TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

Prieš rinkimus – idėjų medžioklė

2015 11 30 6:00
Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Lietuvoje prasidedant ankstyvai kitais metais vyksiančių Seimo rinkimų kampanijai partijos vėl suskato gręžtis į rinkėjus. Vienos organizuoja žygius po šalį, kitos kviečia siūlyti idėjas, kurias žadama įtraukti į politines programas.

Politologo Algio Krupavičiaus manymu, tartis su piliečiais yra gerai, bet lyderiai ir patys turėtų teikti siūlymus, skatinančius žengti į priekį.

Gabrielius Landsbergis/Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Tėvynės sąjungos – Lietuvos krikščionių demokratų (TS-LKD, konservatorių) lyderis Gabrielius Landsbergis partijos interneto svetainėje ir žiniasklaidoje pasirodžiusiuose vaizdo klipuose kreipiasi į piliečius: Lietuvai reikia jūsų idėjų.

„Keisimės ir eisime į priekį, jeigu būsime atviri geroms mintims. Kviečiu Jus siūlyti savo idėjas, kad Lietuvoje gyventume geriau, kurtume ateitį ir išsaugotume savo tautą. Peržiūrėsiu visas mintis, o 3 geriausių idėjų autorius asmeniškai pakviesiu susitikti ir aptarti idėjas“, – žada konservatorių vadovas.

Kitų šiuo metu politikoje aktyviai veikiančių partijų atstovai tvirtina, kad idėja kviesti piliečius dalintis sumanymais nėra nauja. „Įvertinti, ar tokie sprendimai pasiteisina, geriausiai leidžia rinkimų rezultatai. Šiuo metu politikai labai mėgsta naudoti šį metodą, tarsi parodantį, kad jie yra atviri, nori išgirsti žmonių nuomonę. Problema ta, kad vėliau atsiranda sunkumų gautas idėjas įgyvendinti, ir žmonės nusivilia. Taigi, tokios iniciatyvos yra lazda su dviem galais“, – svarstė Liberalų sąjūdžio lyderis Eligijus Masiulis.

Gręžiasi į žmones

Pasak G. Landsbergio, sumanymą kreiptis į piliečius paskatino tikėjimas, kad valstybę į priekį turi vesti idealizmas ir geros idėjos. „Debatų ir kultūringos politinės diskusijos dėl geriausių ir valstybės pažangai reikalingų idėjų pasigendame šiandieninėje Lietuvos politikoje. Antra, keliaudamas po Lietuvą ir susitikdamas su žmonėmis jaučiu, kad piliečiai kupini gerų pasiūlymų, turime didelį kūrybiškumo ir pilietiškumo potencialą, kurio, deja, neišnaudojame. Pagaliau, noriu, kad mažėtų didelis atotrūkis tarp politikų ir piliečių bei keistųsi politikų santykis su visuomene – nuo „Mes viską žinome ir pasakysime Jums ką reikia daryti“ į naują požiūrį: „Diskutuokime, kas aktualiausia bei svarbiausia ir kartu stenkimės tai įgyvendinti“. Todėl ir sukūrėme interneto platformą, kad žmonėms būtų patogiau teikti savo pasiūlymus bei išsakyti problemas“, – aiškino jis LŽ.

Konservatorių lyderis neigė, kad piliečių paramos partija suskato ieškoti pritrūkusi idėjų. „TS-LKD niekada nepasižymėjo idėjų trūkumu. Partija pristigdavo ne idėjų, bet kitokio santykio su piliečiais, didesnio supratimo ir stipresnio ryšio, kad idėjos turėtų ilgalaikį palaikymą ir platų pritarimą. Todėl ir turime dabar atsigręžti į žmones“, – kalbėjo G. Landsbergis.

Jo teigimu, TS-LKD sumanymas jau sulaukė didelio piliečių susidomėjimo: idėjų puslapį esą jau aplankė daugiau nei 70 tūkst. žmonių, iškelta daugiau kaip 600 aktualių problemų. „Tai rodo, kad toks projektas aktualus ir piliečiai nori aktyviau dalyvauti valstybės valdyme“, – įsitikinęs konservatorių lyderis.

Skirtingos taktikos

Algirdas Sysas/Alinos Ožič (LŽ) nuotrauka

Valdančiosios Lietuvos socialdemokratų partijos (LSDP) rinkimų štabo vadovas Algirdas Sysas tokį politinių oponentų sumanymą vadina rinkodarine rinkimų akcija. „Nieko naujo tame nėra. Visos partijos vienokia ar kitokia forma tai ne vieną kartą yra darę. Tai viešųjų ryšių akcija, skirta atkreipti dėmesį, „užkalbinti“ piliečius. Juk ateiti ir prašyti „rink mane“ tarsi nepatogu, todėl sukuriamas įspūdis, kad kreipiamasi su prašymu siūlyti idėjas. Ieškoma įvairių būdų užmegzti kontaktui“, – svarstė socialdemokratas.

