Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISGYNYBAŠEIMA IR SVEIKATA
ŠVIETIMASŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIJA
LIETUVA

Seimas apsižiūrėjo turįs per daug automobilių

 
2017 05 27 6:00
Prie Seimo IV rūmų pastato nuolat stovės 14 automobilių, jų paslaugomis prireikus skubiai galės pasinaudoti parlamento nariai.
Prie Seimo IV rūmų pastato nuolat stovės 14 automobilių, jų paslaugomis prireikus skubiai galės pasinaudoti parlamento nariai. Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Seimo kanceliarijoje – pokyčių ženklai. Permainos pradedamos nuo automobilių ūkio. Mažės ne tik politikus vežiojančių mašinų, bet ir darbuotojų etatų skaičius.

Kad Seimui priklausantį automobilių ūkį galima naudoti racionaliau, šnekama ne vienus metus. Ne kartą būta ir pasiūlymų, kaip tokį mašinų parką reikėtų pertvarkyti. Tačiau nė vienas projektas politikams neįtiko.

Pasak Seimo kanceliarijos veiklą kuruojančio parlamento vicepirmininko „valstiečio“ Arvydo Nekrošiaus, artimiausiu metu bus atsisakyta 30 proc. turimų automobilių, taip pat bus panaikinti du Seimo Transporto skyriaus etatai.

Tačiau pokyčiai autoūkyje – tik pradžia. Vicepirmininkas užsimena, kad rudenį permainų vėjai gali papūsti ir kituose Seimo padaliniuose.

Dispečerinė – IV rūmuose

A. Nekrošiaus teigimu, Seime ketinama pasilikti apie 40 automobilių. Bus atsisakyta visų senų mašinų, nes jų remontas atsieina labai brangiai. „Mes išanalizavome, kaip ir kiek Seimo narių naudojasi autoūkio paslaugomis, manau, kad tiek automobilių turėtų pakakti“, – „Lietuvos žinioms“ sakė parlamento vicepirmininkas.

Jo manymu, pertvarka turėtų padėti sutaupyti nemažai mokesčių mokėtojų pinigų. Jei laukiamo efekto nebus, žadama ieškoti kitų optimizavimo būdų. „Pagrindinis pokytis – dispečerinė, dalis vairuotojų darbo vietų ir pačių automobilių bus perkelti į Seimo IV rūmus. Viskas bus vietoje, vairuotojams iki Seimo nereikės važiuoti per pusę miesto“, – sakė A. Nekrošius. Seimo Transporto skyrius ir garažai įsikūrę sostinės A. Juozapavičiaus gatvėje.

Seimo IV rūmai, anksčiau „Valstybės žinioms“ priklausęs pastatas, yra visai šalia pagrindinių parlamento rūmų. Pasak A. Nekrošiaus, patalpos, į kurias persikraustys dispečerinė, įrengtos, todėl jokių papildomų investicijų neprireiks. Prie pastato nuolat stovės 14 automobilių, jų paslaugomis prireikus skubiai galės pasinaudoti parlamento nariai.

Seimo IV rūmuose įrengtas ir požeminis garažas, kuriame telpa 12 mašinų. „Dar viena diegiama naujovė – elektroninis žurnalas. Iki šiol visi automobilių užsakymai surašomi dideliame sąsiuvinyje. Tai nėra gerai, negalima įvesti deramos apskaitos. Todėl netrukus visi užsakymai bus priimami tik elektroniniu būdu“, – dėstė A. Nekrošius. Ar bus rengiamas aukcionas seniems automobiliams parduoti, dar nenuspręsta. Galbūt jie bus perduoti Lietuvos savivaldybių asociacijai arba kam nors padovanoti. „Pirkti naujų automobilių tikrai neplanuojama“, – tikino Seimo vicepirmininkas.

Problemos nemato

Seimo Socialinių reikalų ir darbo komiteto pirmininko socialdemokrato Algirdo Syso nuomone, keturių dešimčių automobilių parlamentarams turėtų pakakti.

Tačiau, pasak jo, autoūkis, be kita ko, aptarnauja tarptautinius parlamentinius renginius, į kuriuos atvyksta daug užsienio svečių. Tokiu atveju automobilių gali pristigti. Dėl naujos tvarkos A. Sysas sakė problemų nematąs.

„Gal teks kiek anksčiau automobilį užsisakyti, gal keliems Seimo nariams kartu važiuoti“, – svarstė jis.

A. Sysas sakė, kad kaip komiteto pirmininkas jis dažnai naudojasi autoūkio paslaugomis, kai tenka vykti į renginius, radiją ar televiziją. Jo manymu, dėl parkavimo problemų sostinėje taip keliauti gerokai patogiau. „Nuveža, išleidžia, paskui vėl paima ir paleidžia prie Seimo.

