TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

Socialinė akcija įžiebė aistras

2015 05 09 6:00
Teigiama, kad Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos inicijuota socialinė kampanija „Vyrai už moteris“ diskriminuoja vyrus. Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybai (LGKT) apskųsta jos pačios inicijuota socialinė kampanija „Vyrai už moteris“, kurioje šunsnukiais, kiaulėmis ir asilais pavaizduoti vyrai raginami nesmurtauti prieš moteris. Skundo autoriai įsitikinę, kad ši kampanija tiesiogiai nukreipta prieš vyrus kaip lytį ir neabejotinai juos diskriminuoja.

Įvairius diskriminacijos atvejus nagrinėjanti LGKT yra priversta aiškintis, ar inicijavusi smurtą smerkiančią socialinę kampaniją ji pati nenusižengė įstatymams. Tarnybai ją pačią apskundė nevyriausybinė organizacija Nacionalinė teisingumo ir gynybos sąjunga. Šios narius, kaip, beje, ir daugelį kitų šalies piliečių, šokiravo faktas, kad LGKT iniciatyva sukurtuose plakatuose bei vaizdo klipuose smurtautojais pristatomi vien vyrai, nors puikiai žinoma, kad agresyviai elgiasi abiejų lyčių atstovai. Parašiusieji skundą neabejoja, kad lygybę turinti užtikrinti LGKT šia akcija diskriminuoja vyrus.

Siekė šokiruoti

Šalies gyventojų dėmesį patraukė šių metų balandžio 28-ąją prasidėjusi ir tris savaites numatyta tęsti socialinė kampanija „Vyrai už moteris“. Vykstant šiai akcijai televizijų ekranuose bei interneto svetainėse rodomi vaizdo siužetai bei plakatai, kuriuose smurtaujantys vyrai pristatomi kaip šunsnukiai, kiaulės, asilai. Plakatų su šiais vaizdais galima pamatyti ir didžiųjų miestų autobusų bei troleibusų stotelėse. Šią LGKT inicijuotą akciją finansavo Europos Komisija. Akcijos biudžetas - 269 tūkst. litų (78 tūkst. eurų).

LGKT specialistas Valdas Dambrava LŽ papasakojo, kad tarnyba iki šiol vykdė daugybę kovos su smurtu socialinių akcijų, kurios buvo korektiškos, nieko neužgaunančios, nieko konkrečiai nepaliečiančios, tad visos jos praėjo gana blankiai ir norimo rezultato nepasiekė. “Ši mūsų akcija – kolektyvinis produktas, ja norėjome šokiruoti žmones ir taip priversti susimąstyti apie smurtą ir apie nepakantumą smurtautojams”, - sakė V. Dambrava. Jis pabrėžė, kad prieš pradedant vykdyti akciją buvo išklausyta daugelio specialistų nuomonių, kaip socialinę akciją padaryti kuo labiau paveikią.

Patraukė primityvumu

”Turiu pasidžiaugti, kad ir reakcijos į šią akciją sulaukėme”, - sakė V. Dambrava. LGKT atstovas pabrėžė, kad jam bei jo kolegoms įspūdį padarė vienos moters skambutis. Ji prašė šios socialinės akcijos plakatus kabinti ne tik autobusų stotelėse, bet ir daugiabučių laiptinėse. LGKT palankiai sureagavo ir į Nacionalinės teisingumo ir gynybos sąjungos atstovų skundą, kuriame išsakoma nuomonė, kad akcijos vaizdo medžiaga galbūt yra diskriminacinė. Remiantis skundu bus atliekamas išsamus tyrimas.

Nacionalinės teisingumo ir gynybos sąjungos valdybos narys Tomas Markevičius LŽ teigė, jog LGKT užsakyta bei vykdoma socialinė akcija dėmesį patraukė visų pirma savo primityvumu bei nekorektiškumu, tačiau joje matyti ir diskriminacijos apraiškos. “Ši akcija – tai Europos Sąjungos institucijų remiama bei skatinama feministinė propaganda”, - įsitikinęs T. Markevičius. Pasak jo, iš akcijos vaizdo medžiagos susidaro įspūdis, kad smurtautojai yra vien vyrai, o aukos – tik moterys. Anot jo, ne tik nekorektiškai, bet ir įžeidžiamai ar net demonizuojamai ši socialinė akcija vyrus pristato kaip šunsnukius.

Privers susimąstyti

“Įdomu, kaip reaguotų moterys, jei jos plakatuose būtų pristatomos kaip žiurkės ar kokie kiti teigiamų emocijų nekeliantys gyvūnai?” – klausė T. Markevičius. Jis teigė, kad drauge su kitais nevyriausybinės organizacijos nariais rašė skundą LGKT, siekdamas budinti žmonių sąmonę, kad šie nesileistų išjuokiami, o tauta nebūtų priešinama lyčių pagrindu. Jis tikisi, kad lygybę užtikrinti turinti valstybės institucija LGKT susivoks ir kampanijos vaizdo medžiagą išims iš autobusų stotelių stendų, interneto svetainių, o televizijos nustos transliuoti nekorektiškus ir diskriminuojančius vaizdo klipus.

LŽ kalbintas vyrų teisių gynėjas, vyrų krizių centrų Lietuvoje kūrėjas Algirdas Meškauskas prisipažino socialinę kampaniją “Vyrai prieš moteris” vertinantis dviem aspektais. Jis neslėpė buvęs šokiruotas akcijos vaizdinių priemonių, tačiau netrukus supratęs, kad tik taip galima pasiekti norimo rezultato. Vyrų teisių gynėjas teigė, kad vadinamąja salonine kalba, taktiškomis pastabomis vargu ar paveiktume smurtautojus. A.Meškauskas pripažino, kad šie plakatai ir klipai žmones supurto. "Labai tikiuosi, kad tie, kurie smurtauja, šiuose vaizduose pažins save, o tai privers juos susimąstyti ir galbūt keisti elgesį", - vylėsi vyrų teisių gynėjas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"