TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

Seimo automobilius ruošiamasi akylai stebėti

2006 09 21 0:00
Elektroninės automobilių stebėjimo sistemos užsienyje jau seniai nieko nestebina.
LŽ archyvo nuotrauka

Tautos išrinktuosius vežiojančių tarnybinių automobilių maršrutai jau netrukus gali būti stebimi kompiuterio ekrane

Parlamento kanceliarija užsimojo iš esmės kontroliuoti automobilių panaudojimą. Po piktnaudžiavimo jais skandalų ir Valstybės kontrolės išvadų, kad transporto apskaita yra prasta, nuspręsta išmėginti elektronines automobilių kontrolės sistemas.

Jei politikai nesukils prieš idėją kompiuterio ekrane stebėti jų kelionių maršrutus, Seimo automobiliai iki žiemos turėtų praturtėti įranga, kurios vienas komplektas kainuoja apie 2 tūkst. litų.

Tačiau jau dabar neabejojama, kad bus skeptikų, kurie griežtai priešinsis tokiai naujovei. LŽ kalbintas Seimo Pilietinės demokratijos frakcijos seniūnas Algis Baranauskas pabrėžė nepritariantis tokioms investicijoms: "Geriausia kontrolė - sąžinė, o ne navigacinės sistemos, pareikalausiančios papildomų tūkstančių".

Laikinasis Seimo kancleris Jonas Milerius, kuriam ir kilo mintis išbandyti minėtą technologiją, teigė: "Gali kilti abejonių dėl etikos, bet mes manome, kad kaip ir nuolat filmuojamose vietose, taip ir tokiuose automobiliuose svarbu įspėti, jog veikia tokia sistema".

Milerius ir neseniai parlamento kanceliarijos Transporto skyriui ėmęs vadovauti Česlovas Selemonas įsitikinę, kad nauja sistema - naudinga investicija. Pasak jų, privačiame sektoriuje ji naudojama jau senokai, o mėnesį trukę bandymai su Seimo automobiliais parodė, kad akyla kontrolė padeda taupyti, užkerta kelią piktnaudžiavimui. "Dispečerinėje matyti, kur yra automobiliai. Pavyzdžiui, jei reikia vykti į oro uostą, matome, kurį automobilį logiškiausia pasiųsti. Taip pat fiksuojamas degalų naudojimas", - sakė Milerius.

"Matome net ir tai, kada automobiliu važiuojama įjungus švyturėlius", - papildė Selemonas. Jis LŽ sakė, kad sistemų įdiegimas kainuos palyginti mažai, todėl viešojo konkurso skelbti nereikės. Laikinasis kancleris Milerius taip pat užsiminė, kad konkursas turėtų vykti supaprastintomis sąlygomis - kelioms tokias paslaugas teikiančioms bendrovėms bus išsiųsti kvietimai siūlyti savo paslaugas, iš jų bus išrinktas optimaliausias variantas.

Kol kas svarstoma, ar sistemą įdiegti visuose ar tik dalyje Seimo automobilių. Tačiau galimas kompromisinis sprendimas kelia abejonių, ar piktnaudžiauti linkę asmenys nesinaudos "sekimo" įrangos neturinčiomis mašinomis. "Jei įvertinus išlaidas paaiškės, kad sistemą verta diegti, būtina tai daryti sistemiškai", - įsitikinęs Seimo vicepirmininkas Gintaras Steponavičius.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"