TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

Profsąjungos maunasi kelnes

2016 03 24 6:00
Profsąjungos nuo seno pamėgusios labai griežtus šūkius. Romo Jurgaičio nuotrauka

Profesinės sąjungos „Solidarumas“ aktyvistas, išeidamas iš darbo, demonstratyviai nusimovė kelnes kolegų akivaizdoje ir per vieną dieną ant kojų sukėlė net tris valstybines inspekcijas. Kolegos šokiruoti, herojus didžiuojasi, profesinės sąjungos vadovai supratingai šypsosi.

Lietuvos profsąjungos, regis, nėra stiprios. Streikais ir piketais garsėja nebent viešojo sektoriaus darbuotojų organizacijos. O kitus sunkus gyvenimas, matyt, verčia ieškoti naujų protesto formų. Viena jų – išsirengti nuogai įmonės patalpose. Bendrovės „Transekspedicija“ tolimųjų reisų vairuotojas Ričardas Mykolaitis prieš kolegas apsinuogino protestuodamas.

Protestavo radikaliai

Incidentas įvyko 2016 metų kovo 9 dieną. UAB „Transekspedicija“ tolimųjų reisų vairuotojas R. Mykolaitis, kaip prisipažįsta, priėjo prie bendrovės komercijos direktoriaus Audriaus Puskunigio darbo vietos, pareikalavo pasiaiškinimų dėl įmonės veiklos bei darbo užmokesčio mokėjimo skaidrumo. Gavęs jo netenkinantį atsakymą, R. Mykolaitis protestuodamas biuro patalpose nusimovė kelnes ir savo grožybes pademonstravo įmonės darbuotojams.

Į policiją dėl incidento kreipėsi A. Puskunigis ir įmonės teisininkas Gintautas Daučiūnas. Policijos pareigūnai skyrė R. Mykolaičiui administracinę baudą – 28 eurus. Praėjus kelioms dienoms įmonę jau tikrino Valstybinė mokesčių inspekcija, Valstybinė darbo inspekcija ir Valstybinė kelių transporto inspekcija. Trijų tikrintojų vizitas per vieną dieną – tai jau išskirtinis atvejis.

Pats R. Mykolaitis neslėpė, kad tai jo kryptingų pastangų rezultatas. Kitą darbą jau susiradęs darbuotojas džiaugėsi atkeršijęs, anot jo, nekokiam darbdaviui.

Konfliktas brendo

R. Mykolaitis, teigdamas, kad turi savo teisumo įrodymų, pasakojo, jog konfliktas su darbdaviu brendo seniai. Nuo 2015 metų rugpjūčio bendrovėje „Transekspedicija“ dirbęs vyras ir anksčiau yra buvęs tolimųjų reisų vairuotojas, o prieš įsidarbindamas šioje bendrovėje jis dirbo Vilniaus viešojo transporto įmonėje, tačiau ten jam esą pasidarė nuobodu ir kilo noras vėl važinėti toli.

Vairuotojas tikino mokantis keletą kalbų, tarp jų ir turkų, todėl ir sutapę įmonės bei jo interesai – važinėti į Turkiją. Jis teigė, kad prieš įsidarbindamas šiek tiek domėjosi įmone. „Esu komunikabilus, niekada negeriu, esu labai punktualus, tad maniau, kad viskas bus gerai“, – dėstė vairuotojas.

Pasak R. Mykolaičio, pradžioje jis gerai sutarė su įmonės vadovybe: sulygo dėl maždaug 1 tūkst. eurų atlyginimo ir ėmėsi darbo – į Turkiją su kroviniais vyko keturis kartus. Santykiai tarp jo ir darbdavių pašlijo po drausminės nuobaudos.

Pametė ratą

Į profesinę sąjungą šių metų sausį vairuotojas įstojo ir su žiniasklaida ėmė bendrauti jau turėdamas drausminę nuobaudą – pastabą. Įmonei padarytas nuostolis įvertintas 552 eurais. „Tą rugpjūtį turėjau labai mažai poilsio dienų, vis važinėjau. Ir kartą keisdamas priekabos padangą tik vieną sykį tikrinau, kaip prisukau varžtus, o reikėjo daugiau kartų tikrinti... Taigi pamečiau tą ratą, padariau nuostolį įmonei. Šį įvykį inžinieriai man nuolat prikaišiojo. Neginčiju to, išgyvenu dėl to. Bet gal tiesiog pritrūkau jėgų, mat naktimis važiavome... Po trijų mėnesių (po to papeikimo) pakėliau vėtrą dėl darbo sąlygų“, – atviravo vairuotojas.

Tiesa, kitas tolimųjų reisų vairuotojas (jo pavardė redakcijai žinoma) situaciją komentavo ne taip romantiškai. „Faktas, kad visur – ar toje įmonėje, ar kitoje – atskaičiuojami dėl vairuotojo kaltės patirti nuostoliai, ir tai įprasta praktika. O pamesti ratą yra baisus faktas – įsivaizduokite kelyje daiktą, kuris sveria 120 kilogramų ir skrieja 90 kilometrų per valandą greičiu! Reikėtų tik džiaugtis, kad niekas nežuvo“, – svarstė vairuotojo Ričardo kolega.

Vidmantas Pelėda.

