TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

Sprukti iš avarijos vietos nerekomenduojama

2010 10 25 0:00
LŽ archyvo nuotrauka

Pasprukę iš avarijos vietos kaltininkai - tiek vairuotojai, tiek pėstieji - smarkiai rizikuoja. Net jei vėliau jie teisinasi patirtu šoku ir tvirtina, kad buvo visiškai blaivūs - griežtų sankcijų paprastai neišvengia.

Pabėgęs iš įvykio vietos avarijos kaltininkas rizikuoja susilaukti griežtų sankcijų. Net tada, kai jis buvo blaivus ir, kaip dažnai tikina pareigūnus, bėgo tik todėl, kad buvo ištiktas šoko. Į tokius pasiteisinimus niekas neatsižvelgia.

Pasprukusieji prilyginami išgėrusiesiems

Seimo narės Astos Baukutės sutuoktinis Kęstutis Rupulevičius, pernai rudenį Vilniaus centre nuvertęs šviesoforą, iš įvykio vietos nuvažiavo. Tačiau, remiantis liudytojų parodymais, netrukus buvo išsiaiškinta, kas avarijos kaltininkas. Pernai lapkritį teismas skyrė jam 3700 litų baudą bei 4 metams ir 3 mėnesiams atėmė teisę vairuoti automobilį.

Tiesa, K.Rupulevičius vis dar tebesipuikuoja prie vairo, mat teismo nutarimą yra apskundęs Vyriausiajam administraciniam teismui. Kol skundas bus išnagrinėtas, jis turi laikiną vairuotojo pažymėjimą. K.Rupulevičius neneigia savo kaltės, tačiau prašo apskritai panaikinti nuobaudą arba skirti tik minimaliausią.

Deja, palankaus sprendimo nusižengėlis vargu ar gali tikėtis. Administracinių teisės pažeidimų kodeksas leidžia tik vieną išlygą - baudą pakeisti areštu iki 30 parų.

"Jei kaltininkas pasišalina iš įvykio vietos, skiriama bauda nuo 3 iki 4 tūkst. litų. Tokiais atvejais daroma prielaida, kad jis buvo išgėręs ir bauda prilyginama būtent tokiam pažeidimui", - LŽ sakė Vilniaus miesto kelių policijos patrulių rinktinės vadas Marius Putrimas. Dar griežčiau baudžiamas toks nusižengėlis, jei suradus paaiškėja, kad jis neturi vairuotojo pažymėjimo - bauda nuo 4 iki 5 tūkst. litų ir draudimu vairuoti automobilį nuo 4 iki 6 metų.

"Nepiktybiški" kaltininkai

Policininkai pabrėžia, kas pasišalinimas pasišalinimui nelygu. Būna nemažai atvejų, kai vairuotojas vos brūkšteli per kito automobilio šoną ir pats to nepajunta. Toks pažeidimas netraktuojamas kaip pabėgimas ir sankcijų netaikoma. Pasak M.Putrimo, paprastai nesunku suprasti, ar kaltininkas pasišalino sąmoningai: kai automobiliai smarkiai sudaužomi ar sužalojami žmonės, aiškinti, kad to nepastebėjote, beviltiška.

Nors pasitaiko ir išskirtinių atvejų. Prieš kelerius metus Vilniuje, Kojelavičiaus gatvėje automobilis mirtinai partrenkė autobuso stotelėje stovinčią moterį. Vairuotojai važiuojant į darbą, sprogo padanga. Automobilis išlėkė į kelkraštį ir trenkėsi į tvorą. Nukentėjusioji buvo nublokšta per keletą metrų į krūmus. Nuo važiuojamosios kelio dalies jos nebuvo matyti. Vairuotoja tuomet tvirtino, kad nepastebėjusi, jog parbloškė žmogų, manė, kad smūgis buvo tik į tvorą. Teismas ja patikėjo ir nuo baudžiamosios atsakomybės, kuri grėsė už mirtiną žmogaus sužalojimą, vairuotoja buvo atleista laidavus jos motinai. Tačiau tai tik išimtis iš bendros taisyklės.

Paprastai griežtų sankcijų išvengia ir tie avarijų kaltininkai, kurie nuvažiavę iš įvykio vietos po kiek laiko apsisuka ir grįžta arba kreipiasi tiesiai į policiją. "Gana retai pasitaiko, kad kaltininkas prisistatytų pats, bet pasitaiko. Tada vertiname, per kiek laiko jis atvyko prisistatyti pareigūnams. Jei tai "protingas" laiko tarpas - valanda ar dvi, jei matome, kad žmogus paspruko tik pirmo impulso pagautas, nebuvo išgėręs, nevairavo be pažymėjimo ir nuoširdžiai gailisi, tada, žiūrint kokios avarijos pasekmės, kaltininkas gali tikėtis minimalios bausmės arba visai jos išvengti", - teigė M.Putrimas.

Liudytojų parodymai - itin svarbūs

M.Putrimas pripažįsta, kad pareigūnams ne visuomet pavyksta surasti pabėgusius pažeidėjus. Beveik visada sulaikomi nepaklusę policininkų reikalavimams sustoti. Pagaunami devyni vairuotojai iš dešimties. Sudėtingiau surasti tiesiog tyliai pasišalinusius. "Vairuotojų surandame maždaug 50-60 procentų. Pačių automobilių, kuriais padaryta avarija, - apie 80 procentų. Tačiau tai nereiškia, kad visais šiais atvejais kaltininkas sulauks bausmės. Suradus tik automobilį, dar reikia įrodyti, kas jį vairavo. O tai padaryti kartais neįmanoma", - LŽ sakė patrulių vadas.

Ieškant labai svarbūs liudytojų parodymai. Tokių atvejų, kad liudytojų apskritai nebūtų, pasitaiko itin retai, nebent kur nors dykvietėse ar visai tuščiuose keliuose. Labai svarbu, kad patekę į avariją nukentėjusieji elgtųsi tinkamai. Policijai itin padeda, jei nukentėjusieji iš karto užsirašo avarijos liudytojų duomenis. "Policijai atvykus, liudytojai dažnai būna jau išsilakstę. Jei yra šansas juos surasti, tuomet tikimybė sulaikyti kaltininką smarkiai padidėja. Dažnai pakanka, kad liudytojai įsimena tik tai, kokios markės ar spalvos buvo automobilis", - LŽ sakė M.Putrimas.

Sunkiausia sugaudyti avariją sukėlusius pėsčiuosius. Anksčiau jie apskritai nebuvo baudžiami. Atsakomybė visiems eismo dalyviams įstatymo pakeitimuose numatyta tik prieš pora metų. Dabar už avarijos sukėlimą jiems gali būti skiriama bauda nuo 500 iki 800 litų. "Šansas surasti avariją sukėlusį pėsčiąjį dažniausiai atsiranda tik tada, jei jo sužalojimai gana rimti ir jis kreipiasi į gydymo įstaigas", - aiškino pareigūnas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"