TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

Seimūnai dosnūs mašinų remontui

2010 12 01 0:00
Per devynis šių metų mėnesius 83 parlamentarai autoremonto dirbtuvėse išleido beveik 109 tūkst. litų.
Ritos Stankevičiūtės nuotrauka

Seimo nariai garsėja ne tik silpnybe už mokesčių mokėtojų pinigus nuomotis brangius automobilius. Solidžių sumų iš parlamentinei veiklai skirtų lėšų jie negaili ir privačių mašinų priežiūrai bei remontui. Kai kurie politikai sugeba per dvejus metus automobilių remontui išleisti po keliolika tūkstančių litų.

Itin stropiai mašinų būkle besirūpinantys tautos išrinktieji nešykšti pinigų jų remontui. Kai kurie Seimo nariai per 9 šių metų mėnesius tam jau atseikėjo po 3000, 5000 ar net 7000 parlamentinei veiklai skirtų litų. Pridėjus ir pernykštes išlaidas privačių automobilių remontui bei priežiūrai, sumos tampa dar įspūdingesnės.

Transporto specialistams Seimo narių išlaidavimas kelia dviprasmiškų minčių. Jie ironizuoja, kad už tokius pinigus galima pakeisti visas automobilio detales, o kai kurias jų net inkrustuoti brangakmeniais.

"Auksiniai" klientai

Be tų tūkstančių, kuriuos seimūnai išleidžia mašinų nuomai, degalams, alyvai ir draudimui, parlamentinei veiklai skirtų lėšų panaudojimo ataskaitoje akis bado ir pinigų sumos, įrašytos grafoje "Transporto priemonės techninė priežiūra, remontas". Čia nurodyta, kad, pavyzdžiui, Užsienio reikalų komiteto pirmininkas Emanuelis Zingeris per tris šių metų ketvirčius automobilio remontui ir priežiūrai išleido 5480 litų. Nuo kolegos neatsiliko ir Ekonomikos komiteto narys Kazimieras Kuzminskas - jis mašinų remonto dirbtuvėse šiemet jau paliko 5206 litus. Į Seimą su vadinamųjų šoumenų komanda atėjęs Antanas Nedzinskas, jaučiantis silpnybę seniems automobiliams, už savo transporto priemonės taisymą šiemet nepagailėjo 3778 litų.

Tačiau išties "auksiniu" serviso klientu galima vadinti Seimo Audito komiteto narį Saulių Stomą. Jis per šiuos metus už automobilio remontą paklojo net 7040 litų.

Kiti Seimo nariai taip pat peni meistrus. Per devynis šių metų mėnesius 83 parlamentarai autoremonto dirbtuvėse išleido beveik 109 tūkst. litų. Įdomu tai, kad kai kurie tautos išrinktieji servisuose lankosi reguliariai - ne po vieną ir ne po du kartus per metus.

Neprisiminė, kiek kainavo

Aplinkos apsaugos komiteto narys Jonas Ramonas per dvejus metus pakeitė jau trečią automobilį. Anksčiau jis važinėjo "Toyota RAV4" ir "Avensis" modeliais, o vos prieš mėnesį persėdo į visureigį "Mitsubishi". Gal keisti "ratus" parlamentaras suskubo dėl to, kad ankstesnių mašinų remontas gerokai suplonino piniginę? Mat pernai J.Ramonas automobilio remontui išleido daugiau kaip 13 tūkst. litų, o per ne visus dvejus metus - beveik 16 tūkstančių. LŽ paklaustas, ar brangiai atsieina mašinos priežiūra, politikas teigė negalintis tiksliai pasakyti. "Remontuoti tenka, bet kaip dažnai ir kiek tai kainuoja, dabar nepasakysiu. Reikia pakelti "popierius", - sakė J.Ramonas.

Audito komiteto narys S.Stoma per šiuos ir praėjusius metus už 9 metų senumo "Renault Laguna" remontą suplojo jau daugiau kaip 14 tūkst. litų. Beje, už šią sumą politikos naujokas būtų galėjęs įsigyti kitą tokį patį, tik galbūt mažiau gendantį automobilį.

S.Stoma sutiko, kad asmeninės mašinos remontas atsieina brangiai, tačiau tai, politiko manymu, vis tiek pigiau, nei nuomotis naują automobilį. Parlamentaras pabrėžė, jog savo tinklalapyje yra išsamiai nurodęs, kada, už kiek ir kokias detales keitė savo mašinai. "Šiemet subyrėjo turbina, tad vien jos keitimas atsiėjo 4 tūkst. litų. Dar papildomos detalės kainavo, todėl ir susidarė tokia suma", - LŽ aiškino beveik 10 metų senumo mašina važinėjantis S.Stoma.