Kreipėsi į žiniasklaidą

Kad ir kaip ten būtų, konfliktas su darbdaviu atvedė R. Mykolaitį į žiniasklaidą ir į profsąjungą „Solidarumas“. „Sukėliau skandalą, kad su manimi kalbėtų, nes jie nelinkę kalbėti. Aš net nežinau, kiek uždirbu. Jie niekada nesako, kiek uždirbau už reisą. Sumoka ir viskas“, – pasakojo pašnekovas. Tačiau bendrovės vyriausiosios buhalterės pavaduotoja Galina Savarauskienė paneigė šiuos R. Mykolaičio žodžius: „Vairuotojai visada žino, kokį darbo užmokestį gauna, nes kartu su darbo užmokesčiu kas mėnesį gauna atsiskaitymo lapelius.“

R. Mykolaičio netenkino ir tai, kad vietoj Turkijos jis buvo komandiruojamas ir į Baltarusiją. Sausio mėnesį, kaip prisipažino vairuotojas, jis (tik pasivadinęs kitu vardu) davė interviu vienam dienraščiui. Galiausiai, apsvarstęs galimybę kreiptis į darbo ginčų komisiją, vairuotojas nutarė, kad bus geriau, jei jo skundus surašys profesionalūs teisininkai.

Perėjo į kovą raštais

Profesinės sąjungos „Solidarumas“ Vilniaus skyriaus vadovas Vytautas Kašėta sakė esantis už tai, kad klausimai būtų sprendžiami dalykiškai. „Bandome aktyviai dirbti, kad pritrauktume daugiau žmonių į profesinę sąjungą. Kiekvieną dieną jie mums skambina, konsultuojasi. Ričardas jau yra mūsų organizacijos narys. Beje, į mus jis kreipėsi dėl standartinių problemų. Dėl galbūt neteisingo atlyginimo skaičiavimo, vadinamųjų apskaitymų ir t. t. Todėl profsąjungos vardu darbdaviui išsiuntėme standartinį raštą ir paprašėme, kad jis pateiktų išmokėtų atlyginimų duomenis, taip pat visus finansinius to vairuotojo duomenis. Taip mes galėjome patikrinti, ar tikrai viskas teisingai skaičiuojama, ar galbūt neteisėtai atskaitoma, – pasakojo jis ir pabrėžė: – Sakau galbūt, nes dėl tokių teiginių su kai kuriomis įmonėmis teko aiškintis teismuose. Ričardo Mykolaičio atveju gavome ne darbdavio, bet advokatų atsakymus, kad duomenų jie nepateiks, esą mes neteisėtai kreipėmės. Tuomet tą patį raštą išsiuntė pats R. Mykolaitis. Vėliau jis mums paskambino ir prisipažino: „Neišlaikiau.“ Jo atžvilgiu, kaip pats vairuotojas teigė, buvo nepagarbiai elgiamasi, tad prieš išeidamas jis nusimovė kelnes, o išėjęs iš įmonės teritorijos dar ir batus nusivalė – kad ant jų neliktų „jų užkrato, bacilos dėl tokio nepagarbaus bendravimo su darbuotoju“. Tačiau tai buvo daugiau emocinė reakcija.“

Nieko blogo nemato

Vis dėlto „emocinė iškrova“ galėjo būti ir kruopščiai apgalvota. Juk profsąjungos teisininkų patartas darbuotojas pasiprašė 30 dienų nemokamų atostogų (turi tokią teisę, nes augina neįgalų vaiką), per tą laiką susirado kitą darbą (nors, kaip aiškėja, dar nėra atleistas iš UAB „Transekspedicija“) ir atėjo „iškilmingai“ atsisveikinti. „Aš paprasčiausiai patyriau stresą, labai išgyvenu dėl šitos situacijos. Na, pagaliau, nieko tokio jiems neparodžiau – na, pamatė mano užpakalį“, – linksmai dėstė protestuotojas.

Tačiau jo kolegų toks protestas nesužavėjo. „Pro šalį ėjo ir kitas darbuotojas, jis visai nesuprato, kas vyksta. Galėjo matyti ir vadybininkai – trys ar keturi žmonės. Gerai, kad visi jie – vyrai. Jis pademonstravo ką norėjo, užsimovė kelnes ir išėjo“, – pasakojo įmonės teisininkas G. Daučiūnas.

Mano, kad peržengė ribas

Ar kitos profesinės sąjungos perims tokias protesto formas – neaišku. Įdomiausia tai, kad darbuotojo demaršo tęsinys buvo net trijų institucijų inspektorių vizitai į bendrovę. Trijų inspekcijų darbuotojų skubų atvykimą į įmonę vieną dieną ir tą pačią minutę galėjo lemti profesinės sąjungos susirūpinimas. Kol trijų valstybinių institucijų inspektoriai atlieka tikrinimus ieškodami R. Mykolaičio nurodytų pažeidimų, profesinių sąjungų aktyvistai, atrodo, ima stiprinti savo pozicijas.

Mat po incidento žiniasklaidai susidomėjus šia istorija, bendrovė „Transekspedicija“ gavo dar vieną jų raštą. Krovininio autotransporto profesinės sąjungos „Solidarumas“ pirmininkas Gintaras Kondrackis pakvietė bendrovės vadovybę susitikti, „aptarti bendradarbiavimą ir pozityvų bendrovės įvaizdžio formavimą žiniasklaidoje“.

Šį kvietimą įmonės vadovas Vidmantas Pelėda linkęs vertinti kaip subtilų pasiūlymą užglaistyti incidentą. „Mūsų įmonėje profsąjungos nėra. Tačiau kartais pagalvoju, kad geriau ji būtų. Būtų paprasčiau kalbėtis ir galbūt nekiltų tokių incidentų. Bet šiuo atveju, sakyčiau, buvo peržengta riba. Savo tikslams įgyvendinti profsąjungos turėtų pasirinkti tinkamus atstovus. Stebėtina, kad neadekvatus žmogus gali sukelti ant kojų net kelias valstybines inspekcijas ir sutrukdyti įmonės veiklą. O juk bendrovėje yra apie 300 darbuotojų, ir ji visus 26 savo veiklos metus nuolat laiku moka mokesčius valstybei“, – reziumavo bendrovės vadovas V. Pelėda.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"