Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISGYNYBAŠEIMA IR SVEIKATA
ŠVIETIMASŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIJA
LIETUVA

Seimą stums arčiau piliečių

 
2016 11 12 6:00
Rima Baškienė: “Prabangą turime pamiršti, nes ateiname tarnauti žmonėms, o ne naudotis padėtimi.”
Rima Baškienė: “Prabangą turime pamiršti, nes ateiname tarnauti žmonėms, o ne naudotis padėtimi.” Alinos Ožič nuotrauka

Būsimoji Seimo vadovybė ketina atpratinti parlamentarus nuo prabangos ir mokyti gyventi taupiau. Tačiau kai kurios iniciatyvos sutiktos nepatikliai ir pakurstė diskusijų ugnį.

Kai kurios rinkimus laimėjusios Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos (LVŽS) iniciatyvos gerokai pakoreguos pačių tautos išrinktųjų gyvenimą. Tarp jų – pasiūlymas uždrausti parlamentinei veiklai skirtas lėšas naudoti automobilių nuomai, Seimo pirmininko pavaduotojus palikti be tarnybinių mašinų ir vairuotojų. Be to, Seimo viešbutyje gyvenančius politikus ateityje planuojama priversti mokėti už vandenį ir elektrą. Šiuo metu visos šios išlaidos dengiamos iš mokesčių mokėtojų kišenės.

„Prabangą turime pamiršti, nes ateiname tarnauti žmonėms, o ne naudotis padėtimi“, – „Lietuvos žinioms“ sakė entuziastinga permainų rėmėja Rima Baškienė, pretenduojanti tapti Seimo pirmininko pirmąja pavaduotoja.

Naudojosi padėtimi

R. Baškienė prisipažino jau sulaukusi reakcijos į LVŽS iniciatyvą uždrausti parlamentinei veiklai skirtas lėšas naudoti automobilių nuomai. Anot jos, mašinas taip nuomojosi 61 pasibaigusios kadencijos Seimo narys. „Vieni buvo kuklesni ir tenkinosi 300 eurų įmoka per mėnesį. Bet buvo ir tokių, kurie skirdavo po 500–600 eurų. Priminsiu, kad vidutinis mėnesinis darbo užmokestis buvo apie 740, dabar – 770 eurų. Įsivaizduojate tokią Seimo nario ataskaitą, kurioje tik sąskaita už jo prabangaus automobilio nuomą ir degalus“, – kalbėjo LVŽS atstovė.

Kad ir kaip būtų keista, daugiausia pinigų automobilių nuomai išleisdavo daugiamandatėje apygardoje rinkti politikai. „Kur jie važinėjo tais automobiliais? Akivaizdu, kad tai naudojimasis savo padėtimi – esą Seimo nariui reikia didelės mašinos“, – sakė R. Baškienė. Ji pati vairuoja nuosavą 12 metų senumo „Audi A4“.

R. Baškienė Seimo kanclerės Daivos Raudonienės paprašė ne tik parengti parlamentinių lėšų naudojimo aprašo pataisą, bet ir įspėti Seimo naujokus, kad neskubėtų nuomotis automobilių. Kaip ir iki šiol, parlamentarai iš minėtų lėšų galėtų pirkti degalus bei padengti automobilio eksploatacijos išlaidas.

Juk yra Transporto skyrius

R. Baškienė tikino neabejojanti, kad pavyks sutramdyti plačius parlamentarų užmojus. Anot jos, taip pat numatoma taisyti Seimo statutą ir iš parlamento vicepirmininkų atimti teisę naudotis tarnybiniu automobiliu su vairuotoju. Pačių pavaduotojų skaičių planuojama mažinti nuo 7 iki 5. „Esu Seimo senbuvė, todėl prisižiūrėjau visko. Mačiau, kaip kieme visą dieną stovi automobiliai, o jų vairuotojai laukia, kada pasirodys Seimo pirmininko pavaduotojai. Turime Transporto skyrių, kuris visus mus aptarnauja, yra limitas, kiek galima nuvažiuoti. Tas mechanizams veikia puikiai“, – aiškino politikė. Ji taip pat užsiminė, kad ateityje Seimo viešbutyje gyvenantiems politikams gali tekti susimokėti už vandenį ir elektrą. „Atėjo laikas keisti žmonių požiūrį į Seimą. O jis pradės kisti tik tuomet, kai patys rodysime pavyzdį“, – įsitikinusi R. Baškienė.

Kadenciją baigiančio Seimo vicepirmininkas socialdemokratas Algirdas Sysas priminė jau prieš dešimtmetį, kai kilo vadinamasis privilegijų skandalas, iš posto išvertęs tuometį parlamento vadovą Artūrą Paulauską, raginęs imtis panašių reformų. „Valstiečiai“ mato tam tikrą taupymą, jų teisė siūlyti. Parlamentinių išlaidų suma juk nesikeičia“, – teigė jis.

Darbo „įrankis“

Pirmąkart į Seimą išrinktas konservatorių lyderis Gabrielius Landsbergis prisipažino nežinantis, kaip vertinti LVŽS siūlymą dėl automobilių nuomos. „Viena vertus, privilegijų mažinimas – sveikintinas ir teisingas dalykas. Bet jei lygintume su Europos Parlamento praktika, tai ten pats parlamentaras sprendžia, kam naudoti parlamentinei veiklai skiriamas lėšas – automobiliui nuomoti ar pieštukams pirkti. Man tai neaktualu, nuomotis automobilio nesirengiu“, – sakė jis.

Konservatorės Rasos Juknevičienės teigimu, automobilis ne Vilniuje gyvenantiems Seimo nariams yra vienas pagrindinių darbo įrankių. Jai pačiai jis – lyg biuras, kuriame praleidžia labai daug laiko. „Parlamentinės lėšos turi būti skaidrios, o ir nuoma geriau sureguliuota, tačiau visai ją uždrausti – labai abejotinas sprendimas. Kodėl? Todėl, kad tik iš parlamentaro algos sąžiningai gyvenantys Seimo nariai tampa ne tokie konkurencingi, palyginti su labai turtingais. Tai oligarchinei valdžiai naudingas pasiūlymas. Jei kuris nors Seimo narys nesąžiningai elgiasi, tai spręskime nesąžiningo Seimo nario klausimą. Kam bausti sąžiningus?“ – socialiniame tinkle „Facebook“ klausė ji. R. Juknevičienė tikino važinėjanti nuosavu automobiliu.

Mėgo prabangą

Per devynis šių metų mėnesius kiekvienas Seimo narys parlamentinėms išlaidoms gavo po 6756 eurus. Dauguma politikų didžiausią šios sumos dalį išleido automobilių nuomai ir techninei priežiūrai. Vien tik mašinos nuomai Seimo nariai vidutiniškai skyrė 3000–4500 eurų. Brangiausiai automobilius nuomojosi „darbiečiai“ Gintaras Tamošiūnas ir Zita Žvikienė. Per minėtą laikotarpį šiam tikslui jie atitinkamai išleido 5569 ir 5185 eurus. Trečias buvo socialdemokratas Antanas Nesteckis, per devynis mėnesius automobilio nuomai nepagailėjęs 5082 eurų. Per mėnesį Seimo nariai gauna vieno vidutinio mėnesinio darbo užmokesčio dydžio parlamentinėms išlaidoms skirtą sumą – dabar 770 eurų.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaJurgos virtuvėKomentaraiReklaminiai priedai
KonkursaiKultūraLietuvaMokslas ir ITPrenumerata
PasaulisSportasŠeima ir sveikataŠvietimasKarjera
TrasaŽmonės
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"