TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

Po avarijos užsienyje - vėjai piniginėje

2011 03 16 0:00
Kai kuriose Europos valstybėse draudimo sumos yra neribotos, tad už padarytą žalą sveikatai ir turtui lietuvaičiai priversti mokėti metų metus.
300forums.com nuotrauka

Avarijas užsienyje sukėlę neblaivūs lietuviai rizikuoja tapti visiškais skurdžiais. Kai kuriems jų neatsakingas elgesys prie vairo jau užkrovė milijono litų naštą.

Sukėlus eismo įvykį užsienyje reikėtų melstis, kad jis būtų pripažintas draudžiamuoju, o organizme nebūtų rasta nė lašo alkoholio. Priešingu atveju visus nuostolius teks atlyginti iš savo kišenės. Kitaip negu Lietuvoje, užsienyje jie dažnai siekia keliasdešimt tūkstančių litų, o kai kuriais atvejais perkopia ir milijoną. Toks finansinis krachas užklupo jau ne vieną lietuvaitį.

Našta visam gyvenimui

Jei avariją, per kurią nukentėjo žmonių, užsienyje sukėlė blaivus ir apsidraudęs vairuotojas, jis gali tikėtis, kad nuostolius padengs draudimo bendrovė. Į kur kas sudėtingesnę padėtį patenka tie, kurie prie vairo sėda "su kvapeliu". Girto vairuotojo sukelta avarija laikoma nedraudžiamuoju įvykiu, todėl visų nuostolių atlyginimas gula ant kaltininko pečių.

Būtent taip nutiko vienam lietuviui Prancūzijoje. Būdamas neblaivus jis automobiliu partrenkė du pėsčiuosius ir sugadino vienos vietos bendrovės įrengimus. Avariją tyrę ekspertai nustatė, kad nuostoliai siekia 1,4 mln. litų. Šią sumą nukentėjusiesiems išmokėjo Lietuvoje įsikūrusi draudimo bendrovė, tačiau pinigai regreso tvarka bus išieškoti iš avarijos kaltininko. Beveik neabejojama, kad atlyginti pusantro milijono litų siekiančią žalą lietuvis nepajėgs net ir labai stengdamasis.

Dar vienas taurelės mėgėjas iš Lietuvos už 1,2 mln. litų pasivažinėjo Airijoje. Lėkdamas didžiuliu greičiu ir būdamas neblaivus jis partrenkė du Airijos piliečius - tėvą ir dukrą. Nors lietuvis turėjo draudimą, tai jo neišgelbėjo - eismo įvykį vairuotojas sukėlė būdamas neblaivus, tad visus nuostolius iki paskutinio cento jam teks atlyginti iš savo kišenės. Bet vėl - kad kompensuotų šiuos nuostolius, lietuviui, uždirbančiam, pavyzdžiui, apie 2 tūkst. litų per mėnesį, prireiks mažiausiai 50 metų. "Jei avarijos kaltininkas neturi draudimo arba važiavo apsvaigęs nuo alkoholio ar narkotinių medžiagų ir sukėlė avariją, jam fortūna itin nepalanki - tenka kompensuoti nuostolius iš savo kišenės, o sumos, kaip matome, kartais būna labai įspūdingos", - LŽ teigė bendrovės "PZU Lietuva" Masinių žalų skyriaus vadovas Tomašas Stankevičius.

Nuostoliai svetur - didesni

Draudimo įmonių atstovų teigimu, lietuvių negalima vadinti užsienio kelių siaubūnais, nes jų sukeltų eismo įvykių skaičius užsienyje "neiššoka" iš statistikos rėmų. Tačiau vienas faktas akivaizdus - dėl kvailumo arba aplaidumo neatsargus pasivažinėjimas užsienio keliais gerokai smogia per kišenę ir užkrauna mokestinę naštą visam likusiam gyvenimui. "Užsienyje įvykusios avarijos atneša gerokai didesnių finansinių nuostolių. Mūsų duomenimis, vidutinė išmoka dėl avarijoje užsienyje apgadinto turto siekia 13 tūkst. litų, o asmens sveikatos sutrikdymo atveju - 40-60 tūkst. litų. Palyginimui, Lietuvoje ši žala yra atitinkamai 2,5-3 tūkst. litų ir 5 tūkst. litų", - statistinius duomenis apie lietuvių sukeltas avarijas užsienyje LŽ vardijo bendrovės "Lietuvos draudimas" kompleksinių žalų direktorius Gytis Matiukas.

Pašnekovo teigimu, brangiau kainuoja lietuvaičių avarijos Vokietijoje, Didžiojoje Britanijoje, Norvegijoje, Airijoje, Skandinavijos šalyse. Tuo metu avarijos padarinių sveikatai gydymas brangiausiai atsieina Didžiojoje Britanijoje, Airijoje, Prancūzijoje, Danijoje.

