TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

Stichija - prieš Japoniškų mašinų mėgėjus

2011 03 23 0:00
Žemės drebėjimas ir cunamis Japonijoje sunaikino tūkstančius naujų mašinų, paruoätų eksportuoti į įvairias pasaulio šalis.
Caradvice.com.au nuotrauka

Pasaulinė automobilių pramonė jau pajuto tragedijos Japonijoje pasekmes. LŽ domėjosi, kokią įtaką tai turės japoniškų mašinų vairuotojams Lietuvoje?

Prieš pusantros savaitės Tekančios Saulės kraštą sudrebinusi stichija sudavė skaudų smūgį automobilių pramonei. Dėl sudėtingos padėties didieji koncernai buvo priversti uždaryti gamyklas. Nepraėjus nė savaitei po tragedijos, užsienio ekspertai prabilo, kad gamtos katastrofa neigiamai paveiks visą pasaulinę automobilių pramonę. Daugiausia dėl to, kad sutriks atsarginių dalių tiekimas į kitas pasaulio valstybes.

Lietuvoje įsteigtų japoniškų automobilių atstovybių darbuotojai padėties nedramatizuoja, tačiau pripažįsta, jog šiokio tokio nerimo dėl ateities esama. Produkcijos stygiaus jie nežada ir sako, kad lietuvaičiams, vairuojantiems japoniškus automobilius, nei mašinų, nei atsarginių detalių neturėtų pritrūkti.

Nuostoliai neišvengiami

Dėl gamtos šėlsmo darbą pristabdę didieji Japonijos automobilių gamintojai, tokie kaip "Mitsubishi Motors", "Toyota", "Nissan", "Honda" ir "Subaru", neslepia, kad pramonei suduotas skaudus smūgis. Nors kompanijos kol kas oficialiai neskelbia, ar sutriks mašinų ir detalių tiekimas į kitus žemynus, jos jau pripažįsta, kad nuostoliai - akivaizdūs ir neišvengiami.

Praėjusią savaitę "Toyota" oficialiai pranešė, jog sustabdžiusi visų 12 gamyklų veiklą per keletą dienų nepagamino 40 tūkst. mašinų. Tuo metu kita milžinė, kompanija "Nissan", kaip skelbia užsienio naujienų agentūros, patyrė nuostolių ne vien dėl priverstinių prastovų uždarius gamyklas, bet ir dėl to, kad stichija visiškai sugadino 2,3 tūkst. jau pagamintų mašinų, paruoštų vežti į Jungtines Amerikos Valstijas. Nors vėliau "Nissan" pavyko atnaujinti darbą dviejose gamyklose, bendrovė vis dar turi didelių sunkumų dėl dingstančios elektros, degalų tiekimo ir produkcijos gabenimo problemų.

Pritrūko detalių

Nerimas dėl automobilių pramonės ateities jaučiamas ir už Japonijos ribų. Pirmoji apie galimus sutrikimus viešai prabilo Švedijos automobilių gamintoja "Volvo cars", kuri iš japonų gauna dešimtadalį mašinoms gaminti naudojamų detalių. Kompanijos atstovas Peras Ake Frobergas praėjusią savaitę "Wall Street Journal" pareiškė, kad jei artimiausiu metu nepavyks sureguliuoti būtinų atsarginių dalių tiekimo, automobilių gamyba smarkiai nukentės. Per trumpą laiką užmegzti naujus logistinius ryšius nėra lengva, o įsigyti detalių kitose rinkoje esą irgi ne taip paprasta.

Beje, praėjusios savaitės pabaigoje dėl detalių, gaminamų Japonijoje, trūkumo sunkvežimių gamyklą buvo priverstas uždaryti ir JAV automobilių pramonės milžinas "General Motors". Negana to, dėl sutrikusio dalių tiekimo kompanija sumažins "Opel" markės automobilių gamybą Ispanijoje ir Vokietijoje

Teorinė grėsmė yra

Nors Japonijoje tebetvyro įtampa, Lietuvoje įsteigtų japoniškų automobilių salonų atstovų veiduose matyti olimpinė ramybė. Jie įsitikinę, kad mūsų krašto automobilininkai sustabdytos gamybos padarinių nepajus, nes japoniškų markių mašinos, skirtos europiečiams, dažniausiai surenkamos ne Japonijos, o Europos gamyklose. Be to, nemažai pagamintos produkcijos dar yra sandėliuose, esą šių atsargų užtektų mažiausiai keliems mėnesiams.

"Subaru" mašinomis Lietuvoje prekiaujančio Japoniškų markių automobilių centro vadovas Vykintas Kezys LŽ sakė, kad kol kas didelio pavojaus dėl mašinų ir jų detalių tiekimo į Lietuvą nemato. Tiesa, jis neslėpė, jog šiuo metu bendrovė naujų užsakymų nepriima, nes tokius nurodymus davė Japonijoje įsikūrusi centrinė "Subaru" būstinė. "Po tragedijos kompanija sustabdė automobilių gamybą, bet tai nereiškia, kad jų greitai nebus galima įsigyti Lietuvoje. Juk sandėliuose sukaupta nemažai atsargų. Tų automobilių, mano nuomone, užtektų mažiausiai 3-4 mėnesiams. Blogiausiu atveju, jei gamyklos dėl kokių nors priežasčių liktų uždarytos ilgesniam laikui, pirmiausia pradėtų stigti specifinių "Subaru" detalių, gaminamų išskirtinai Japonijoje. Tikiuosi, tokio scenarijaus nebus, nes japonai gerai organizuoti, jie turėtų greitai atsistoti ant kojų", - vylėsi V.Kezys.

