TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

Privilegijas taksistams dalys merija

2012 05 23 6:03

Kauno politikai užsimojo mieste padaryti tvarką - patraukliausiose vietose šeimininkaujančių verslininkų pajamas, iš taksi bendrovių gaunamas už leidimą lūkuriuoti klientų greta jų valdomų įstaigų, nukreipti į miesto biudžetą.

"Nutarėme legalizuoti jau dabar Kaune egzistuojančią tvarką, mat ji miesto biudžetui iki šiol neatnešdavo jokios naudos", - LŽ sakė Kauno miesto tarybos narys Rytis Šatkauskas. Kauno miesto savivaldybės tarybos nariai ketina rengti taksi vežėjų konkursą ir aiškintis ne tik jų siūlomų mokesčių už galimybę stovėti tam tikrose miesto erdvėse, bet ir iš klientų numatomų imti pinigų sumas.

Jau rengia stotelių žemėlapį

Tarp Kauno taksistų daug metų galioja nerašyti susitarimai, vieniems jų suteikiantys privilegijas, kitiems atimantys galimybę uždirbti. Kaip LŽ sakė R.Šatkauskas, vieša paslaptimi seniai laikoma tai, kad už galimybę laukti klientų prie oro uosto, gydymo įstaigų, prekybos centrų, naktinių klubų ar viešbučių taksi įmonių savininkai moka įvairaus dydžio pinigų sumas šių objektų valdytojams.

Su jais sudariusieji sutartį įgyja teisę stovėti pasirinktoje vietoje. Ilgą laiką su tuo kovoję nepatenkinti taksistai pagaliau susitaikė su tokia tvarka. Anksčiau dėl to tarp jų kildavę nesutarimai pritilo ir dabar kiekviena vežėjų bendrovė stengiasi nusigriebti kuo geresnį kąsnelį ir objekto valdytojui pasiūlyti didesnę sumą nei konkurentai. 

"Taksi vairuotojai klientų laukia valstybei priklausančiose teritorijose. Tad kodėl jie turi mokėti pinigus verslininkams ir baimintis, kad konkurentui pasiūlius didesnę pinigų sumą neteks geros sutarties?" - svarstė politikas. Artimiausiu metu bus parengtas taksi stotelių žemėlapis, kuriame bus pažymėti daugiausia lankytojų pritraukiantys Kauno miesto verslo objektai.

Po to bus paskelbtas konkursas, o didžiausią mėnesio mokestį pasiūliusi kompanija turės teisę lūkuriuoti klientų konkrečiose vietose. Beje, konkurse dalyvausiančios taksi bendrovės taip pat turės nurodyti, kokį mokestį vežėjai numato imti iš klientų. "Vertindami konkurso dalyvius į tai taip pat atsižvelgsime, nes dabar taksistai gali nusistatyti neribotas paslaugų kainas", - tikino R.Šatkauskas.

Mokestį klientams nustato vežėjai

Tai, kad vežėjų būtina teirautis apie jų klientams taikomą mokestį, mano ir Kauno miesto savivaldybės administracijos Transporto skyriaus vedėjas Paulius Keras. Šiuo metu Kaune vienas nuvažiuotas kilometras klientui gali kainuoti ir du, ir keturis litus. Pasak P.Kero, iki 2003-iųjų miesto valdžia turėjo teisę kontroliuoti taksi paslaugų tarifus, bet vėliau reikalavimai smulkiesiems vežėjams tik liberalėjo. Dabar paslaugų įkainius jie gali keisti kada panorėję, tereikia Kauno merijai apie tai pranešti raštu, ir jau po penkių dienų galima juos taikyti. 

Kaune dabar yra apie 30 taksi stotelių, tačiau daugelis jų, pasikeitus miesto traukos centrams, nebenaudojamos. Pasigendama tvarkos ir sudarant laukiančių klientų eiles. P.Keras pripažino, kad tokias nerašytas taisykles yra nustatę patys vairuotojai. Kaune jų yra apie 700, dauguma jų dirba 30-yje miesto bendrovių, tik dešimtadalis vairuotojų joms nepriklauso.

Vietų kainos labai skiriasi

Kauno Senamiestyje ir Centre dirbantys verslininkai LŽ tikino nenorintys atskleisti, kiek jiems mokama už paslaugų teikimo sutartis su taksi bendrovėmis. Tik pažadėjus, kad nebus viešinamos jų pavardės, sutiko pateikti informaciją. Taigi jų teigimu, daugiausia iš taksistų uždirba populiariausių naktinių klubų, viešbučių savininkai, stambiausios gydymo įstaigos ir oro uostas.

Mokestis už minėtą paslaugą gali siekti 5-10 tūkst. litų per mėnesį. Tačiau mažiau lankytojų sutraukiančiose vietose taksistams leidžiama laukti klientų ir už 100-1000 litų, o kartais apsiribojama ir vien tuo, kad naktį dirbančios įstaigos darbuotojai pigiau parvežami namo. 

Verslininkai tvirtino neturėsią teisės prieštarauti merijos valdininkams, jei jie nustatys kitokią mokesčio rinkimo iš taksistų tvarką. "Taksistai patys yra susikūrę daugybę vidinių taisyklių, todėl politikams neturėtų rūpėti, kaip konkurso nugalėtojai apgins "savo teritoriją", - pabrėžė LŽ kalbinti verslininkai.

Kauno miesto lengvųjų automobilių taksi asociacijos vadovas Zenonas Šleinius sakė nelabai tikintis tuo, kad politikų iniciatyva bus įgyvendinta. Jo nuomone, politikų iniciatyva sveikintina, tad bus laukiama taksistų, nusiteikusių dirbti tvarkingai ir skaidriai, reakcijos.

"Tarp populiariose vietose šeimininkaujančių verslininkų ir taksi kompanijų esama tam tikrų finansinių susitarimų, ir tai nėra blogai. Norintieji dirbti konkrečioje vietoje turi mokėti, bet svarbu ir tai, kur patenka jų pinigai - į privačias rankas ar miesto biudžetą", - aiškino Z.Šleinius.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"