Paskui sava mašina gali važiuoti kur nori“, – teigė A. Sysas. Jo žiniomis, panaši tvarka egzistuoja ir kituose parlamentuose. Kitur politikai naudojasi taksi paslaugomis, tuomet kanceliarijai pristatomas čekis. Tačiau A. Sysas tikino iš patirties žinąs, kad perkamos paslaugos atsieina brangiau.

Siūlo vieną autoūkį

Po vadinamojo parlamento privilegijų skandalo 2006-ųjų pavasarį, kai posto neteko tuometinis Seimo pirmininkas Artūras Paulauskas ir keli aukšti kanceliarijos valdininkai, tarnybiniais automobiliais važinėjęsi ne tik patys, bet ir vežioję savo šunis, buvo sudaryta Seimo darbo grupė, jai buvo pavesta parengti teisės aktų, naikinančių valdininkų privilegijas, projektus.

Arvydas Nekrošius: „Pirkti naujų automobilių tikrai neplanuojama, o visų senų mašinų bus atsisakyta.“

Darbo grupė, kuriai vadovavo A. Sysas, tuomet pateikė tik rekomendacijas. Viena jų – sujungti Seimo, prezidentūros ir Vyriausybės automobilių ūkius. Pasak politiko, tokia reforma neprarado aktualumo ir dabar. „Manau, valstybės mastu tai būtų racionalu ir teisinga, automobiliai būtų naudojami ekonomiškiau“, – sakė jis.

Panašią išeitį ne kartą yra siūlęs ir konservatorius Jurgis Razma. „Suvienyti visų svarbiausių šalies institucijų automobilių ūkį, manau, būtų kur kas prasmingesnis sprendimas“, – tikino Seimo narys. Jo nuomone, „gana nemaža Seimo bazė“ leistų sukoncentruoti visų valstybinių institucijų transportą ir jį prižiūrėti.

„Seimo valdybai siūlyčiau geriau grįžti prie racionalesnių idėjų, kurios leistų sutaupyti kur kas daugiau lėšų“, – pažymėjo J. Razma. Kadangi Seimas, anot politiko, dirba netolygiai, daugiau klientų aptarnaujantis autoūkis dirbtų ekonomiškiau. „O jei ir visai nebeliktų tokios automobilių užsakymų galimybės, bent jau aš tikrai nematyčiau problemos. Gauname parlamentinių lėšų, iš jų galime susimokėti už taksi“, – sakė J. Razma.

Daugiausia turi BMW

Ankstenės kadencijos Seimo narys automobilių žinovas, kolekcininkas ir buvęs lenktynininkas Stasys Brundza taip pat buvo pateikęs idėjų, kaip racionaliau naudoti ne tik parlamento, bet ir viso biudžetinio sektoriaus turimą transportą.

Jei tos idėjos būtų virtusios kūnu, Seimo nariai po sostinę važinėtų elektromobiliais, o po tėvynę – parlamentui priklausančiomis lengvosiomis mašinomis. Automobiliais tektų dalytis, nes jų būtų perpus mažiau nei Seimo narių.

Prie Seimo IV rūmų pastato nuolat stovės 14 automobilių, jų paslaugomis prireikus skubiai galės pasinaudoti parlamento nariai. Romo Jurgaičio nuotrauka
Prie Seimo IV rūmų pastato nuolat stovės 14 automobilių, jų paslaugomis prireikus skubiai galės pasinaudoti parlamento nariai. Romo Jurgaičio nuotrauka

Seimo kanceliarijos duomenimis, šiuo metu parlamento mašinų parką sudaro 62 automobiliai – lengvieji, krovininiai, autobusai. 38 automobiliai yra senesni nei 2003 metų, 14 jų amžius – 9–13 metų. Seniausias turimas automobilis pagamintas 1992-aisiais, naujausi – 2014 metais. Transporto skyriuje daugiausia yra BMW markės automobilių.

Prieš porą metų vykusiame aukcione buvo parduota 16 mašinų. Nuo 2014-ųjų, kai Seimas įsigijo dešimt naujų BMW 520 automobilių, Seimo kanceliarija nėra pirkusi mašinų. Tąkart pirkinys kainavo apie 280 tūkst. eurų. Šiuo metu Transporto skyriuje dirba 56 darbuotojai.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaJurgos virtuvėKomentaraiReklaminiai priedai
KonkursaiKultūraLietuvaMokslas ir ITPrenumerata
PasaulisSportasŠeima ir sveikataŠvietimasKarjera
TrasaŽmonės
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"