Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISGYNYBAŠEIMA IR SVEIKATA
ŠVIETIMASŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIJA
LIETUVA

Prieš ligoninę – kibernetinė ataka

 
2017 02 25 8:00
Kaip praneša Respublikinė Vilniaus universitetinė ligoninė, vasario 13-osios rytą pastebėta, kad vyksta kibernetinė ataka, todėl gydymo įstaigos internetinis puslapis neveikia arba veikia su trikdžiais.
Kaip praneša Respublikinė Vilniaus universitetinė ligoninė, vasario 13-osios rytą pastebėta, kad vyksta kibernetinė ataka, todėl gydymo įstaigos internetinis puslapis neveikia arba veikia su trikdžiais. Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Trečią savaitę neveikianti Respublikinės Vilniaus universitetinės ligoninės internetinė registracijos sistema – vargas ir pacientams, ir patiems medikams. Teigiama, jog trikdžius lėmė kibernetinė ataka.

Susirūpinę vilniečiai, atakuojantys redakciją elektroniniais laiškais ir skambučiais, skundžiasi kelintą savaitę negalintys internetu užsiregistruoti į konsultacijas pas Respublikinės Vilniaus universitetinės ligoninės (RVUL) gydytojus. Kadangi neveikia ir ligoninės internetinis tinklalapis, neįmanoma gauti informacijos, kaip pacientams elgtis. Piktinamasi, jog registracijos telefonais neįmanoma prisiskambinti, todėl tenka patiems važiuoti į sostinės Lazdynų mikrorajono pakraštyje esančią gydymo įstaigą. Tačiau ir tokiu atveju esą nėra garantijų, kad medikas priims. Žmonės nuogąstauja, jog neveikiant išankstinei registracijai kovo mėnesį jie išvis nepateks pas gydytojus. Ligoninės vadovai ramina, kad artimiausiomis dienomis techninės problemos bus išspręstos.

Pacientai nusivylė valdininkais

Neapsikentęs vilnietis Bronius Mockus apie susidariusią padėtį informavo Sveikatos apsaugos ministeriją (SAM). „Nerašiau skundo, tik pranešiau patį faktą. Tačiau sulaukiau biurokratiško atsakymo, esą ne tokia forma skundžiuosi. Todėl man pasiūlyta skųstis dar kartą, kaip numato ministerijos taisyklės“, – SAM darbuotų atsakymu piktinosi vilnietis. Jis sakė iki šiol tikėjęs, kad į „valdžią atėjo tikri profesionalai, kuriems rūpi žmonės“. „Deja, atrodo niekas nesikeičia“, – apgailestavo B. Mockus.

Algimantas Pamerneckas: „Apie ilgalaikius, kelias savaites trunkančius interneto sutrikimus pranešėme Nacionaliniam kibernetinio saugumo centrui.“

Seimo Sveikatos reikalų komiteto (SRK) pirmininkė „valstietė“ Agnė Širinskienė vakar prisipažino apie padėtį RVUL nieko negirdėjusi. „Man tai naujiena, negavome jokių skundų. Paprastai piliečiai gana greitai skundžiasi“, – kalbėjo komiteto vadovė. Pasak jos, pirmiausia reikėtų išsiaiškinti tokių sutrikimų priežastis ir tai, kaip ligoninė užtikrina alternatyvius registracijos būdus. A. Širinskienė žadėjo pasidomėti situacija.

Seimo vicepirmininkė SRK narė konservatorė Irena Degutienė stebėjosi, kodėl taip ilgai reikia tvarkyti ligoninės elektroninę sistemą. „Mūsų pagrindinė bėda – abejingumas. Nėra jokio suinteresuotumo, kad problema būtų kuo greičiau išspręsta“, – neslėpė parlamentarė. Ji taip pat teigė susidūrusi su keista SAM darbo tvarka. „Turėdama reikalą skambinau visais ministerijos telefonais, bet niekas nepakėlė ragelio. Tai skandalinga. Bent jau ministro referentė turėtų būti nuolat pasiekiama“, – piktinosi I. Degutienė.

Algimantas Pamerneckas: "Apie ilgalaikius, kelias savaites trunkančius interneto sutrikimus pranešėme Nacionaliniam kibernetinio saugumo centrui."/"Lietuvos žinių" archyvo nuotrauka
Algimantas Pamerneckas: "Apie ilgalaikius, kelias savaites trunkančius interneto sutrikimus pranešėme Nacionaliniam kibernetinio saugumo centrui."/"Lietuvos žinių" archyvo nuotrauka

Vyksta tyrimas

RVUL vadovas Algimantas Pamerneckas „Lietuvos žinioms“ patvirtino, kad interneto ryšio problemų iš tiesų esama, bet tikimasi, jog artimiausiu metu jų nebeliks. Gydymo įstaigos direktorius kol kas nežino, kodėl taip atsitiko. Jis spėjo, kad sutrikimai gali būti susiję su RVUL ketinimais atsisakyti privačios bendrovės, kuri iki šiol prižiūrėjo sistemą, paslaugų. „Ketvirtadienį sistema jau buvo lyg ir atsigavusi, tačiau vėliau padėtis vėl pablogėjo. Apie tai pranešėme Nacionaliniam kibernetinio saugumo centrui, nes nežinia, kas čia darosi. Atsiprašome savo pacientų. Stengiamės, kad trukdžių kuo greičiau neliktų“, – tikino A. Pamerneckas.

Vakar po pietų RVUL išplatino pranešimą, kuriame teigiama, jog „vasario 13 dienos rytą pastebėta vykstanti kibernetinė ataka, dėl šios priežasties neveikia arba veikia su trikdžiais ligoninės internetinis puslapis“. „Tai daro neigiamą įtaką ligoninės veiklai ir kelia nepatogumų pacientams registruojantis internetu. Pašalinus gedimo priežastis bus atnaujinta ligoninės interneto svetainė“, – informuoja RVUL.

Nacionalinio kibernetinio saugumo centro atstovas „Lietuvos žinioms“ paaiškino, kad „tyrimas dėl RVUL kreipimosi tęsiamas“.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaJurgos virtuvėKomentaraiReklaminiai priedai
KonkursaiKultūraLietuvaMokslas ir ITPrenumerata
PasaulisSportasŠeima ir sveikataŠvietimasKarjera
TrasaŽmonės
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"