A.Sysas nesidalino, kaip prieš būsimuosius rinkimus „užkalbinti“ piliečius šį kartą bandys jo atstovaujama partija. „Rinkėjai gerai jaučia tai, kas vyksta aplink. Jei gyvenimas negerėja, gali skelbti šimtus apklausų, apkabinėti visą miestą pagražintais savo plakatais – tai nieko nepadės. Reikia padaryti konkrečius darbus, ištesėti jei ne visus, tai bent didžiąją dalį pažadų, ir tai bus geriausia reklama“, – tvirtino LSDP rinkimų štabo vadovas.

Apie prasidėjusią TS-LKD rinkiminę kampaniją kalbėjo ir E. Masiulis. Pasak liberalsąjūdiečių lyderio, artėjant rinkimams, jiems taip pat teks numatyti viešosios komunikacijos veiksmus.

„Vis dėlto abejoju, kad elgsimės panašiai kaip konservatoriai – mes, liberalai, visada esame originalesni, padarysime įdomiau. Noriu pasakyti, kad idėjų, ką daryti Lietuvoje, mes turime daugiau nei reikia. Daug bendraujame su žmonėmis, prisiklausome įvairių siūlymų. Jas jau dabar bandome sudėti į savo rinkimų programą“, – kalbėjo jis.

Darbo partijos pirmininkas Valentinas Mazuronis, jau besišypsantis rinkėjams iš praėjusią savaitę gatvėse pasirodžiusių reklaminių plakatų, svarstė, kad partijoms nuolat tenka ieškoti naujų bendravimo su rinkėjais formų. Jis neneigė, kad reklaminiai stendai su jo ir partiečių atvaizdais – prasidedančios Seimo rinkimų kampanijos, kurios metu „darbiečiai“ leisis į turą po Lietuvą, dalis.

„G. Landsbergio sumanymas surinkti idėjas yra gražus, linkiu jam sėkmės. Mes taip pat renkame idėjas, tik darome tai šiek tiek kitokia forma – per tiesioginius pokalbius su žmonėmis. Manau, šiandien politikai patys turi eiti į žmones, o ne atsistoję kviesti: „Ei, mes esame čia, ateikite““, – svarstė V. Mazuronis.

Pramintas kelias

Politologas A. Krupavičius teigia, kad TS-LKD ne pirmi eina tuo keliu: gerokai anksčiau siūlyti idėjas, kurios galėtų atsirasti rinkimų programose, piliečius kvietė Artūro Zuoko vesti liberalai, su „Skundų knyga“ po Lietuvą keliavo Rolando Pakso suburtos partijos „Tvarka ir teisingumas“ atstovai.

„Vienas didžiausių XX amžiaus II-osios pusės politikos klasikų Davidas Eastonas, suformulavęs politinės sistemos koncepciją, sakė, kad politika yra įpareigojančių vertybių ir tikslų išdėstymas visuomenei, ir tai turi padaryti politikai. Be abejo, visuomenės reikia atsiklausti, žmonės visuomet turi įdomių pasiūlymų, kuriuos politikai turi girdėti, tačiau jie negali atstoti pačių politikų atsakomybės. Kiekvienas politinis lyderis privalo turėti bent pusantros savo idėjos, kad galėtų vesti visuomenę. Šiuo atveju atrodo, kad idėjų šiek tiek trūksta, todėl pasirenkamas kreipimosi į visuomenę kelias. Tikrai nenoriu pasakyti, kad jis blogas, bet toks sprendimas labai stipriai dvelkia pigiais priešrinkiminiais viešaisiais ryšiais“, – LŽ teigė A. Krupavičius.

Viena plačiausiai nuskambėjusių politinių akcijų, kurių metu žadėta surinkti piliečių siūlymus ir jų pagrindu koreguoti politinę programą, Lietuvoje buvo surengta dar 2002-ųjų vasarą, partijos „Tvarka ir teisingumas“ lyderiui R. Paksui rengiantis prezidento rinkimams. Kartu su bendražygiais sraigtaspasniu per kelis mėnesius apkeliavęs visas Lietuvos apskritis, R. Paksas rinkėjams žadėjo „išgirsti kiekvieną“.

Šį žygį „tvarkiečiai“ bandė pakartoti ir prieš 2008 metų Seimo rinkimus. Juodu visureigiu su partijos logotipu po Lietuvą keliavęs R. Paksas ir jo komanda piliečiams siūlė savo mintis išdėstyti „skundų knygoje“, žadėdami, kad nė vienas įrašas neliks be dėmesio.

Dar originaliau rinkėjus patraukti bandė 2004 metais prezidento rinkimuose kandidatavusi tuometinė socialliberalė Vilija Blinkevičiūtė. Ture po Lietuvą ji siūlė žmonėms pasirašyti sutartis, užtikrinančias, kad, tapusi šalies vadove, laikysis duotų pažadų. Piliečiai, savo ruožtu, turėjo įsipareigoti, kad gerbs savo vaikus, tėvus bei artimuosius, rūpinsis savo šeimos gerove, nuoširdžiai dirbs savo ir valstybės labui, ir panašiai.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"