TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

Rusiškų degalų pardavėjams - vėl aukso amžius

2012 03 22 6:12

Benzino kainai persiritus per penkių litų ribą, vairuotojai griebiasi už galvų - kelionės automobiliu jiems tampa prabanga. Tik rusiškų degalų gabentojai vis smagiau trina rankas, nes jų nelegaliai parduodamo benzino paklausa auga.

"Neatsiginu norinčiųjų pirkti iš Rusijos parvežto benzino. Jo reikia ir man pačiam bei mano šeimai", - LŽ tikino į Rusijos Kaliningrado sritį važinėjantis marijampolietis Juozas L.

Pernai valdžios sprendimu sugriežtinta į Lietuvą įvažiuojančių automobilių patikra ir pradėti tikrinti net automobilių degalų bakai nuo kelionių į Kaliningrado sritį Marijampolės, Kauno bei kitų regionų gyventojų neatgrasė. Daugiau nei perpus Kaliningrado srityje pigesni degalai privilioja vis naujų keliautojų. Todėl pasienyje beveik nėra dienos, kad nebūtų eilių.

Argumentuoja išgyvenimu

Eilės susidaro pakaitomis tai prie vieno, tai prie kito pasienio posto. Kol galės kirsti valstybės sieną, lengvųjų automobilių vairuotojams jau tenka pralaukti net iki kelių valandų.

"Laukimas tėra menkniekis. Blogiau, kad Kaliningrado srities degalinėse jau ne visada galima rasti reikalingų degalų", - LŽ pasakojo marijampolietis Vytautas Š. Praėjusį savaitgalį dyzelino jis rado tik pavažiavęs toliau į Kaliningrado sritį.

"Jei degalai Lietuvoje kainuotų pigiau, niekas nevažinėtų į Rusiją ir nerizikuotų įkliūti pardavinėdamas iš ten parsigabentą dyzeliną ar benziną. Tačiau kol kas esame priversti taip elgtis, kad pirmiausia patenkintume savo poreikius", - LŽ teigė ne vienas degalų į Kaliningrado sritį važinėjantis marijampolietis.

Kontrabanda - policijos reikmėms 

Pasienyje su Rusija esančių degalinių darbuotojai neslepia, kad vietos kaimų gyventojai degalų užsuka nebent tik per didžiąsias metų šventes. Kur kas dažniau automobilių bakus jie prisipildo Kaliningrado srities degalinėse.

Marijampolės apskrities policijos pareigūnai pripažįsta, kad sugaudyti nelegalius degalų pardavėjus - nepaprasta. Mat nuolat važinėjantieji degalų į Rusiją turi savo nuolatinius pirkėjus. "Kaimynas perka iš kaimyno, draugas iš draugo, giminaitis iš giminaičio. Užfiksuoti tokius sandorius - beveik neįmanoma", - LŽ tikino pareigūnai ir pabrėžė, kad dažniausiai jiems įkliūva praradusieji atsargumą.

Marijampolės apskrityje pernai nustatyta apie 100 tokios nelegalios prekybos atvejų, iš apyvartos išimta apie 20 tonų kontrabandinių degalų. "Mes patys esame suinteresuoti rasti daugiau tokių nelegalių degalinių, nes degalus galime panaudoti policijos reikmėms. Pavyzdžiui, pernai sunaudojome apie 6 tonas konfiskuotų degalų", - LŽ teigė Marijampolės apskrities vyriausiojo policijos komisariato viršininkas Skirmantas Andriušis.

Įkliūva ir stambieji

Vis dažniau pareigūnų vizito sulaukia tie, kurie degalus nelegaliai pardavinėja dideliais kiekiais. Tokių nelegalių degalinių Marijampolės apskrityje šiemet jau aptikta greta Marijampolės esančiame Mokolų kaime ir Kalvarijos savivaldybės Kazlavo kaime. Mokolų kaime Muitinės kriminalinės tarnybos ir Valstybinės mokesčių inspekcijos pareigūnai aptiko nelegalią degalinę ir joje daugiau kaip toną dyzelino, į jų rankas taip pat įkliuvo iš Kaliningrado srities dyzeliną atvežusio vilkiko vairuotojas. Kazlavo kaime Kalvarijos policijos pareigūnai kartu su Kauno apskrities valstybinės mokesčių inspekcijos darbuotojais vienai bendrovei priklausančiame sandėlyje surado nelegalią degalų įpylimo kolonėlę ir dvi plastikines talpyklas, kuriose buvo apie 1600 litrų dyzelino.

Tokiose nelegaliose degalinėse dyzelinas dažniausiai parduodamas po 3,5 lito už litrą, o iš smulkiųjų vežėjų jo galima įsigyti dar pigiau. Benzino litro kaina juodojoje rinkoje taip pat dažnai neviršija 4 litų.

Išeitis - blokada?

Lietuvoje oficialiai pardavinėjamų degalų kainoms vis kylant į viršų, pastarosiomis dienomis socialiniame tinkle "Facebook" jau pasklido raginimas balandžio 2 dieną pakartoti prieš porą metų vykdytą degalinių blokadą. Tuomet lengvųjų automobilių vairuotojai paralyžiavo ne vienos krašto degalinės darbą, nes vienas po kito degalų pylėsi tik už vieną litą.

Vairuotojai dabar vėl raginami nustatytą dieną važiuoti į degalines ir pilti vieną litrą degalų, o už juos atsiskaityti mokėjimo kortele arba grynaisiais pinigais, tačiau kuo smulkesnėmis monetomis. Tokios akcijos iniciatorius per parą jau sulaukė beveik pustrečio tūkstančio pritariančiųjų palaikymo.

Lietuvos naftos produktų prekybos įmonių asociacijos prezidento Luko Vosyliaus nuomone, nei vairuotojų sumanymas boikotuoti vieno tinklo degalines, nei kitos panašios akcijos problemų neišspręs. Esą degalų kainas Lietuvoje lemia pasaulinės tendencijos. "Visame pasaulyje brangstant degalams, jų kainos kyla ir Lietuvoje. Net jei degalinės visiškai netaikytų prekybinio antkainio, nuo to degalų kaina nesumažėtų", - LŽ tvirtino L.Vosylius. Anot jo, didžiausią parduodamų degalų kainos dalį sudaro gamintojo kaina ir valstybės pridedami akcizai bei kitokie mokesčiai, tad jie esą ir lemia galutinę degalų pardavimo kainą.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"