TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

Politologas A.Krupavičius: kandidatai į prezidentus mėgsta pasirodyti staiga

2013 08 27 15:48
Loreta Graužinienė. Oresto Gurevičiaus (LŽ) nuotrauka

Siūlymas vienu mėnesiu prailginti prezidentų rinkimų kampanijos laikotarpį labai naudingas rinkėjams, tačiau patys kandidatai į prezidento postą paprastai būna suinteresuoti pasirodyti staiga, bandyti priblokšti, mano politologas Algis Krupavičius.

Prailginti prezidento rinkimų kampaniją Seime užregistravo Darbo partijos frakcijos narė Loreta Graužinienė.

Ji rinkimų kampaniją siūlo pradėti mėnesiu anksčiau nei numato dabartiniai įstatymai. L.Graužinienė argumentuoja, jog taip visi gyventojai galėtų geriau susipažinti su kandidatais į prezidento postą.

Šiuo metu įstatyme kandidatams numatytas 30 dienų laikotarpis, skirtas rinkimų kampanijai. L.Graužinienės manymu, reikėtų dar iki kitų metų gegužę vyksiančių Lietuvos prezidento rinkimų pakeisti prezidento rinkimų įstatymą.

„Iš viso Lietuvoje yra 60 savivaldybių. Per 30 dienų aplankyti visų rajonų tiesiog fiziškai neįmanoma. Todėl siūlau kandidatų į Lietuvos Respublikos prezidentus rinkimų kampanijai skirtą laikotarpį pratęsti iki dviejų mėnesių, kad įstatymas užtikrintų galimybę visiems rinkėjams betarpiškai susitikti su kandidatais, padiskutuoti valstybei svarbiais klausimais bei išsamiai susipažinti su kandidatų rinkimų programomis“, – pranešime cituojama L.Graužinienė.

Politologas A.Krupavičius portalui lzinios.lt sakė, kad pasaulyje yra labai įvairių praktikų. „Pavyzdžiui, Jungtinėse Valstijose prezidento rinkimų kampanija vyksta dvejus metus, nors jis ten renkamas ne visai tiesiogiai. Prancūzijoje, kur prezidentas renkamas tiesioginiuose rinkimuose, kandidatų sąrašas aiškėja iki rinkimų likus pusmečiui. Žvelgiant iš Lietuvos perspektyvus, svarbu yra tai, kad prezidento postas visuomenėje yra perdaug sureikšmintas – neadekvačiai jo turimoms kompetencijoms. Kadangi visuomenė mato prezidentą kaip arbitrą, visuomenės nuomonės lyderį, tai galimybė pailginti rinkimų kampaniją yra verta dėmesio“, – sakė A.Krupavičius.

Politologo teigimu, po pastarųjų rinkimų paaiškėjo, kad gyventojai neturėjo galimybės susipažinti su dabartinės prezidentės biografija. „Šiandien yra laužomos ietys, užduodami klausimai, kuriuos reikėjo užduoti rinkimų kampanijos metu. Dažnai kandidatai yra suinteresuoti pasirodyti staigiai, priblokšti visuomenę, orientuotis į rinkėjų emocijas, o ne jų protą. Ilgesnė kampanija leidžia ir rinkėjams, ir žiniasklaidai ilgiau analizuoti kandidatus, svarstyti jų tinkamumą užimti prezidento postą“, – įsitikinęs A.Krupavičius. Jis taip pat pridūrė, kad kampanijos ilginimas iki dviejų mėnesių nebūtų radikalus: rinkimų laikotarpis atsieitų kiek brangiau, bet ne tiek, kad toks pabrangimas nebūtų toleruotinas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"