TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

Pirmininkavimo įvaizdis stiprinamas reklama

2013 10 16 6:00
Anot URM atstovų, viešinant pirmininkavimą ES Tarybai efektyviausi yra tie būdai, kai gali dalyvauti visuomenė. Oresto Gurevičiaus (LŽ) nuotrauka

Pasididžiavimo šalimi, pirmininkaujančia Europos Sąjungos (ES) Tarybai, jausmą Užsienio reikalų ministerija (URM) mėgina įkvėpti specialiais vaizdo klipais. Bandymas pažymėti pirmininkavimo pradžią vienos menininkų grupės iniciatyva sukurtu filmuku patyrė fiasko. Televizijos kanaluose pradėta sukti nauja reklama.

Informavimas apie Lietuvos pirmininkavimą ES Tarybai daugiausia sutelktas į virtualią erdvę - visos pagrindinės naujienos ir aktualijos skelbiamos oficialiame interneto tinklalapyje, smalsuoliai įvykius seka populiariuose socialiniuose tinkluose.

URM užsakymu per televiziją jau pasirodė pirmosios reklamos, primenančios žmonėms apie mūsų šaliai tekusį iššūkį ir atsakomybę. Viešųjų ryšių specialistai pažymi, kad pirmininkavimo įvaizdį sukuria ne tik užsakoma reklama.

Užsakyti du filmukai

Siekdama šalies gyventojus paskatinti domėtis, palaikyti ir didžiuotis Lietuvos pirmininkavimu ES Tarybai, URM dar pavasarį paskelbė konkursą dviejų vertybinių reklamos filmukų gamybos ir transliavimo paslaugoms pirkti. Pirmas vaizdo klipas televizijos eteryje pasirodė tik prieš kelias savaites. Jis transliuojamas LNK, "Info TV" eteryje, taip pat planuojama pradėti transliaciją per kanalą "TV1". Artimiausiu metu esą turėtų pasirodyti ir antras reklaminis filmukas.

Kaip LŽ informavo URM atstovai, vaizdo klipų kūrimo ir transliavimo paslaugas teikia integruotos komunikacijos agentūra „Vipcommunication“. Filmukų sukūrimo ir transliavimo kaina - 78 tūkst. litų. Ministerija pageidavo, kad pasididžiavimą Lietuvos pirmininkavimu ES Tarybai skatinantys vertybiniai filmukai eteryje būtų parodyti bent 70 kartų.

20 tūkst. litų už „prisvilusį blyną“

Lietuvos pirmininkavimo ES Tarybai pradžią šalies gyventojams priminė asociacijos „Naujos meno formos“ sukurtas vaizdo klipas, kuris buvo demonstruojamas viešajame transporte ir lauko ekranuose. Pasklidęs po internetą šis klipas sulaukė itin karčių kritikos replikų ir greitai dingo iš viešosios erdvės.

URM atstovai teigia, kad šis vaizdo klipas tebuvo „meninė iniciatyva“, skirta pirmininkavimo pradžiai pažymėti, todėl jį transliuoti buvo numatyta tik liepos 1-ąją. Meninių išraiškos priemonių ir pagrindinės idėjos, kuri daugeliui pasirodė neaiški ir nesuprantama, URM nevertina.

Vis dėlto URM už šį „prisivilusį blyną“ yra įsipareigojusi apmokėti iki 50 proc. projekto vertės. „Pagal asociacijos „Naujos meno formos“ pateiktus dokumentus URM šiuo metu yra sumokėjusi 12 tūkst. litų. Dar 8 tūkst. litų bus sumokėta iki metų pabaigos“, - LŽ teigė pirmininkavimo ES Tarybai atstovė spaudai Lietuvoje Rasa Jakilaitienė.

Klipai - efektyvu, bet brangu

R.Jakilaitienė pažymėjo, kad Lietuvos pirmininkavimo ES Tarybai komunikacijos srityje daugiausia dėmesio skiriama pirmininkavimo sprendimams viešinti. „Stengiamės, kad Lietuvos ir užsienio žiniasklaida operatyviai gautų informaciją, ir visuomenė sužinotų kuo daugiau“, - tvirtino ji.

Svarbiausias informavimo šaltinis - oficiali interneto svetainė www.eu2013.lt, kurioje nuo Lietuvos pirmininkavimo ES Tarybai pradžios jau apsilankė daugiau kaip 130 tūkst. unikalių lankytojų. Pirmininkavimo naujienomis domisi per 4 tūkst. socialinio tinklo „Facebook“ lankytojų. Panašus internautų skaičius sutelktas ir anglų kalba sukurtoje paskyroje socialiniame tinkle „Twitter“.

„Reklaminiai vaizdo klipai, be abejonės, yra efektyvi viešinimo priemonė, per trumpą laiką galinti pasiekti didelę auditorijos dalį, tačiau kartu tai brangi priemonė. Planuodami priemones turėjome atsižvelgti į turimą biudžetą“, - pabrėžė R.Jakilaitienė.

Jos teigimu, viešinant pirmininkavimą ES Tarybai efektyviausi yra tie būdai, kai gali dalyvauti visuomenė. Itin didelio žmonių susidomėjimo sulaukė pirmininkavimo logotipo rinkimai, kai visi norintieji galėjo siūlyti savo idėją, taip pat - atvirų durų diena Nacionalinėje dailės galerijoje.

Įvaizdį atskleis darbo kokybė

Viešųjų ryšių ekspertas Linas Kontrimas, vertindamas Lietuvos pirmininkavimo ES Tarybai viešinimą, pabrėžė, kad viešojoje erdvėje daugiausia žinių, susijusių su įvykiais „po pirmininkavimo skėčiu“. „Jei žinia apie Lietuvos pirmininkavimą - pozityvi, žmonės jaučia pasididžiavimą, kad jų šalis pirmininkauja ES Tarybai“, - LŽ tvirtino jis.

Anot L.Kontrimo, dar viena žinia, kuri vilniečiams primena apie vykstantį pirmininkavimą - sostinės gatvėse zujantys automobiliai su švyturėliais.

Kurti specialius informacinius kanalus ar srautus, nušviečiančius pirmininkavimo renginius, pasak viešųjų ryšių specialisto, nėra tikslinga. „Pirmininkavimo darbas, kuris teko Lietuvai, nėra kuo nors ypatingas Europos masteliu. Jau ne viena šalis pirmininkavo, ir šis pusmetis labai greitai praskries“, - pažymėjo L.Kontrimas.

Jo teigimu, tikrąjį Lietuvos pirmininkavimo įvaizdį parodys atlikto darbo kokybė. „Jeigu Lietuvos pareigūnai bei tarnautojai pasirodys puikiai, ir Europos valstybės tai įvertins, manau, kad tai bus didžiausias indėlis į įvaizdį“, - pažymėjo L.Kontrimas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"