TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

Piliulės laužo amžiaus barjerus

2008 05 31 0:00
Paaugliai seksualumą suvokia ir kaip savo įvaizdžio dalį.
Nuotrauka: © "Lietuvos юinios"

Lietuvos paauglės spalvingomis reklamomis viliojamos vartoti kontraceptikus. Specialistai įspėja, jog tokios tabletės - ne saldainis.

Pastaruoju metu paauglių skaitomų žurnalų puslapiuose mirga spalvinga kontraceptinių piliulių "Rožinė mažylė" reklama. "Pradedančiosioms, ir ne tik", "Kontracepcija be kompromisų" - tokie žodžiai joje puikuojasi nuolat.

Produkto reklaminiame tinklalapyje vartotojai gali paskaityti tekstų, kuriuose aiškinama, kad kontraceptikų vartojimas nepriklauso nuo amžiaus ir yra būtinas turint lytinių santykių. Tinklalapis labiausiai taikosi į moksleives, nes skyreliai vadinami pamokomis, o tekstai pasodrinami šūkiais: "Norėtum pradėti vartoti naująsias piliules? Stop. Kaip ir visos mokinės, pirmiausia privalai atlikti namų darbus"; "Nepatingėk - atlik namų darbus ir laimėk kelionę į Europą!"

Ne spaudos funkcija

Žurnalo panelėms, kuriame publikuojama "Rožinės mažylės" ir kitų kontraceptikų žaisminga reklama, žurnalistė LŽ pasakojo, kad jų leidinį skaito paaugliai nuo 13 metų, o 13-15 metų jaunuoliai yra aktyviausi, mat parašo daugiausiai laiškų. Pasak žurnalistės, tokio amžiaus paauglėms seksualiniai reikalai - itin įdomi tema, bet redakcija esą nuolat primena, kad šis susidomėjimas neturėtų virsti bandymais. "Nuo bernų lakstydavau jau būdama šešiolikos. Tokia realybė: dabar viskas vyksta anksčiau, mergaitės anksčiau bręsta, o keturiolikmetės atrodo kaip aštuoniolikmetės", - reziumavo mergina.

"Rožinės mažylės" gamintojo "Bayer" atstovė Dovilė Keleraitė-Kapalinskienė LŽ teigė, kad žmonės turi gauti informacijos apie apsisaugojimo būdus, tik pagrindinis jų žinių šaltinis turi būti ne spauda, o gydytojas. "Tinklalapyje nukreipiame merginas konsultuotis pas gydytojus. Be to, sveikintina iniciatyva kontraceptikus parduoti tik pagal gydytojo išrašytus receptus, nes kontrolė turi būti. Juk, bet kuriuo atveju, tai yra ne vitaminai", - sakė ji.

Tačiau D.Keleraitė-Kapalinskienė nesiryžo vertinti, ar minėta reklama suvilioja paaugles vartoti kontraceptines tabletes ir drauge pradėti ankstyvus lytinius santykius. "Skatink neskatinęs - jie bet kokiu atveju yra", - aiškino ji.

Geriau tabletė nei nėštumas

Anot "Rožinės mažylės" reklaminio tinklalapio, kad hormoninė kontracepcija tinka tik vyresnėms, tėra mitais: "Kontracepcija būtina nuo pirmųjų lytinių santykių, kad ir kokio amžiaus būtum."

Lietuvos akušerių ginekologų draugijos prezidentė daktarė Daiva Vaitkienė su šiuo teiginiu sutinka. Ji įsitikinusi, kad nėra amžiaus ribos, nuo kurios būtų galima pradėti vartoti kontraceptikus kaip priemonę apsisaugoti nuo nėštumo. "Suprantama, tabletė - ne saldainis. Todėl niekas nerekomenduoja jų vartoti fiziškai nesubrendusiai merginai. Ir pats lytinis gyvenimas nebrandžiam žmogui naudos neatneša. Bet kontraceptinės tabletės mažiau žalingos nei nepageidaujamas nėštumas", - teigė docentė.

Drauge ji pripažino, kad kol kas nėra atlikta klinikinių tyrimų, įrodančių ar paneigiančių, kokią žalą gali padaryti kontraceptinės piliulės jas pradėjus vartoti nuo pat jaunumės.

Prievartinis seksualumas

Anot minėtojo tinklalapio, Lietuvos merginos pagal kontraceptinių piliulių vartojimą atsilieka nuo bendraamžių Vakaruose. Tinklalapio forumuose taip pat galima paskaityti, kad beveik pusė jo lankytojų seksualinį gyvenimą pradeda būdamos 14-16 metų.

Psichoterapeuto teologo Gintauto Vaitoškos teigimu, tokio pobūdžio reklaminė šviečiamoji informacija neabejotinai skatina kontracepcijos vartojimą ir sykiu - ankstyvą seksualinį gyvenimą. "Tarp jaunimo yra įsigalėjusi tarytum prievartinio seksualumo dogma, pagal kurią, jei esi seksualiai neaktyvus - esi nevykęs. Seksualumas yra jautri jaunuolių įvaizdžio dalis, ir tai lengva išnaudoti", - sakė G.Vaitoška.

Tačiau gydytoja D.Vaitkienė teigė, kad tokios reklaminės kampanijos kaip "Rožinės mažylės" vis dėlto neskatina pradėti seksualinio gyvenimo - tai esą rodo moksliniai tyrimai. "Informacijos teikimas apie lytinį gyvenimą ir apsisaugojimą neskatina lytinio aktyvumo ir sveikatos požiūriu naudingas. Tų, kurie nieko nežinojo, lytinio gyvenimo aktyvumas didesnis, nes kai žinai, kokios gali būti pasekmės, stabdo: šie žmonės tampa atsargesni ir jų lytinis aktyvumas mažėja", - įsitikinusi akušerė ginekologė.

O G.Vaitoška apgailestavo, kad Lietuvoje maža informacijos, kuri skatintų susilaikymą. "Trūksta supratimo, kad nėra saugių lytinių santykių ir kad šis sąlytis yra pats intymiausias. Iš fiziologinės pusės seksas gali būti daugmaž saugus, bet psichologiniu atžvilgiu jis visada nesaugus, nes jaunas žmogus dar neturi vidinių galių santykius išlaikyti ilgai", - sakė jis.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"