TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

Rusijos televizijų transliacijas gali sustabdyti metams

2015 01 05 13:50
Ritos Stankevičiūtės (LŽ) nuotrauka

Pakartotinai įstatymus pažeidusių televizijų „RTR Planeta“ ir „NTV Mir Lithuania“ retransliacijos Lietuvoje galėtų būti stabdomos iki metų, sako Lietuvos radijo ir televizijos komisijos (LRTK) vadovas Edmundas Vaitekūnas.

„Laikinas tų programų atskirų laidų stabdymas buvo trims mėnesiams. Jei dabar yra viso kanalo, kadangi yra pakartotiniai pažeidimai, tai, manau, turėtų būti ilgiau. Savo asmeninę nuomonę pasakysiu - dvejiems metams galbūt ir per ilgas terminas. Manau, kad iki metų“, - BNS pirmadienį sakė LRTK vadovas.

LRTK šią savaitę toliau svarstys, ar visiškai stabdyti šių dviejų televizijų transliacijas, bei apriboti pirmąkart įstatymams nusižengusios „Ren TV Baltic (Lietuva)“ dalies programų rodymą. Komisijai kilo įtarimų, kad šių kanalų laidose paskleista informacija kurstė nesantaiką, buvo nesilaikoma žurnalistų etikos principų informaciją pateikiant šališkai, neparemiant įrodymais, žiūrovą bandant nuteikti norima linkme, galimai kurstant karą ir neapykantą.

Pasak R.Vaitekūno, įstatymai nenumato konkretaus termino, kiek, nustačius pakartotinus pažeidimus, draudimas gali būti taikomas, numatoma tik tai, kad sankcijos turi būti laikinos.

Dėl jų trukmės komisija galutinai turės apsispręsti po to, kai bus įgyvendintos visos keturios sąlygos: nustatytas pakartotinis pažeidimas, bus pateikta Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnybos išvada, įvyks privalomos derybos su pačiais transliuotojais, apie pažeidimą bus informuota Europos Komisija (EK).

Komisijos vadovas sakė, kad privalomos derybos su transliuotojais tikriausiai vyks raštu.

„Mūsų reikalavimas bus pripažinti, kad skelbiama informacija buvo šališka, kurstanti nesantaiką ir visa kita, kaip yra nustatyta išvadose - kad tas paneigimas būtų viešai paskelbtas. Jei derybos neįvyksta, tada jau priimsime sprendimą, ir viskas“, - sakė R.Vaitekūnas.

Jis taip pat kritikavo Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnybą, esą į kai kuriuos užklausimus ši tarnyba neatsako po kelis mėnesius.

„Tad nerimą kelia ir tai, kada sulauksime ir šių išvadų“, - sakė jis.

LRTK kanalo „NTV Mir Lithuania" ne ES parengtų laidų retransliavimą trims mėnesiams apriboti jau buvo nusprendusi kovo viduryje, dėl kovo 11-osios išvakarėse transliuoto dokumentinio filmo „Pasmerktieji. Spąstai grupei „Alfa“, kuriame buvo iškreipiami faktai apie sausio 13-osios įvykius. Balandžio pradžioje trims mėnesiams apribotos ir „RTR planeta“ retransliacijos, dėl kovo 2-ąją apie įvykius Kryme parodytos informacinės laidos „Savaitės žinos“, kurioje buvo kurstoma tautinė nesantaika, skatinami kariniai veiksmai.

2013-ųjų spalį komisija analogišką sprendimą buvo priėmusi ir dėl „PBK Lithuania“, dėl istorinių faktų iškraipymo kanalo rodytoje laidoje „Žmogus ir įstatymas“ apie 1991 metų sausio 13 dienos įvykius.

Šiuo metu Seime svarstomos Prezidentės pateiktos pataisos, siūlančios griežtinti ir išplėsti atsakomybę už nesantaikos ar karo kurstymą bei kitus pažeidimus numatant iki 100 tūkst. eurų ar 3 proc. metinių pajamų siekiančias baudas. Pataisas papildantį panašų projektą gruodį parengė ir Kultūros ministerijos darbo grupė.

Iki šiol vienintelė reikalavimams riboti transliacijas Lietuvoje nepaklususi bendrovė „Viasat“ gruodžio pabaigoje viešai įsipareigojo vykdyti komisijos sprendimus, jei tik apie pažeidimus bus informuota EK.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"