TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

Seimo automobilių parkui prisireikė naujų detalių

2015 12 26 6:00
Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Didelį autoūkį valdanti Seimo kanceliarija planuoja naujų automobilių atsarginių detalių pirkimą. Pateiktame sąraše iš viso nurodyta per 1,5 tūkst. skirtingų detalių, kurios būtų perkamos esant poreikiui. Kai kurie politikai apskritai kritikuoja valdiškų autoūkių sistemą.

Seimo kanceliarija sutartį automobilių detalių pirkimui norėtų sudaryti trejiems metams. Kiek pinigų tam planuojama išleisti, neatskleidžiama. Tačiau poreikis gali būti nemažas, nes Seimo autoūkį sudaro per pusšimtis įvairių automobilių.

Pirks pagal poreikį

Seimo kanceliarija aiškina, kad pirkimo dokumentuose išvardytos detalės yra nurodytos įkainiams gauti, pasiūlymams palyginti ir įvertinti. Esą sutarties galiojimo laikotarpiu detalės bus perkamos pagal poreikį (šalinant atsiradusius gedimus) už mažiausią kainą pasiūliusio tiekėjo nurodytus įkainius.

„Seimo kanceliarija nėra įsipareigojusi užsakyti ir nupirkti visas konkurso sąlygose išvardytas prekes ir jų kiekius“, – tikino Seimo kanceliarijos Ryšių su visuomene skyriaus vedėjas Artūras Zeleniakas.

Vežiojami Seimo vadovai, parlamentarai ir svečiai

Seimo kanceliarija turi 63 automobilius: 49 lengvuosius, 6 – autobusus, 5 – vienatūrius, 3 – krovininius. 2014–2015 metais viešuose aukcionuose institucija pardavė 21 automobilį ir jų parką esą ketina mažinti toliau.

Teigiama, kad Seimo kanceliarijos poreikiams automobilių pakanka. Tačiau atvykus didesniam svečių iš užsienio skaičiui, tenka nuomotis papildomus automobilius. „Tarnybiniai automobiliai naudojami nustatyta tvarka aptarnauti Seimo vadovus, komitetus, frakcijas, Seimo narius, Seimo kanceliarijos vadovus ir padalinius. Transporto skyrius taip pat aptarnauja Seimo svečius ir oficialias užsienio delegacijas, forumus, konferencijas pagal tarptautinio protokolo reikalavimus, vastybinių švenčių renginius, valstybės lėšomis laidojamų asmenų laidotuves ir kitus renginius“, – aiškino Artūras Zeleniakas.

Seniausiam autobusui – 23 metai

Seimo autoūkio automobilių amžius gerokai skiriasi. Naujausi – BMW markės automobiliai, pagaminti 2014 metais. Seniausi Seimui priklausantys automobiliai buvo pagaminti dar 1992, 1995, 1997 ir 1998 metais. „Seimo kanceliarija eksploatuoja tik techniškai tvarkingus automobilius. Tačiau 1992–2001 metų gamybos automobiliai jau techniškai pasenę“, – pažymėjo Seimo A. Zeleniakas.

Seimo kanceliarijos transporto išlaikymui – degalams, atsarginėms dalims, remonto medžiagoms, draudimui, techninei priežiūrai ir kt. – šiemet numatyta kiek daugiau nei 209 tūkst. eurų. Iki gruodžio vidurio panaudota beveik 185 tūkst. eurų.

Gali kilti daug klausimų

Seimo Tėvynės Sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų (TS-LKD) frakcijos seniūno pirmasis pavaduotojas Jurgis Razma pažymėjo, kad visada kils klausimų, ar tokiose valstybės kontroliuojamose struktūrose, kaip Seimo autoūkis, viskas daroma skaidriai ar ne be reikalo vykdomi panašūs pirkimai. „Gal viskas būtų paprasčiau, jeigu tai būtų ne biudžetinė struktūra, o valstybės kontroliuojama įmonė, esanti aiškesniuose komerciniuose santykiuose su paslaugų gavėjais ir konkurencinga su kitomis panašias paslaugas teikiančiomis privačiomis struktūromis. Dabar kai tai yra biudžetinis padalinys, gali kilti klausimų, ar ne per daug kažko prisiperka, ar tikrai reikia tiek detalių, ar nepaprasčiau remonto paslaugas organizuotis ir gauti privačiame sektoriuje, ar tos detalės bus skaidriai nupirktos. Kai yra būtent tokio tipo struktūra, problemų visada bus“, – pastebėjo jis.

Prieš kelis metus J. Razma siūlė pagrindinėms šalies institucijoms – Prezidento, Seimo ir Vyriausybės kanceliarijoms – apsvarstyti galimybę parlamento kanceliarijos Transporto skyriuje sukoncentruoti visų valdžios įstaigų aprūpinimą tarnybiniu transportu, vėliau šį skyrių pertvarkant į atskirą biudžetinę įstaigą. Tačiau valstybės institucijoms toks siūlymas nepasirodė patrauklus.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"