Panašiai mano ir servisų tinklo "Kemi" bendraturtis Kęstutis Tubutis. Pašnekovas LŽ teigė, jog tam tikra grėsmė dėl dalių tiekimo gali kilti, bet lietuviai, vairuojantys japoniškus automobilius, dėl to neturėtų nukentėti. "Ši rinka globali, tad jei imtų stigti detalių iš Japonijos, vakuumą užpildytų Europos ar kitų žemynų gamintojai. Tačiau neatmetu tikimybės, kad kokių nors sutrikimų vis dėlto gali būti, ypač kalbant apie elektronikos prietaisus, gaminamus išskirtinai Japonijoje ir naudojamus įvairių automobilių gamybos pramonėje", - aiškino K.Tubutis.

Padėties nedramatizuoja

Suomijoje įsikūrusios bendrovės "Nissan Nordic Europe" komunikacijos vadovė Taina Erkkila LŽ tvirtino, kad sutrikus "Nissan" gamybai Japonijoje buvo reaguota akimirksniu, todėl artimiausioje ateityje finansinis kompanijos pajėgumas leis toliau atlikti pardavimo operacijas Europoje. Tai LŽ patvirtino ir bendrovės "Fakto autocentras", oficialios "Nissan" atstovės Lietuvoje, rinkodaros vadovas Mindaugas Plukys. Jis sutiko, kad dėl laikino gamyklų uždarymo šeimininkai greičiausiai neišvengs nuostolių, tačiau tai esą neturi nieko bendra su Lietuva. Jei situacija nepablogės, jokių trikdžių, anot pašnekovo, "Nissan" automobiliais mūsų krašte važinėjantys žmonės nepajus. "Reikia nepamiršti, kad "Nissan" padalinių, be gamyklų Japonijoje, yra ir toli už jos ribų. Pavyzdžiui, 80 proc. Senajame žemyne parduodamų šio gamintojo automobilių surinkta būtent Europoje. Mano žiniomis, tos gamyklos veikia be sutrikimų", - dėstė M.Plukys.

Bendrovės "Toyota Baltic", kompanijos "Toyota" atstovybės Baltijos šalyse, regiono pardavimo vadovas Giedrius Jozėnas LŽ paneigė, kad dėl tragedijos Japonijoje sutriko automobilių ir detalių tiekimas. Pasak jo, mašinų "Toyota" savininkai Lietuvoje gali būti ramūs, nes dauguma automobilių ir atsarginių dalių, parduodamų mūsų krašte, gaminama ne Japonijoje.

Kol kas jokių tiekimo sutrikimų tikino nepastebėjusi ir automobiliais "Toyota" prekiaujančios įmonės "Tokvila" generalinio direktoriaus padėjėja ryšiams su klientais Violeta Jadzevičienė. Ji LŽ tvirtino, kad Lietuvoje viskas teka įprasta vaga. "Prekyba vyksta kaip ir vykusi, o kaip katastrofa Japonijoje paveiks mūsų rinką, dar negaliu pasakyti", - kalbėjo V.Jadzevičienė.

Lietuvos autoverslininkų asociacijos generalinis direktorius Mindaugas Beišys neslėpė, kad įvykiai Japonijoje vienaip ar kitaip atsilieps pasaulinei mašinų pramonei, tačiau galutiniai vartotojai dėl to esą neturėtų nukentėti. "Grėsmė japoniškų mašinų savininkams likti be detalių ar automobilių - labiau hipotetinė. Blogiausiu atveju išskirtinai Japonijoje gaminamų dalių trūkumą kompensuos kitų šalių gamintojai", - neabejojo M.Beišys

Kilstelėjo kainas

Į stichijos šėlsmą Japonijoje netruko sureaguoti ir nenaujų japoniškų automobilių rinka. Pavyzdžiui, Rusijos Primorės krašte įsikūrusiose naudotų mašinų pardavimo vietose kaip ant mielių ėmė kilti japoniškų automobilių kainos. Naujienų agentūros "Interfaks" duomenimis, jos padidėjo vidutiniškai 10 procentų. Tiesa, specialistai įsitikinę, kad tai tėra trumpalaikis reiškinys. Mat dalis Japonijoje veikiančių naudotų automobilių aukcionų po žemės drebėjimo ir cunamio sustabdė savo veiklą, todėl kai kurių valstybių rinkos pajuto produkcijos stygių. Tuo suskubo pasinaudoti nenaujų mašinų prekiautojai.

Lietuvoje naudotų japoniškų automobilių pardavėjai kol kas neketina kelti kainų. Kauno mašinų turgų valdančios bendrovės "Varanas" direktorius Valentinas Naujanis LŽ teigė, jog tam nėra jokių objektyvių priežasčių. "Mūsų krašto automobilių turguose dažniausiai prekiaujama japoniškomis mašinomis, atvežtomis ne iš Japonijos, bet iš Europos. Taigi jų trūkumo, bent jau dabar, tikrai nėra. Nemanau, kad Lietuvoje ims stigti ir japoniškų mašinų detalių. Jei taip atsitiktų, šį stygių kompensuotų kiti gamintojai, įsikūrę už Japonijos ribų", - akcentavo V.Naujanis.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"