TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

Redakcijos paštas. Šakėmis prieš faktus, arba Kaip ūkininkai su kelininkais kovojo

2013 10 22 6:00
Reuters/Scanpix nuotrauka

Atsiliepimas į "Lietuvos žiniose" (spalio 7-osios numeryje) publikuotą straipsnį „Mūšis dėl paramos“.

Vyriausybė svarsto, ar nevertėtų 2014-2020 metų finansiniu laikotarpiu lėšų vietos keliams remontuoti paimti iš Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai. Kadangi tuo metu Europos Komisija pinigų žvyrkeliams asfaltuoti greičiausiai neskirs, šiems darbams iš minėto fondo per septynerius metus planuojama skirti apie 0,5 mlrd. litų. Taip pamažu įsisiūbuoja ūkininkų ir kelininkų konfliktas.

Žemdirbių atstovų argumentai, kodėl tie pinigai neturėtų būti naudojami keliams tvarkyti, man juokingi ne tik kaip ilgamečiam kelių šakos darbuotojui, bet ir kaip piliečiui. Buvęs žemės ūkio ministras, Seimo Kaimo reikalų komiteto narys Kazys Starkevičius jau spėjo pasiūlyti vietoj „žiedų, kuriais žavisi Susisiekimo ministerija“, statybos atnaujinti vietinius kelius. Pirmiausia norėčiau pažymėti, kad didelė dalis pastaraisiais metais šalyje įgyvendintų transporto infrastruktūros plėtros projektų yra tiesiog gyvybiškai svarbūs. Jie leido paspartinti žmonių keliones, sutaupyti transporto įmonių sąnaudų, užtikrinti eismo saugumą, o svarbiausia – nukreipti krovininį transportą nuo miestų ir miestelių centrų į jų pakraščius. Daugelio miestų gyventojai jau įvertino šią naudą. Kodėl tokiems svarbiems projektams skiriami pinigai turėtų būti naudojami vietos keliams, nelabai suprantu.

Yra vietinės reikšmės kelių, kuriais naudojasi daugiausia tik žemdirbiai, vežantys derlių arba važiuojantys jais dirbti į laukus. Kyla klausimas: kas turėtų jais rūpintis, jei patys ūkininkai nesuinteresuoti prie to prisidėti? Kodėl, pavyzdžiui, Priekulės ar Kairių apylankoms tiesti numatyti pinigai turėtų būti panaudoti keliams, kuriais daugiausia važinėja žemės ūkio technika, tvarkyti?

Ūkininkų atstovų retorikoje nuolat girdžiu gaidą, esą vietinių kelių rekonstrukcija jiems visiškai nenaudinga. Kaip pabrėžė vienas Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) atstovų, kaimo keliams skirti pinigai leistų pagerinti žemės ūkio sektoriaus konkurencingumą kitų šalių atžvilgiu. Pritariu jam, nes, mano galva, siekis už gautą finansavimą prisipirkti traktorių ir visiškai pamiršti kelius, kurie būtini tiems traktoriams riedėti, yra trumparegiškas.

Šioje situacijoje piktina ūkininkų akiplėšiškumas. Pagal galiojančius teisės aktus, jie yra atleisti nuo degalų akcizo mokesčio ir mokesčio už kelių naudojimąsi, taigi kelių infrastruktūra naudojasi nemokamai. Be to, esama fiktyvių arba nesąžiningų ūkininkų, kurie nemoka akcizo mokesčio ir pildami degalus į lengvuosius automobilius. Klausimas lieka retorinis - ar tikrai jie neturi nieko nemokėti galinga technika riedėdami silpnais ir trapiais kaimo keliais?

Vyriausybės kancleris dr. Alminas Mačiulis išaiškino, kad Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai skirtas lėšas visiškai teisėtai, pagal reglamentus, galima panaudoti kaimo vietovių infrastruktūrai gerinti. Žemdirbiai, lyg ir neturėdami atsakymo į tai, vėl grasina streikais. Žinoma, prieš faktus ir naudą visuomenei geriausia kovoti šakėmis.

Autorius yra Lietuvos kelininkų veteranų klubo „Kelininkas“ vadovas

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"