Bendrovės "PZU Lietuva" atstovo T.Stankevičiaus žiniomis, lengvųjų automobilių vairuotojai iš Lietuvos dažniausiai į eismo įvykius patenka Latvijoje, Lenkijoje, Rusijoje, Baltarusijoje, rečiau Vokietijoje ar Prancūzijoje. Tačiau, anot T.Stankevičiaus, užsienio kelius bene labiausiai drebina vilkikų vairuotojai. Jie svečiose šalyse į eismo įvykius pakliūva du kartus dažniau nei lengvųjų mašinų vairuotojai. Be to, vilkikų sukeltos avarijos būna sunkiausios, dažniau pareikalauja žmonių aukų, o nuostoliai kartais skaičiuojami milijonais. Maža to, kai kuriose užsienio valstybėse draudimo sumos yra neribotos, tad už padarytą žalą sveikatai kartais lietuvaičiams tenka mokėti metų metus.

Sudaužė tuziną mašinų

Kiek smulkių avarijų užsienyje sukelia lietuviai, tiksliai nežinoma. Į viešumą dažniau iškyla informacija tik apie kraupias ir dideles avarijas. Viena tokių, kurios kaltininku tapo Lietuvos pilietis, pernai įvyko Prancūzijos greitkelyje. Čia lietuvio vairuojamas vilkikas sukėlė eismo įvykį, kurio metu buvo sužeista 10 žmonių ir apgadinta 12 automobilių. Anot T.Stankevičiaus, pagal pirminius ekspertų skaičiavimus šios avarijos nuostoliai siekia apie pusę milijono litų.

Dar vienam vilkiko vairuotojui iš Lietuvos nepasisekė Jungtinėje Karalystėje. Jis kelyje kliudė 2009 metų laidos prabangųjį "Bentley Continental" ir pridarė nuostolių už beveik 1,1 mln. litų. Dar apie 70 tūkst. litų "Bentley" vairuotojas iš lietuvių gavo kaip kompensaciją už pakaitinio automobilio nuomą.

Vis dėlto draudikams iki šiol bene labiausiai įsiminė avarijų virtinė užsienyje, kuri įvyko dėl vienintelio lietuvių vairuotojo kaltės. Jis, vairuodamas mikroautobusą "Ford", nepastebėjo kelkraštyje stovinčių dviejų automobilių bei šių mašinų vairuotojų ir juos parbloškė. Tarsi to būtų negana, avariją sukėlęs lietuvis važiuojamojoje dalyje neįjungęs avarinių šviesų paliko savo apgadintą transporto priemonę, į kurią netrukus įsirėžė pro šalį važiavęs vilkikas. Po akimirkos į sunkvežimį dar rėžėsi techninės pagalbos automobilis. Per šį eismo įvykį trys vairuotojai patyrė sunkių sužalojimų, vienam iš jų vėliau teko amputuoti koją. Avarijos nuostoliai tąsyk siekė daugiau kaip pusę milijono litų.

Pavyksta išvengti baudų

Užsienio keliais važinėjantys lietuviai bent dėl vieno dalyko kol kas gali būti ramūs. Viršiję leistiną greitį ar padarę kitų smulkių Kelių eismo taisyklių pažeidimų jie vis dar turi galimybę išvengti baudų mokėjimo ir pasinaudoti tuo, kad Lietuva šiuo klausimu nėra pasirašiusi jokių tarpvalstybinių sutarčių. Be to, užsienio šalių eismo priežiūros pareigūnai dažniausiai nesivargina ieškoti asmenų, kurių pažeidimą užfiksavo, pavyzdžiui, stacionarieji greičio matuokliai. "Apie padarytą pažeidimą lietuviai teoriškai gali gauti raštišką pranešimą iš pareigūnų tos valstybės, kurioje nusižengė. Tačiau bent kol kas tokius laiškus pažeidėjai gali ignoruoti arba tiesiog išmesti į šiukšlių dėžę. Taip yra todėl, kad Europos šalyse skirtingos teisės sistemos, iki šiol nėra bendro reglamento, kaip išieškoti baudą už kelių eismo taisyklių pažeidimą. Tad jeigu daugiau nevyksite į tą šalį, kurioje viršijote greitį, teoriškai tikriausiai liksite nenubausti", - LŽ sakė Lietuvos kelių policijos tarnybos Administracinės veiklos skyriaus vyriausiasis specialistas Rytis Vosylius.

Europos komisija senokai diskutuoja, kaip suvienodinti baudų paskyrimo ir išieškojimo tvarką bendrijoje, tačiau iki šiol projektas tebėra svarstomas. Tiesa, kai kurios Europos valstybės jau dabar keičiasi informacija apie eismo pažeidėjus, tačiau bendra europinė baudų sistema dar nesukurta. R.Vosyliaus nuomone, net jei toks reglamentas šiais metais būtų palaimintas Briuselyje, realiai sistema pradėtų veikti ne iš karto, tad išvengti baudų lietuvaičiai dar kurį laiką tikrai galės. "Kada sistema įsivažiuos, negaliu pasakyti. Manau, tai įvyks ne anksčiau kaip po dvejų metų", - prognozavo pareigūnas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"