TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

Rinkimų prievaizdų akiratyje – socialiniai tinklai

2015 02 16 6:00
Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Artėjant savivaldos rinkimams Vyriausioji rinkimų komisija (VRK) akylai stebi socialinius tinklus. Rinkimų prievaizdai jau ne vienam kandidatui yra išrašę pylos dėl nepažymėtos politinės reklamos.

Dažnai pro rinkimų prievaizdų akis praslysdavusi politinė reklama socialiniuose tinkluose tapo akylai stebima. Skundai dėl virtualioje erdvėje nepažymėtos politinės agitacijos plaukte plaukia tiek į VRK, tiek pas pilietinės iniciatyvos „Baltosios pirštinės“ savanorius. Rinkimų prievaizdai ir visuomeninkai džiaugiasi, kad sėkmingai kal kas pavyksta „auklėti“ gudraujančius kandidatus.

Kandidatai nepiktnaudžiauja

VRK pirmininkas Zenonas Vaigauskas pažymi, kad jau ne vienam savivaldybių tarybų rinkimuose dalyvaujančiam kandidatui turėjo priekaištų dėl nepažymėtos politinės reklamos socialiniuose tinkluose. „Paprastai gavę pastabas kandidatai pasitvarko, o vienas kitas net padėkoja. Žinoma, esama ir tokių, kurie bando ginčytis, kad esą suvaržoma demokratijos laisvė“, - portalui lzinios.lt tikino Z. Vaigauskas.

Rinkimų prievaizdų teigimu, apie internetinėje erdvėje, ypač socialiniuose tinkluose, galimus rinkimų pažeidimus daugiausia sužinoma iš skundų. „Nepameluosiu, kad kiekvieną dieną ateina krūva raštų, tarp jų – keli skundai būna dėl politinės reklamos socialiniuose tinkluose“, - pažymėjo VRK Politinių partijų ir politinių kampanijų finansavimo kontrolės skyriaus vedėja Lina Petronienė.

Pasak L. Petronienės, informavus kandidatą, kad jo socialinio tinklo paskyroje ar interneto svetainėje yra nepažymėta politinė reklama, duodamos 2-3 dienos ištaisyti pastebėtus trūkumus. „Tuos skundus, kuriuos pati tyriau – nebuvo dar nė vieno atvejo, kad informavus kandidatą jis nepažymėtų politinės reklamos“, - tvirtino VRK atstovė.

Agitacijai internete – VRK rekomendacijos

Dar praėjusių metų pabaigoje VRK, gavusi kelis skundus dėl nepažymėtos politinės reklamos socialiniuose tinkluose, išaiškino, kad internete skleidžiama politinė reklama žymima kaip reklama spaudoje ar televizijoje priklausomai nuo formos. Taip pat VRK pateikė rekomendacijas, kaip žymėti socialiniuose tinkluose neatlygintinai skleidžiamą politinę reklamą.

Rinkimų prievaizdų aiškinimu, visais atvejais turi būti nurodoma politinė reklama ir lėšų šaltinis. Politinės reklamos žymoje gali būti nurodyta, kad pats politinės kampanijos dalyvis pasigamino politinės reklamos gaminį. „Neatlygintinai skleidžiant politinę reklamą socialiniuose tinkluose ar įvairiose nuotraukų, įrašų dalijimosi svetainėse, kuriose informacija pagal socialinio tinklo ar svetainės nuostatas skleidžiama neatlygintinai, jos žymoje turėtų būti nurodyta, iš kokių lėšų yra ar bus apmokėtas politinės reklamos parengimas, arba nurodyta, kad politinę reklamą parengė pats politinės kampanijos dalyvis“, - tvirtinama VRK rekomendacijose.

Taip pat VRK laikosi nuomonės, kad kandidatai, politinės partijos, visuomeniniai rinkimų komitetai savo socialinėse paskyrose turėtų nurodyti, kad tai yra atitinkamai kandidato, politinės partijos ar visuomeninio rinkimų komiteto paskyra. „Mūsų rekomendacijos yra tam, kad nekiltų nereikalingų klausimų“, - pabrėžė VRK pirmininkas Z. Vaigauskas.

Virtualią erdvę prižiūri ir visuomenininkai

Skaidrių rinkimų Lietuvoje siekiančios pilietinės iniciatyvos „Baltosios pirštinės“ savanoriai ne kartą kreipėsi į VRK ragindami nustatyti politinės agitacijos socialiniuose tinkluose taisykles. Visuomenininkai pastebi, kad iki šiol beveik nekontroliuotoje virtualioje erdvėje situacia keičiasi. „Labai džiaugiamės, kad kandidatai vis noriau pasižymi ir savo socialines paskyras, ir kitą įvairią agitacinę medžiagą“, - portalui lzinios.lt tvirtino pilietinės iniciatyvos „Baltosios pirštinės“ vadovas Simas Simanauskas.

Tačiau pranešimų apie galimus rinkimų pažeidimus „Baltosios pirštinės“ savanoriams netrūksta. „Jeigu anksčiau priešrinkiminiame laikotarpyje gaudavome vos kelis pranešimus, dabar – likus dviem savaitėm iki rinkimų esame sulaukę per šimtą pranešimų apie galimus pažeidimus, kurių didžioji dalis yra susiję su socialiniais tinklais“, - tikino S. Simanauskas. Jis džiaugėsi, kad daugeliu atveju kandidatai atsižvelgia į „Baltųjų pirštinių“ savanorių pastabas ir ištaiso iš nežinojimo ar tyčia padarytas klaidas, laikydamiesi politinės reklamos žymėjimo reikalavimų.

Taip pat S. Simanauskas atkreipia dėmesį, kad VRK rekomendacijose pažymėta, jog politinės reklamos žyma turėtų būti neatskiriama politinės reklamos dalis, tačiau kartais pasitaiko atvejų, kai nesilaikoma šio reikalavimo. „Kandidatai įdeda į socialinius tinklus paveiksliuką, kuriame nėra politinės reklamos žymos, bet šalia prirašo, kad tai – politinė reklama. Reikia suprasti, kad jei kitas asmuo pasidalins tuo paveiksliuku ir neprirašys, jog dalijasi politine agitacija, tuomet ir politinė reklama liks nepažymėta“, - aiškino pilietinės iniciatyvos „Baltosios pirštinės“ vadovas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"