TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

S.Paulikui ekspertų išvados nepalankios

2008 02 26 0:00

Ekspertai patvirtino, kad buvęs policininkas Saulius Paulikas automobilį BMW 524, kuris trenkėsi į vaikų būrį, galėjo vairuoti neblaivus. O greitis buvo ne mažesnis kaip 105 kilometrai per valandą.

Ši aplinkybė, taip pat viršytas saugus greitis ir buvo pagrindinės priežastys, dėl kurių lemtingą 2007 metų lapkričio 7-ąją policininko vairuojamas automobilis tapo nebevaldomas ir įsirėžė į būrį vaikų, einančių iš mokyklos. Per avariją žuvo trys ketvirtokai. Žuvusių berniukų tėvai reikalauja iš kaltininko po 1 mln. litų neturtinei žalai atlyginti.

Vakar Klaipėdos apylinkės teisme toliau buvo apklausiami tragiško įvykio liudytojai ir ekspertai. Visi apklausti liudytojai - buvę S.Pauliko tarnybos draugai - tvirtino, kad kaltinamasis tą dieną neatrodė vartojęs svaigalų. Tą patį įrodinėjo ir S.Paulikas.

Tačiau teismo medicinos eksperto Vidmanto Armono pateikti duomenys liudija ką kita. Gydytojas atsižvelgė į įvairius veiksnius, vaizdo įrašą, kuriame matyti, kad kaltinamasis vartojo alkoholinius gėrimus, laiką, praėjusį nuo avarijos momento iki blaivumo patikrinimo, S.Pauliko svorį. Eksperto manymu, jei avarijos momentu vairuotojas buvo lengvai apgirtęs, jis net ir neblaivomas dirbtinai, o tik gerdamas vandenį bei gulėdamas, būtų spėjęs išsiblaivyti. Jeigu S.Paulikas buvo dirbtinai išblaivintas, pasak mediko, avarijos metu alkoholio koncentracija jo kraujyje galėjo siekti ir 4 promiles (sunkus girtumas).

Lapkričio 7-osios vakarą, po avarijos, draugai S.Pauliką nuvežė į Klaipėdą. Naktį jis praleido viešbutyje. Nė vienas su kaltinamuoju tą vakarą bendravusių bičiulių tikino nesusimąstę, kodėl jis taip elgiasi. Nė vienam draugų esą nekilo mintis, kad S.Paulikas gali būti išgėręs. Nė vienas jų taip pat nesugalvojo apie besislapstantį kolegą pranešti policijai.

Kaltinamojo advokatas Mindaugas Kepenis irgi mėgina įpiršti teismui versiją, kad jo ginamasis negalėjo žinoti, jog važiuoja gyvenviete, nes Aleksandrijos pradžioje nebuvo informacinio kelio ženklo. Beje, ten jo nėra iki šiol. Skuodo rajono Viešosios tvarkos skyriaus viršininkas Vidmantas Antanavičius patvirtino, kad dėl šio ženklo tikslingumo ne sykį diskutuota per rajono Saugaus eismo komisijos posėdžius, tačiau dėl lėšų stygiaus sprendimas būdavo atidėliojamas.

Aleksandrijos seniūnas Donatas Valančiauskas LŽ teigė, jog komisija nerekomenduodavo statyti ženklo toje vietoje dar ir dėl to, kad iš tos pusės miestelyje labai menkas eismas: "Sakydavo, jog ten per dieną pravažiuoja vienas du traktoriai. O tik dėl jų statyti ženklo, kuris kainuoja 800 litų, esą nėra prasmės." Seniūnas pasigyrė, kad šiemet rajono valdžia skyrė reikiamą sumą pinigų kelio ženklui įrengti.

Buvęs S.Pauliko viršininkas V.Antanavičius sakė, kad kaltinamasis, kaip policijos pareigūnas, privalėjo žinoti, kur prasideda gyvenvietė.

Kaltinamojo advokatas M.Kepenis taip pat mėgino įrodyti, jog S.Pauliko vairuojamas automobilis pirma atsitrenkė į stulpą, o tik tada - į vaikų būrį. Tačiau, pasak moksleivio Pauliaus B., mačiusio šią tragišką avariją, automobilis iš pradžių trenkėsi į vaikus, o paskui - į elektros stulpą.

Tą patį patvirtino ir trasologijos ekspertas Virginijus Pačebutas. Jo surinkti duomenys leidžia daryti išvadą, kad S.Pauliko vairuojamas automobilis Aleksandrijos Liepų gatve praėjusių metų lapkričio 7-ąją važiavo ne mažesniu kaip 105 kilometrų per valandą greičiu. "Greitis buvo didesnis nei tas, kuris leistų saugiai įveikti posūkį tokiomis sąlygomis, - per teismą kalbėjo V.Pačebutas. - Ribinis greitis, kai mašina darydama posūkį ima slysti, yra 92 kilometrai per valandą. O automobilis tikrai slydo, nes ekstremalaus stabdymo žymių ant kelio dangos nepalikta."

Ekspertas patvirtino, kad per ekspertizę tiksliai nustatyta, jog automobilis pirma trenkėsi į vaikus, kurie buvo greta važiuojamosios kelio dalies, o tik paskui - į elektros stulpą, stovėjusį toliau nuo kelio.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"