Kaltino blogus kelius

Beveik 8 tūkst. litų per dvejus metus automobilio remontui išleidęs Ekonomikos komiteto narys K.Kuzminskas irgi tvirtino, kad jo vairuojamą 2002 metų laidos "Volvo 70" neišvengiamai reikėjo taisyti. "Mašina ne nauja, tačiau nebloga ir gana patvari. Šiais metais keičiau amortizatorius, variklio diržą. Dažnai tenka vykti į susitikimus su rinkėjais, todėl prisireikia važiuoti ne tik asfaltuotais, bet ir prastais keliais, o tai, suprantama, atsiliepia automobiliui", - LŽ dėstė parlamentaras.

Iš realybės šou į politinį gyvenimą nėręs Seimo Informacinės visuomenės plėtros komiteto narys A.Nedzinskas darbo reikalus taip pat tvarko asmeniniu transportu. Jaunasis politikas turi dvi mašinas - į šeštą dešimtį kopiantį "Ford Customline" ir 25 metų senumo "Mercedes-Benz 123". Tačiau didelė A.Nedzinsko aistra "klasikai" siurbčioja mokesčių mokėtojų pinigus: šiemet jis mašinų remontui išleido kone 4 tūkst. litų, o per ne visus dvejus metus - beveik 6,5 tūkst. litų. "Automobilio nesinuomoju, važinėju savu. Vasarą - fordu, o atšalus orams persėdu į mersedesą. Kartais paremontuoti, žinoma, reikia, bet tvarkymas nesudėtingas ir ne per brangiausias", - atviravo prieš kelerius metus muzikiniame televizijos realybės šou išgarsėjęs A.Nedzinskas.

Specialistus stebina išlaidumas

LŽ kalbinti kelių autorizuotų servisų meistrai tvirtino pastebėję, kad paprasti vairuotojai, priešingai nei valdžioje esantys žmonės, sunkmečiu automobilių priežiūrai skiria gerokai mažiau pinigų. Jų teigimu, 3-5 metų senumo vidutinės klasės automobilio šeimininkas stengiasi išsiversti su 500 litų per metus.

Meistrai tikino, kad tokios sumos visiškai pakanka mašinos profilaktinei patikrai atlikti, pašalinti dėl amortizacijos atsiradusius gedimus, pripilti naujos alyvos ir pakeisti filtrus. Todėl specialistai nustebo iš LŽ sužinoję, kiek pinigų automobilių remontui ir priežiūrai skiria politikai. Jiems kėlė nuostabą ir tai, kad kai kurie Seimo nariai per metus mašinas taiso net po tris kartus. "Normaliai važinėjant, nelaužant, specialiai negadinant 5-10 metų automobiliui rimto remonto neprireiks, o jo profilaktika per metus tikrai neviršys 500-1000 litų. Žinoma, jei reikės keisti detales, kaina didės, tačiau irgi ne per daugiausia. Nebent automobilis užkeiktas ir nuolat byra, vairuojama labai neatsargiai, arba modelis prabangus ir išskirtinis - tada remontas, be abejo, patuštins piniginę", - LŽ pasakojo autorizuotų servisų meistrai.

Kyla negerų minčių

Brangiai kainuojantis Seimo narių pomėgis dažnai lankytis automobilių remonto dirbtuvėse keistai atrodo ir Lietuvos automobilininkų sąjungos nariui bei transporto inžinerijos docentui Vigilijui Sadauskui. Jis sunkiai įsivaizduoja, kaip galima mašinos remontui ir priežiūrai per metus išleisti po keliolika tūkstančių litų. "Daugelis mūsų vairuoja automobilius, todėl žino, kiek kainuoja jų eksploatacija ir išlaikymas. Jei tai atsieitų po keliolika tūkstančių litų kasmet, dauguma žmonių mašinomis nevažinėtų, nes būtų paprasčiausiai per brangu. Nemanau, jog Seimo narių automobiliai tokie išskirtiniai, kad už jų remontą reikėtų mokėti įspūdingas sumas. Keistai atrodo ir tai, kad tas pats automobilis į servisus

vairuojamas po tris kartus per metus. Nejaugi parlamentarų mašinos išties tokios nepatvarios ir jas būtina taip dažnai remontuoti? Šiuo klausimu kyla įvairiausių minčių. Ir ne pačių geriausių", - kalbėjo V.Sadauskas.

Dažni ir brangūs Seimo narių vizitai į automobilių remonto dirbtuves kol kas nesudomino nei prokuratūros, nei Specialiųjų tyrimų tarnybos. Tiesa, kartą į teisėtvarkos akiratį buvo pakliuvę keliolika parlamentarų - prokurorai juos įtarė sudarius neskaidrias mašinų nuomos sutartis. Temidės atstovai šiomis sutartimis susidomėjo dar pernai, mat įtarė, kad jose galėjo būti numatyta galimybė Seimo nariams įsigyti automobilį už likutinę vertę pasibaigus nuomos laikotarpiui. Tačiau po poros mėnesių trukusio tyrimo parlamentarus reabilitavo Seimo Etikos ir procedūrų komisija - ji uždarame posėdyje apkaltino prokurorus politikavimu.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"