TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

Rinkimų prievaizdai nusitaikė į socialinius tinklus

2014 11 04 6:00
Zenonas Vaigauskas. Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Artėjant savivaldybių tarybų rinkimams Vyriausioji rinkimų komisija (VRK) ruošiasi sudrausminti šiuo metu nekontroliuojamą politinę agitaciją socialiniuose tinkluose. Rinkimų prievaizdai sieks, kad politinė reklama socialiniuose tinkluose būtų pažymėta.

Politinė reklama socialiniuose tinkluose praslysta pro rinkimų prievaizdų akis, nes iš esmės virtualioje erdvėje ji nereglamentuota. VRK nariai neprieštarauja, kad kandidatai aktyviai bendrauja su savo virtualiais draugais, tačiau „neprašyta“ politinė reklama esą turėtų būti pažymėta ir apskaitoma.

Skaidrių rinkimų Lietuvoje siekiančios pilietinės iniciatyvos „Baltosios pirštinės“ savanoriai taip pat ragina VRK kuo skubiau nustatyti politinės agitacijos socialiniuose tinkluose taisykles, kurios taikomos ir kitose žiniasklaidos priemonėse.

Ribojamas agitacijos apmokėjimas

VRK pirmininkas Zenonas Vaigauskas patikino, kad jau rengiamos Rekomendacijos dėl politinės reklamos, kuri skleidžiama socialiniuose tinkluose. „Jeigu kandidatas leidžia pinigus politinei reklamai, ir ji viešai skelbiama bei tampa visiems prieinama, tuomet reikėtų laikytis įstatymuose numatytų principų, kad ji turi būti pažymėta, taip pat privalo būti nurodamas lėšų šaltinis“, - LŽ aiškino VRK vadovas.

Populiariausiame socialiniame tinkle „Facebook“, pasak Z. Vaigausko, reikėtų išskirti dvejopą informacijos pateikimą. Informaciją, kuri skelbiama asmeniniame žmogaus profilyje, ir „iššokančius“ reklaminius pranešimus. „Jie kainuoja nemažus pinigus, kaip suprantu, iš to „Facebook“ faktiškai ir išsilaiko, todėl tokiu pavidalu politinė reklama turėtų būti pažymėta ir apskaitoma“, - teigė Z. Vaigauskas.

Asmeniniai „Facebook“ profiliai, kuriuose politikai prieš rinkimus dalijasi savo nuotaikomis ir idėjomis, pasak VRK vadovo, yra privati informacija, todėl jos specialiai riboti nėra pagrindo. Be to, pasak Z. Vaigausko, žmogus turi savo pastangomis susirasti kandidatų profilius, kad gautų jų informacinius pranešimus, kurie yra nemokami. „Pagrindinis politinės reklamos reglamentavimo principas yra ne turinio ribojimas, o jos apmokėjimas“, - pabrėžė jis.

Z. Vaigauskas neabejoja, kad ateityje greičiausiai bus keliami reikalavimai politinę reklamą žymėti ir asmeniniuose „Facebook“ profiliuose bei virtualiuose dienoraščiuose. Kandidatams, rinkimų dieną virtualioje erdvėje nepanaikinantiems agitacijos, VRK vadovas atlaidus. „Kaip kandidatas savo namuose gali būti apsikabinėjęs rinkimų plakatais, taip ir interneto svetainėje“, - šyptelėjo jis.

Subtilus klausimas

VRK narys, Liberalų sąjūdžio atstovas Rokas Stabingis politikų pamėgtame socialiniame tinkle „Facebook“ irgi įžvelgia dvejopai skleidžiamą informaciją. „Reikėtų atskirti užsakomąją reklamą, už kurią mokama. Ji turėtų būti pažymėta kaip politinė reklama“, - LŽ teigė jis.

Pasak R. Stabingio, kandidatų asmeninių žinučių vertinimas yra subtilesnis klausimas. „Jeigu žmogus privačiuose pokalbiuose, tarp draugų dalijasi savo idėjomis ar siūlymais, už ką balsuoti, manau, tai neturėtų būti žymima kaip politinė reklama“, - tikino VRK narys. Tačiau jis neatmetė ir tokių atvejų, kai už turinį socialinio tinklo „Facebook“ profilyje gali būti mokami pinigai kaip už politinę reklamą. „Per praėjusius rinkimus esame pastebėję tarp „Facebook“ draugų platinamus vaizdo įrašus. Šį klausimą svarstėme, tačiau tuomet nepriėmėme sprendimo, kad tai yra politinė reklama“, - teigė R. Stabingis.

Nesprendžiama problema didės

Pilietinės iniciatyvos „Baltosios pirštinės“ vadovas Simas Simanauskas pažymėjo, kad kiekvieną kartą vykstant rinkimams politinė agitacija Lietuvoje vis labiau skverbiasi į socialinius tinklus. „Nematome problemos, kai politikas savo socialinėje paskyroje dalijasi tam tikromis idėjomis su savo šalininkais, kurie nori išgirsti jo nuomonę. Tačiau esama atvejų, kai reklama yra perkama ir atsiranda naujienų sraute, nors žmonės jos nereikalavo“, - LŽ pabrėžė S. Simanauskas. Be to, socialiniuose tinkluose nesilaikoma reikalavimo, kad politinė reklama būtų pažymėta. „Manau, kad ši problema ateityje tik didės, nes vis daugiau paprastų žmonių ir politikų naudojasi socialiniais tinklais“, - pažymėjo jis.

„Baltųjų pirštinių“ savanoriai skelbia, kad per praėjusius prezidento ir Europos Parlamento rinkimus gavo 37 pranešimus apie socialiniame tinkle „Facebook“ skleidžiamą politinę reklamą. „Tai – didelis skaičius, nes apie galimus rinkimų pažeidimus iš viso gavome per 200 pranešimų. Manau, kad daugelis žmonių apie tai net nepranešė, nes supranta, kad ši sritis nereglamentuota, ir mes nieko negalime padaryti“, - tvirtino S. Simanauskas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"