tūkst. litų. „Esame pasipiktinę. Jeigu nesumoki pinigų ir jie nesuteikia „didesnės“ informavimo paslaugos, skelbiama, kad duomenų kandidatas nepateikė. Ką reiškia "duomenų nepateikė"? Gal aš nenoriu mokėti, bet duomenys apie mane yra pateikti“, - stebėjosi jis.

Numatyti papildomi įkainiai atbaidė ir „tvarkiečius“. „Esame perdavę savo kandidatams į merus šį siūlymą, bet pati partija šia paslauga tikrai nesinaudos. Mums visa tai negražiai atrodo“, - LŽ patikino partijos „Tvarka ir teisingumas“ rinkimų štabo vadovas Kęstas Komskis.

„Politiškai apolitinis projektas“

Viešoji įstaiga „Mūsų Baltija“ pagarsėjo projektu „Baltic 360”, kai buvo sukurtos virtualios Lietuvos miestų, miestelių ir gyvenviečių panoraminės nuotraukos. „Turėdami tiek daug virtualių panoramų galime jas panaudoti rinkimų agitacijai ir sakyti, kad šioje panoramoje kandidatas gali miestą pakeisti per 4 metus: nutiesti naują gatvę, pastatyti naują žaidimo aikštelę ar vaikų darželį“, - savo sumanymą atskleidė vienas interneto svetainės „Renku merą“ kūrėjų Romas Skersis.

Jis pabrėžė, kad rinkėjams bus sudaryta unikali galimybė kompiuteriuose, planšetėse, išmaniuosiuose telefonuose rasti vizualizuotas kandidatų rinkimų programas. Pasak R. Skersio, žmonės šiais laikais nebeskaito teksto, todėl kandidato įvaizdį galima suformuoti vaizdais. „Taip pat kandidatą pateikiame 3D formatu, to iki šiol politinėje rinkimų agitacijoje nebuvo”, - pažymėjo jis.

Svetainėje „Renku merą“ bus pateikta ir informacija apie visas savivaldybes, dabartinius jų vadovus bei kandidatus ir politines jėgas, iškėlusias savo kandidatus tiesioginiuose mero rinkimuose. R. Skersis aiškino, kad nešališkai bus pateikta visa informacija apie visus kandidatus. „Tai - politiškai apolitinis projektas!” - pabrėžė jis.

Ir kainuos, ir nekainuos

Pasiteiravus, kiek kandidatams į merus atsieis šiuolaikiška ir moderni agitacija, R. Skersis sakė, kad kandidato viešinimas svetainėje „ir kainuos, ir nekainuos“. Jis patikslino, kad informacija iš VRK bus skelbiama nemokamai.

„Viešinimas, kaip numato mūsų sutartis su VRK, nekainuos, nes neimame pinigų už informacijos sklaidą, bet norint vizualizuoti rinkimų programą ją reikia dar pagaminti, todėl kandidatams tai kainuos“, - aiškino R. Skersis.

Jis pridūrė, kad kandidatai pirks ne politinę reklamą, bet vizualizacijų gamybos paslaugas. R. Skersis nemano, kad bus pažeistas rinkimų kovos lygybės principas, jei vieni kandidatai į merus interneto svetainėje „Renku merą“ bus vizualizuoti labiau nei kiti. „Jeigu kandidatas pats sugebės pasidaryti 3D portretą, aš iš sportinio intereso paprašysiu, kad jį įdėtų, bet žinau, jog nėra žmonių, sugebėsiančių tai padaryti“, - ironizavo jis.

R. Skersio teigimu, iš kandidatų prašoma susimokėti tik simboliškai - už gamybos sąnaudas. Pagaminti kandidato „elektroninę vizitinę kortelę“, kurioje bus fotoportretas, 3D portretas ir vaizdo kreipimasis, kainuos iki 3 tūkst. litų.

"Naujiena" Z. Vaigauskui

„Jūs man naujieną sakote!” - nusistebėjo VRK pirmininkas Z. Vaigauskas, išgirdęs, kad už papildomos vizualinės informacijos skelbimą interneto svetainėje „Renku merą“ yra numatyti įkainiai. Jis tikino, jog su projekto organizatoriais yra pasirašyta bendradarbiavimo sutartis, kad VRK viešai skelbiama informacija bus teikiama interneto svetainei „Renku merą“. „Įsipareigojimuose yra numatytas nešališkumas, kad jie nepropaguotų kokio nors kandidato, neužsiimtų išskirtinės politinės reklamos skleidimu“, - aiškino Z. Vaigauskas.

Pasak jo, apie pinigų ėmimą iš kandidatų projekto „Renku merą“ atstovai net nebuvo užsiminę. „Mes su jais dirbame absoliučiai nekomerciniais pagrindais. Kai jie mums prisistatė, apie jokią komercinę veiklą nekalbėjo“, - tikino Z. Vaigauskas.

Jo teigimu, iš kandidatų už informacijos skelbimą ar kitas paslaugas imant pinigus atsiranda politinės reklamos reglamentavimas. Z. Vaigauskas teigė, kad darsyk peržiūrės pasirašytą bendradarbiavimo sutartį su „Mūsų Baltija“ ir nuodugniau pasidomės šia iniciatyva.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"