TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

Pilotą pražudė apmaudi klaida

2006 10 23 0:00
Hubertas Grušnys buvo kelių radijo stočių savininkas. Jo lėktuvas beveik visiškai sudegė.
Nuotraukos: @ "Lietuvos žinios"

Aviacijos specialistai svarsto, kad radijo magnatas Hubertas Grušnys tapo nelaimingo atsitikimo auka

"Jis buvo patyręs, drausmingas pilotas, turėjo leidimą ir tarptautiniams skrydžiams. Aš jį apibūdinti galiu tik gerais ir labai gerais žodžiais", - Lietuvos aeroklubo viceprezidentui Liudui Buitkui buvo sunku rasti logišką tragiško šeštadienio įvykio paaiškinimą.

Jo mokinys, žinomas verslininkas, kelių radijo stočių savininkas Hubertas Grušnys šeštadienio popietę žuvo Pociūnų aerodrome (Prienų r.).

Pasak Susisiekimo ministerijos orlaivių avarijų bei incidentų tyrimų vadovo Kęstučio Povilonio, turima informacija leidžia daryti prielaidą, kad avariją lėmė atsitiktinumas. "Žinoma priežastis, dėl ko lėktuvas nukrito, tačiau kodėl taip nutiko, dar turime nustatyti. Manau, kad tyrimas gali patvirtinti prielaidą, jog tai buvo nelaimingas atsitikimas ir nelemtas atsitiktinumas", - LŽ sakė Povilonis.

Anot jo, Grušnys, apakintas saulės, galėjo nepamatyti, kad sklandytuvą į dangų pakėlęs maždaug 4-5 milimetrų skersmens metalinis trosas dar nenusileidęs ant žemės. Tačiau galutinės tyrimo išvados bus maždaug po mėnesio.

Nurėžė sparną

Tragedija Kauno apskrities aviacijos sporto klubui priklausančiame Pociūnų aerodrome įvyko šeštadienį apie 16 valandą.

Kylant nedideliam keturviečiam dviejų motorų austrų gamybos lėktuvui "Diamond", kurį pilotavo pats jo savininkas verslininkas Grušnys, orlaivio sparną maždaug 30 metrų aukštyje tiesiog nurėžė metalinis trosas. Vyras lėktuve buvo vienas.

Lėktuvo sparne yra degalų bakai, todėl jis užsiliepsnojo dar ore. Lėktuvui nukritus visai šalia aerodromo esančiame tuščiame lauke, ugnis apėmė jo nuolaužas. Kaip LŽ pasakojo įvykio metu netoliese buvę sklandytojai ir aerodromo darbuotojai, jie iškart puolė gesinti lėktuvo.

Manoma, kad pilotas iš orlaivio buvo tiesiog išsviestas smūgio. Į pagalbą atbėgę vyrai Grušniui padėti nebegalėjo. Puolė gesinti nuolaužų, bet greitai baigėsi gesintuvų užtaisai.

Nesuprantamas poelgis

Prienų rajone esančio Pociūnų aerodromo darbuotojas Levas Šupinis LŽ pasakojo, jog iš Paluknio aerodromo netoli Vilniaus pakilęs Grušnys prašė leidimo nutūpti Pociūnuose.

Pilotui leidimas duotas, tačiau jis esą perspėtas, kad nusileidimo kryptimi veikia sklandytuvo išvilkimo mechanizmas ir tuo metu į orą išsviedžiamas sklandytuvas. Dėl to pilotui liepta neriedėti iki tūpimo tako pabaigos, o sustoti arčiau. Dispečeriai tvirtino sulaukę Grušnio atsakymo, kad viską supratęs. Tačiau jis, užuot galutinai nutupdęs lėktuvą, vėl pakilo į orą ir maždaug 30-50 metrų aukštyje kliudė palengva su nedideliu parašiutu krentantį sklandytuvo trosą.

Brangus lėktuvas

Grušnio skraidymo mokytojas Buitkus LŽ pasakojo, kad verslininkas jau ketverius metus turėjo piloto licenciją. Jis buvo skraidęs mažiausiai 700 valandų, o tai jau nemenkas stažas.

Anot Buitkaus, avariją patyręs lėktuvas buvo visai naujas ir labai modernus. "Diamond 42" - austrų dvimotoris lėktuvas dyzeliniais varikliais. Jį Hubertas atsiskraidino tik pavasarį. Tokie kainuoja apie 300-400 tūkst. eurų (1,035-1,38 mln. litų)", - LŽ sakė Buitkus. Tai buvo vienas prabangiausių privačių lėktuvų Lietuvoje.

Grušnys prieš keletą metų žurnalistams buvo prisipažinęs, kad skraidymas jam yra kaip naujas gyvenimo iššūkis, ne tik hobis. "Norėčiau skristi aplink pasaulį", - 2002-aisiais dar tik rengdamasis laikyti egzaminus Paluknio pilotų mokykloje sakė ambicingas vyras.

Garsus verslininkas

Teisininko išsilavinimą turintis Grušnys Lietuvoje išgarsėjo su partneriu Rimantu Pleikiu 1989 metais įkūręs pirmąją privačią radijo stotį Rytų Europoje M-1.

Vėliau buvo įsigijęs ir televizijos kanalą LNK, tačiau gana greitai ją pardavė. Grušnys yra buvęs Lietuvos radijo ir televizijos stočių asociacijos viceprezidentu. Pastaruoju metu jam priklausė radijo stotys M-1, "M-1 plius", "Lietus" ir "Laluna".

Beje, lėktuvai nebuvo vienintelis turtingo verslininko pomėgis. Jis garsėjo ir aistra prabangiems automobiliams. Vienas jų - "Jaguar XJR", kainuojantis 400 tūkst. litų, žurnalistų sudarytame brangiausių Lietuvos automobilių dvidešimtuke buvo užėmęs 17-ąją vietą. Grušnys buvo užsisakęs ir prabangų "Ferarri 360 Modena F1", tačiau vėliau jo atsisakė.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"