TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

Rinkimų taktika - paspausti daug rankų

2007 02 13 0:00
Šių savivaldos rinkimų kampanija vertinama kaip viena blankiausių.
Nuotrauka: © "Lietuvos žinios"

Prasidėjus artėjančių rinkimų agitacijai partijos mažiau išlaidauja brangioms reklamoms ir ekspertų patarimams. Daugiausia jėgų skiriama kelionėms po Lietuvą, susitikimams su žmonėmis.

Į savivaldos rinkimus partijos veržiasi rengdamos susitikimus kaimuose ir miestuose. Kai kurios politinės jėgos apskritai atsisakė brangiai kainuojančios reklamos nacionalinėse žiniasklaidos priemonėse. Vietos rinkimams dauguma didžiųjų šalies partijų planuoja išleisti apie milijoną litų.

Partijų elgesį per rinkimus analizuojantis politologas Alvidas Lukošaitis šią politinę kovą prisimins kaip vieną blankiausių.

Samdo agentūras

Bene labiausiai per televizijos kanalus reklamuojasi valdantieji socialdemokratai ir liberalcentristai, taip pat opozicijoje esantis Liberalų sąjūdis (LS). Šių partijų rinkimų štabai savo idėjas paversti vaizdo klipais ar plakatais patikėjo žinomoms reklamos agentūroms.

Lietuvos socialdemokratų partijai (LSDP) talkina nuolatiniai partneriai - "Euro RSCG Mia", užsakymų iš Liberalų ir centro sąjungos (LiCS) vėl gauna "Lukrecija BBDO", LS pasamdė "DDB Vilnius".

Tačiau visos šios partijos į pagalbą nepasitelkė viešųjų ryšių specialistų. "Šią funkciją atlieka mūsų štabas ir partijos elitas", - teigė LS rinkimų štabo vadovas Linas Zareckas.

Per brangus malonumas

Opozicinė Darbo partija (DP) elgiasi atvirkščiai - samdo viešųjų ryšių specialistus, o ne reklamos agentūras. Kas talkina DP, šios partijos rinkimų štabo vadovas Gintaras Furmanavičius neatsakė. "Tai komerciniai dalykai. Nenoriu skelbti nesuderinęs su antra šalimi", - pareiškė jis. Tačiau Furmanavičius patikino, kad šį kartą apsiribota lietuvių, o ne žinomų užsieniečių konsultacijomis.

DP atsisakė minčių reklamuotis per nacionalinius televizijos kanalus, radijo stotis ir spaudoje, nes negavo piniginės dotacijos iš valstybės biudžeto. "Vyriausiosios rinkimų komisijos sprendimu buvome apvogti, todėl atsisakėme plano reklamuotis brangiai. Pasirinkome planą B", - apie susitikimus su rinkėjais sakė Furmanavičius.

"Eina į žmones"

Tiesioginį kontaktą su rinkėjais agitacijos arkliuku vadino visi kalbinti partijų atstovai. Ne veltui pastarąjį mėnesį ko ne kiekvieną dieną premjero Gedimino Kirkilo ir Seimo pirmininko "pilietininko" Viktoro Muntiano darbotvarkėse puikuojasi išvykos į įvairias šalies vietas. "Žmonėms svarbiausia paspausti ranką, pasikalbėti. Kai uždraudė rengti koncertus, kitokias pramogas, ne taip lengva sudominti. Žinoma, į susitikimus žmonės gausiausiai susirenka, kai juose apsilanko premjeras arba partijos pirmininkas Algirdas Brazauskas", - LŽ sakė socialdemokratė Milda Petrauskienė.

Rinkimų štabų vadovai pabrėžė, kad "eidami nuo durų iki durų" mėgina išklausyti žmonių problemas.

Tuo tarpu neįtakinga Lietuvos liaudies sąjunga "Už teisingą Lietuvą" susitikimuose su žmonėmis renkasi politinio elito kritikavimo metodą.

Jai labai praverčia partijos garbės pirmininko Vytauto Petkevičiaus prieštaringai vertinama naujoji knyga "Durniškės". "Ten pasakyta tiesa, todėl ją populiariname", - LŽ teigė judėjimo aktyvistas Vytautas Lazinka.

Išlaidos panašios

Į savivaldos rinkimus net valstybės dotaciją gaunančios partijos susiruošė už rėmėjų arba anksčiau sutaupytus pinigus, nes Vyriausioji rinkimų komisija dar nepervedė biudžetinių lėšų.

Ir dėl dotacijos teisme kovojantys "darbiečiai", ir į valstybės paramą kol kas pretenduoti negalintys liberalai rinkimams nusiteikę išleisti panašią pinigų sumą, kaip iš valstybės kišenės lėšų tikrai gausiantys socialdemokratai arba liberalcentristai. "Turėtume tilpti į milijoną", - LŽ prognozavo Furmanavičius ir Zareckas. Socialdemokratė Petrauskienė spėjo, kad milijonas litų bus viršytas, o liberalcentristas Žilvinas Šilgalis spėjo, jog bus peržengta 1,5 mln. litų riba.

Lietuvos liaudies sąjunga "Už teisingą Lietuvą" nusiteikusi išsiversti su maždaug 50 tūkst. litų. "Neturime tokių rėmėjų kaip elitas, - pabrėžė Lazinka. - Gyvename iš savo ir smulkiųjų rėmėjų kišenės". Ši partija apsiriboja agitacija regioninėje spaudoje.

Pasigenda dėmesio

LŽ kalbintas politologas Lukošaitis teigė savo kailiu patyręs, kad šie rinkimai išskirtinai nykūs. "Nieko nematau, nieko negirdžiu. Norisi pasakyti - kas pirmas įmes kokį nors bukletėlį į mano pašto dėžę, už tą ir balsuosiu. Dar nė per vieną rinkimų kampaniją nėra to buvę! Gal tik mano namą iš reklamos gavėjų sąrašo išbraukė? Gana blankiai viskas atrodo - neaktyvu, trūksta dinamikos, spalvų ir garso. Sakote, kad svarbu susitikti akis į akį, paspausti ranką? Man niekas nieko nepaspaudė, tokių piliečių turbūt yra daugiau. Žinoma, per bet kokio lygio rinkimus efektyviausias tiesioginis kontaktas, tačiau svarbūs ir kiti niuansai - politikų profesionalumas ir politikos suvokimas savivaldos lygmeniu", - kalbėjo politologas.

Jo teigimu, gaji ydinga nuomonė, kad savivaldoje svarbiau ūkiškumas, vadybos išmanymas. Esą tai lemia vertybinių dalykų nepaisymą.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"