TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

Planuojama Mokesčių inspekcijos pertvarka

2016 01 22 6:00
Didžiausios Vilniaus AVMI aptarnaujamų mokesčių mokėtojų skaičius dešimteriopai didesnis nei mažųjų inspekcijų. Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Finansų ministerija siūlo perpus mažinti teritorinių apskričių valstybinių mokesčių inspekcijų skaičių (AVMI). Teigiama, kad toks pokytis leistų efektyviau naudoti turimus finansinius ir žmogiškuosius išteklius bei pagerintų veiklos kokybę.

Finansų ministerija suplanavo Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) struktūros keitimą. Vietoj dabartinių dešimties AVMI siūloma palikti penkias. Pagal projektą Alytaus ir Marijampolės AVMI taptų Kauno apskrities valstybinės mokesčių inspekcijos struktūriniais padaliniais, Tauragės ir Telšių AVMI – Klaipėdos, Utenos AVMI – Panevėžio inspekcijos atitinkamu padaliniu.

Ministerija ramina, kad mokesčių mokėtojai dėl sumanytų pokyčių nenukentės, nes VMI padaliniai iš savo teritorijų niekur nedings – kaip veikė, taip ir veiks, keisis tik jų pavaldumas. Be to, diegiant vis daugiau elektroninių paslaugų, mokesčių mokėtojams mažėja poreikis atvykti į VMI aptarnavimo padalinius. Reorganizacija planuojama nuo šių metų spalio mėnesio.

Norima optimizuoti

Finansų ministerijos tikinimu, penkiose reorganizuojamose AVMI dirba mažai žmonių, todėl bendrąsias funkcijas vykdančių darbuotojų krūvis nėra tolygus, neefektyviai išnaudojamas jų darbo laikas. Pertvarka kiekvienoje iš minėtų inspekcijų leistų sumažinti po 2 ar 3 pareigybes. Iš viso ketinama atsisakyti 10–15 pareigybių. Skaičiuojama, kad toks lėšų perskirstymo efektas siektų apie 135,5–203,2 tūkst. eurų per metus. Anot ministerijos atstovų, anksčiau įgyvendinti tokį pertvarkos planą buvo neįmanoma dėl „sudėtingo pasiruošimo proceso euro įvedimui, kuris šiuo metu baigtas“.

Kęstutis Glaveckas: "VMI turimos kompiuterinės programos leidžia darbus atlikti turint mažiau išteklių. Todėl logiška, kad veiklą darant efektyvesnę einama būtent tokiu keliu.”Romo Jurgaičio nuotrauka

Dabartinė VMI struktūra atitinka šalies administracinį suskirstymą – tai yra kiekvienoje apskrityje veikia AVMI. Nuo 1999-ųjų veikiančios 10 AVMI gerokai skiriasi savo dydžiu, veiklos apimtimi, darbuotojų skaičiumi. Didžiausios Vilniaus AVMI aptarnaujamų mokesčių mokėtojų skaičius dešimteriopai didesnis nei mažųjų (Alytaus, Tauragės, Telšių, Marijampolės, Utenos) inspekcijų aptarnaujamų interesantų. Atitinkamai skiriasi ir skirtingose AVMI surenkamų biudžeto pajamų dydžiai, darbo krūvis bei efektyvumas.

Už ir prieš

Seimo Biudžeto ir finansų komiteto (BFK) vicepirmininko liberalo Kęstučio Glavecko nuomone, planuojama VMI struktūros reforma – teisingas žingsnis.

„Informacinės technologijos labai sparčiai vystosi, todėl tiesioginis kvalifikuotos darbo jėgos poreikis mažėja. VMI turimos kompiuterinės programos leidžia darbus atlikti turint mažiau išteklių. Tad logiška, kad veiklą darant efektyvesnę einama būtent tokiu keliu“, – LŽ sakė Seimo narys.

Jis įsitikinęs, kad gerokai efektyviau išmaniąsias technologijas galima panaudoti ir kitose mokesčių administravimo srityse. „Einant šiuo keliu galima būtų gerokai sumažinti mokesčių administravimo išlaidas“, – teigė K. Glaveckas.

Skeptiškiau numatytą pertvarką vertino BFK narys socialdemokratas Antanas Nesteckis. Jo nuomone, racionaliau būtų buvę šalies teritoriją pagal mokesčių administravimą suskirstyti į keturis tolygius regionus, kuriuose veiktų VMI padaliniai. Anot parlamentaro, tokia galimybė svarstyta maždaug prieš šešerius metus. Tačiau buvo pasirinktas kitas variantas – kontrolės funkcijų vykdymas patikėtas 5 didžiosioms AVMI, atimant jas iš mažųjų. Buvo centralizuota ir daugiau funkcijų.

„Mano nuomone, ta centralizacija nevisiškai pasitvirtino. Dabar greičiausiai siūloma prijungti tas AVMI, kuriose neliko kontrolės funkcijų, tik klientų aptarnavimas“, – kalbėjo A. Nesteckis.

Neigiamų pasekmių nebus

VMI komunikacijos vadovo Dariaus Butos teigimu, numatyta reorganizacija – dar vienas žingsnis stengiantis inspekcijos veiklą padaryti efektyvesnę, siekiant kokybiškas paslaugas priartinti prie mokesčių mokėtojų. Jis priminė, kad didžiausia VMI reorganizacija buvo įvykdyta dar sunkmečiu.

Palyginti su 2008-aisiais, pernai institucijos asignavimai sumažėjo 30 proc. – nuo 73 mln. iki 51 mln. eurų. Buvo atsisakyta 14 proc., arba 600 etatų.

„Tuomet susitvarkėme visai neblogai, efektas – 20 mln. eurų . Manau, kad ir ši reorganizacija bus sklandi“, – LŽ sakė D. Buta. Jis tikino, kad negatyvių reformos pasekmių nepajus nei mokesčių mokėtojai, nei darbuotojai. Priešingai, bus siūloma daugiau paslaugų, griežtės mokesčių vengiančių piliečių kontrolė.

„Apie atleidimą tikrai nenorime kalbėti. Galime nuraminti darbuotojus, kad visiems gerai dirbantiems, o tokių yra daug, bus pasiūlytos kitos jų kompetenciją atitinkančios pareigos“, – sakė VMI atstovas. Anot jo, ši reorganizacija padės koncentruoti „kompetenciją didžiuosiuose regionuose“, nė vienas skyrius nebus uždarytas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"