TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

Puoselėti darną ir pozityvumą

2011 03 04 0:00
TTVAM archyvo nuotrauka

Saugumas - tai darna. Aplinkoje, kuri veikia mus ir kurią darbais bei sprendimais keičiame patys. Mintyse ir troškimuose, tiesiančiuose kelius į ateitį.

"Kai kalbu apie aukštojo mokslo studijas, mintyje turiu ne tik žinias, bet ir tam tikrą emocinę savijautą, kurią studentui teikia aukštojoje mokykloje praleisti metai", - sako Tarptautinės teisės ir verslo aukštosios mokyklos (TTVAM) direktorė dr. Gitana Jurgelaitienė. Tas žinių krepšys, kurį studijų metais pildo dėstytojo vadovaujamas studentas, nepaprastai svarbus. Tačiau mokslininkų įrodyta, kad informacinėje visuomenėje žinios labai sparčiai keičiasi ir sensta. Gyvybingiausia - mokymosi visą gyvenimą filosofija, tai yra studijų metais įgytas gebėjimas modeliuoti kompetenciją pagal pasirinktą karjerą. Neatsitiktinai tiek daug dėmesio skiriama studentų motyvacijai studijuoti. Tai vienas pagrindinių studijų kokybės komponentų. Dr. G.Jurgelaitienė teigia, kad be šio komponento apie studijų kokybę tiesiog neįmanoma kalbėti: "Įvardyčiau motyvaciją šiek tiek kitaip - kaip tam tikrą su studijomis siejamą laimės ir pozityvios emocijos nuspalvintą būseną, tokią svarbią jauniems žmonėms. Jeigu studentui trūksta motyvacijos studijuoti, nelabai galima tikėtis ir geros studijų kokybės. Pasakyčiau dar daugiau: pačią studijų motyvaciją reikėtų vadinti laime ir džiaugsmu dėl to, ką šiuo metu veiki, ko sieki, apie ką svajoji. Motyvacija ir pozityvi emocija yra tarsi dvi skirtingų lygių sąvokos, iš esmės charakterizuojančios tą patį. Žinios, informacija sąmonėje įsitvirtina tik tuomet, kai žmogus patiria su tuo susijusių pozityvių emocijų. Todėl siekdami gerų studijų rezultatų mes negalime formalizuoti tik žinių kokybės. Būtina akcentuoti pozityviąją emociją, kuri yra tikrasis vienos ar kitos mūsų gyvenimo akimirkos ambasadorius."

Ar lengva būti jaunam?

Šiuolaikinis gyvenimas jaunimui kelia labai didelius iššūkius. Vos baigęs vidurinę mokyklą žmogus žengia į savarankišką gyvenimą, o suaugusiųjų pasaulis kaskart reikalauja apsisprendimo renkantis studijas arba darbą, gyvenimą savo krašte arba užsienyje ir t. t. Darbdaviai pageidauja ne tik profesinės kompetencijos, bet ir praktinės veiklos patirties. O kur dar asmeninio gyvenimo poreikiai: meilė, šeimos kūrimas, būsto įsigijimo, kai kada ir tėvų sveikatos, nedarbo ar kitos problemos vienu metu užgriūva jauną žmogų. Ir visi iš jo tikisi aktyvumo, iniciatyvumo, atsakomybės. "Jaunas žmogus dar nėra toks tvirtas, dar nėra visiškai subrendęs kaip asmenybė, juo labiau nėra užgrūdintas ir gyvenimo, todėl manome, kad aukštojoje mokykloje studentas turi rasti jo poreikiams palankią aplinką, sulaukti supratingo ir jautraus dialogo. Tai ypač aktualu šiuo metu, kai valstybėje nerandama sprendimų, kaip sulaikyti jaunimą, tad gana daug linkę emigruoti. Pastebime, kad dėl sudėtingų ekonominių sąlygų ir pernelyg sunkios reikalavimų bei atsakomybės naštos nemažai gabių jaunuolių, net jau įpusėjusių studijas, iškeičia mokslą į darbą užsienyje. Dalis jų iš pradžių planuoja užsidirbti studijoms, o tada grįžti, tačiau ne visada taip įvyksta. Todėl visiems reikia ieškoti sprendimų", - tvirtina TTVAM direktorė.

