TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

Šengenas pakelia paskutines užtvaras

2008 03 29 0:00
Iš Lietuvos į kitas Šengeno erdvės valstybes skrendantys keleiviai oro uostuose sugaiš mažiau laiko.
LŽ archyvo nuotrauka

Nuo rytdienos Lietuvos oro uostuose keleiviai, skrendantys į kitas Šengeno erdvės valstybes, neprivalės rodyti dokumentų pasieniečiams.

Vykstantieji per Lietuvos sausumos ir jūrų sienas Šengeno erdvės pranašumais gali naudotis nuo praėjusių metų pabaigos. Dabar tokią privilegiją turės ir lėktuvų keleiviai, skrendantys į bet kurią Šengeno erdvės valstybę.

Bus patogiau.

Pasak Valstybės sienos apsaugos tarnybos (VSAT) Vilniaus oro uosto užkardos vado Dariaus Semėno, nuo kovo 30-osios vidurnakčio skrendantiesiems vidaus skrydžiais Šengeno erdvėje nebereikės gaišti laiko dokumentų patikros punktuose. Nuo šiol patikrinimo procedūra taps trumpesnė. "Išvykdamas iš šalies keleivis teturės užregistruoti bilietą skrydžiui, atiduoti bagažą ir pereiti aviacijos saugumo kontrolę. Vis dėlto, nors sisteminė pasienio kontrolė vidaus oro sienoms naikinama, pasirinktiniai tikrinimai ir toliau galės būti atliekami", - sakė pareigūnas.

Pasak D.Semėno, nusileidę bet kurioje Šengeno valstybėje keleiviai galės iš karto skubėti atsiimti bagažo, o vėliau - ir išėjimo iš oro uosto link. "Kai žmogus skris iš Vilniaus į tam tikrą Šengeno zonos valstybę, jo asmens dokumentai nebus tikrinami nei Vilniuje, nei minėtos zonos šalyje. Tas pats principas galios ir grįžtantiesiems iš Šengeno valstybės į Lietuvą", - paaiškino jis.

Derino prie tvarkaraščių

Pirmieji Šengeno erdvės pranašumus dar pernai išbandė vykstantieji per Lietuvos sausumos ir jūrų sienas. Oro uostų parengimas Šengeno erdvės reikalavimams visoje Europos Sąjungoje trunka kiek ilgiau, negu užtvarų pakėlimas sausumoje. Aviacijos ekspertų teigimu, negalima trikdyti lėktuvų eismo, nes oro uostai turi "atskirti" orlaivius, skrendančius į Šengeno erdvės miestus, nuo tų, kurie skrenda kitur. Todėl ir buvo nuspręsta, kad oro sienas geriausia atidaryti tada, kai keičiami oro linijų tvarkaraščiai. Jie įsigalioja būtent nuo kovo 30-osios vidurnakčio. Pirmieji lėktuvai iš Vilniaus oro uosto tą naktį turėtų pakilti apie 5 val. ryto.

Visiškai pasirengę

Susisiekimo ministerijos Civilinės aviacijos infrastruktūros skyriaus vedėjas Vilius Veitas LŽ patvirtino, kad visi šalies oro uostai visiškai pasirengę įsilieti į Šengeno erdvę. Kiek anksčiau buvo nuogąstaujama, kad Kauno oro uostas nespės to padaryti. "Taip, tokių kalbų buvo, tačiau sulaukėme žinių iš Kauno, jog šis oro uostas taip pat pasirengęs", - teigė V.Veitas.

Kad nekiltų nesklandumų, trys Lietuvos oro uostai turėjo įvykdyti specialius reikalavimus. Pagrindinis jų - kad tose oro uosto zonose, į kurias patenkama atlikus aviacinės saugos procedūras, nesusikirstų keleivių, vykstančių į Šengeno nares ir į šalis, nepriklausančias šiai erdvei, srautai. Dėl šios priežasties visi Lietuvos oro uostai buvo išplėsti - pastatyti nauji keleivių terminalai.

Šengeno sutarties pradžia - 1985 metai, kai Vokietijos, Prancūzijos ir Beniliukso šalys pasirašė susitarimą, numatantį pamažu panaikinti bendrų sienų kontrolę. Šis susitarimas leido visiems Bendrijos piliečiams laisvai judėti Šengeno erdvėje.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"