Pagarba studentų poreikiams

TTVAM aktyviai sprendžiama, kaip padėti jauniems žmonėms suderinti kai kada iš pirmo žvilgsnio sunkiai suderinamus dalykus - darbą, vaiko priežiūrą, kitus gyvenimo iššūkius ir studijas. "Vienalytės studentų bendruomenės, kurios užduotis - tik lankyti paskaitas, atlikti praktinius darbus ir per sesiją išlaikyti egzaminus, jau seniai nebėra, - aiškina dr. G.Jurgelaitienė. -

Kiekvienas studentas - atskiras žmogus, turintis individualių poreikių. Todėl mes drąsiai ėmėmės keisti studijų procesą, kad jis būtų maksimaliai individualizuotas ir atitiktų šiuolaikinio studento interesus. Būtent taip suprantame aukštosios mokyklos misiją: suteikti studentams kuo palankesnes sąlygas studijuoti - organizuoti šį procesą taip, kad jis atitiktų kiekvieno asmens poreikius."

Aukštoji mokykla, kaip pasakoja direktorė, prisiima labai sunkų uždavinį, tačiau tai daro sąmoningai, vykdydama pasirinktą misiją kurti aplinką, kurioje žmogus jaustųsi saugus ir laimingas. Jeigu studentas negali atvykti į paskaitas šiandien, sudaroma galimybė jam lankyti paskaitas kitu laiku. Jeigu ateina metas, kai tenka daugiau dirbti, o ne studijuoti, organizuojamos individualios dėstytojų konsultacijos. Visada atvira ir prieinama elektroninio mokymosi aplinka. Jei jaunuoliui problemiška bendrauti grupėje, tai irgi išsprendžia individualios dėstytojų konsultacijos sutartu laiku ir priimtina forma. Net mokslo metus studentai gali pradėti nebūtinai rugsėjo 1-ąją, o tada, kai yra pasirengę. "Ieškome visų įmanomų studijų proceso individualizavimo būdų, kurie padidintų kiekvieno žmogaus saugumo pojūtį, kad spręsdamas aibę uždavinių jaunuolis neliktų vienišas, bet jaustųsi suprastas ir maksimaliai saugus, o keblioje situacijoje galėtų rinktis iš kelių jam siūlomų galimybių, - sako direktorė. - Suprantama, mokymosi individualizavimas iš dėstytojų ir studijas administruojančio personalo reikalauja labai daug pastangų, tačiau esame įsitikinę, jog tai pasitvirtina. Darome viską, kad žmogus, nesvarbu, kokie būtų aplinkos iššūkiai, jaustųsi saugus ir laimingas."

Praėjusių mokslo metų pabaigoje TTVAM absolventams, kuriems mokantis jau buvo pradėta taikyti individualizuotų studijų tvarka, buvo pateikti tik du klausimai: "Jeigu galėtumėte atsukti laiką atgal, ar pakartotumėte tą pačią studijų programą? Kodėl?" Dauguma absolventų atsakė: "Taip, pakartotume. Dėl pagarbos studentams, jų poreikiams ir lankstaus studijų proceso organizavimo."

Saugumas tarptautinėje darbo rinkoje

TTVAM siūlo studentams devynias studijų programas: rinkodaros vadybą, buhalterinę apskaitą, tarptautinę verslo teisę, finansus, reklamos vadybą, teisę, transporto vadybą, verslo vadybą, turizmo ir viešbučių administravimą.

Labai svarbus klausimas: ar atsižvelgiant į individualius studentų poreikius nenukenčia žinių kokybė? "Nesiliaujame apie tai mąstyti, - pripažįsta dr. G.Jurgelaitienė. - Ir studijų programas, ir jų turinį vertiname iš tų pačių pozicijų: žmogus turi jaustis gerai ne tik studijuodamas, bet ir baigęs mokslus. Kodėl atsirado rinkodaros vadybos studijų programa? Visiems aišku, kad rinkodaros mokslas yra viena iš sėkmingo verslo pagrindinių dalių ir teikia labai didelę pridėtinę vertę. Atvirai teigiama, jog sudėtingos ir vis aštrėjančios konkurencijos sąlygomis išliks tie, kurie savo veiklą nukreips tinkamos rinkodaros kryptimi. Tai žinodami, savo studentams siūlome įgyti ir Europos verslininko kompetencijų. Jaučiame pareigą parengti specialistą, kurio kvalifikacija tenkintų nemenkus šiuolaikinių darbdavių lūkesčius."

Kiekviena TTVAM studijų programa leidžia absolventams pasirinkti po keletą galimybių. Tarkime, baigusiesiems rinkodaros vadybos ir verslo vadybos studijų programas suteikiamas ne tik profesinio bakalauro laipsnis, bet ir sudaromos sąlygos gauti SPACE Europos verslo kompetencijų SPACE-EURO-BUSINESS diplomą. Buhalterinės apskaitos absolventams įskaitoma dalis Tarptautinės diplomuotų buhalterių asociacijos (ACCA) kvalifikacijos egzaminų, sudaromos sąlygos įgyti atestuoto tarptautinių investicijų analitiko (CIIA) sertifikatą. Baigusieji turizmo ir viešbučių administravimo studijas taip pat gali gauti SPACE Euroturizmo diplomą ir t. t. Tie papildomi diplomai ir sertifikatai suteikia absolventams pranašumo, vadinasi, ir saugumo tiek Lietuvos, tiek tarptautinėje darbo rinkoje.

Tarptautinio bendradarbiavimo patirties jaunuoliai įgyja ne tik išvykę pagal studentų mainų programas, bet ir savo aukštojoje mokykloje. Tarp TTVAM dėstytojų - didelis būrys užsieniečių, į Lietuvą atvykusių iš Japonijos, Argentinos, Didžiosios Britanijos, Ispanijos ir kitų valstybių. Studentai taip pat atstovauja įvairių šalių - Nigerijos, Egipto, Kazachstano, Indijos - kultūrai bei tradicijoms. Dabar jaunimas mėgsta daug keliauti, pažinti, tačiau per mėgėjiškas keliones ne visada sužinai tai, ką gali perteikti dėstytojas ar bendrakursis, su kuriuo praleidi dienų dienas. Tarpkultūrinė komunikacija - ne vien dėstomas dalykas. Tai tampa kasdienybės detale visiems šios akademinės bendruomenės nariams. Tolerancija tolimų kraštų tradicijoms atsiranda jas pažinus. Išmintis, kuria pasidalija užsienietis, - neįkainojama, nors tinkamai tai įvertinti gali tik realiai pajutęs kultūrų ir tradicijų skirtumus. Niekas nesiginčytų, kad geriau už dėstytoją japonę vargu ar kas galėtų atskleisti tiek šios šalies ypatumų ir atsakyti į tiek daug svarbių klausimų verslininkams, norintiems pradėti verslą tame tolimame krašte. Kiekvienas žmogus į bendruomenę įsilieja su savo pasauliu, savo individualybe, dalijasi ir pats turtėja. "Suvokti tuos dalykus ir branginti - tai kurti saugumą ne tik artimoje aplinkoje, bet ir pasaulyje. Akademinė aplinka ypatinga, nes joje tvyro kūrybinio intelekto, emocinės patirties, dvasinių vertybių brendimo atmosfera, suteikianti labai palankių galimybių jaunai asmenybei ugdyti", - pabrėžia dr. G.Jurgelaitienė.

Ugdyti - augant

TTVAM išsilavinimas grindžiamas ne vien žinių kiekiu, bet ir pozityvaus mąstymo, ilgalaikio suvokimo, jog tai, ką gero darai ir sau, ir kitiems, kuria ypatingą - kuriančiąją - galią. Organizacija tobulėja kartu su studentais, tad jų motyvacija studijuoti kasmet stiprėja. Vadinasi, aukštojoje mokykloje jauni žmonės atranda terpę, kurioje gali sėkmingai siekti savo tikslų, kurioje pildosi jų jaunatviški lūkesčiai. Tų dalykų įmanoma pasiekti tik suvokiant jaunimo lūkesčius ir pažįstant problemas, su kuriomis jam tenka susidurti dėl vis spartėjančio gyvenimo tempo, didėjančios konkurencijos bei kitų gyvenimo iššūkių. TTVAM sąmoningai ir apgalvotai kuriama aplinka, palanki studentui, kuris siekia svarbiausių gyvenimo tikslų ir rengiasi tapti specialistu, galinčiu sėkmingai konkuruoti ne tik Lietuvos, bet ir Europos darbo rinkoje. Ypatingas požiūris į dėstytojus, studentus ir tarpkultūrinį dialogą žingsnis po žingsnio ugdo kiekvieno šios akademinės bendruomenės nario minčių ekologiją ir ji tampa neatsiejama organizacinės kultūros savastimi.

"Aukštasis mokslas gali tarpti tik aplinkoje, palankioje kūrybai. O be laisvės, be teigiamos emocijos, be pozityvaus mąstymo, be minčių ekologijos negali būti ir kūrybos terpės. Mūsų tikslas - parengti kūrybingą ir mąstantį profesionalą. Manome, jog būtent tokio reikia šiuolaikinei visuomenei", - pabrėžia TTVAM direktorė G.Jurgelaitienė.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"