TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

Sudegė laivas svajonė

2010 10 11 0:00
"Lisco Gloria" krikštamotė L.Paksienė šeštadienio naktį neteko privilegijos globoti jūrininkus ir lankytis laive, kada panorėjusi.
Scanpix nuotrauka

Laive "Lisco Gloria", kainavusiame apie 50 mln. JAV dolerių, gaisras užgesintas. Draudikai turėtų visiškai atlyginti patirtą žalą jo savininkams. Kroviniams ir keleivių bagažui padaryta žala taip pat bus kompensuota.

Žinią apie gaisrą kelte Klaipėdos uosto dispečeriams pirmieji pranešė, LŽ duomenimis, įgulos narių artimieji. Naktį į šeštadienį, apie 2 val. Lietuvos laiku, vienas po kito pasipylė skambučiai, kurie neleido abejoti, kad įvykis grėsmingas. Užklausus Lietuvos karinių jūrų pajėgų Jūrų gelbėjimo koordinacinį centrą netrukus buvo gautas patvirtinimas, kad keltas "Lisco Gloria" dega.

Gaisras, ilgiau nei 30 valandų siautėjęs Danijos teritoriniuose vandenyse Baltijos jūroje dreifuojančiame laive, numalšintas tik vakar. Vokietijos jūrų gelbėjimo tarnybos centrinės vadavietės atstovas neigia pasklidusias versijas apie galimą teroro aktą. Jo manymu, tai nelaimingas atsitikimas.

Pirmoji tokia nelaimė

Kylio linija - pati populiariausia tarp Lietuvos krovinių vežėjų ir keleivių. Jos apkrovimas nuolat siekia 80 proc., vasaromis keltai būna perpildyti. 2001 metais įsigiję bendrovės "Lisco Baltic Service" (LBS) akcijas, danai šiai linijai iš šešių Klaipėdos keltų skyrė didžiausius: 2003 metais - laivą "Lisco Gloria", 2009-aisiais - "Lisco Maxima".

Pirmasis iš šių dviejų keltų į Klaipėdą atplaukė ne iš laivų statyklos. Lenkijoje 2002 metais pastatytas ro-pax tipo keltas "Dana Gloria" metus plaukiojo tarp Kopenhagos (Danija) ir Harvičo (Anglija). Per žiemą jis buvo rekonstruotas pritaikant plaukioti Kylio sąlygomis.

Per šventinimo iškilmes 2003 metų birželio 25-ąją simboliškai buvo nuleista Danijos ir iškelta Lietuvos vėliava. Tuometis Lietuvos įmonės vadovas Artūras Gedgaudas sakydamas kalbą pasidžiaugė, kad "didelis laivas "Lisco Gloria" - tai svajonė, virtusi turtu". Už šį laivą buvo sumokėta 42 mln. JAV dolerių. Tokią kainą prieš laivą įsigyjant LBS nustatė 3 nepriklausomi ekspertai. Laivo rekonstrukcija kainavo dar apie 8 mln. JAV dolerių. Laivą pakrikštijo ir pervardijo į "Lisco Gloria" tuometinio prezidento Rolando Pakso žmona Laima. Jai buvo suteikta privilegija globoti jūrininkus ir lankytis laive, kada pageidauja. Šios privilegijos ji neteko šeštadienio naktį.

Lietuvos laivuose tokių nelaimių, kokia ištiko "Lisco Gloria", kad tektų evakuoti žmones, iki šiol nėra buvę. Pasak "DFDS Lisco" atstovo Valdo Klumbio, laivas nuo gaisro ir sunaikinimo visada yra draustas, žala turėtų būti atlyginta 100 procentų. Trečiųjų asmenų turtui, kroviniams ir keleivių bagažui padaryta žala taip pat bus kompensuota. Civilinė laivo savininko atsakomybė yra apdrausta kompanijoje, kuri jūrinei bendruomenei žinoma kaip Londono P&I klubas (Protection and Indemnity).

Kroviniai perskirstomi

Šeštadienio vakarą iš Klaipėdos į Kylį išplaukti turėjusius keleivius "DFDS Lisco" informavo, kad reiso nebus. Pasak V.Klumbio, kas norėjo, atsiėmė pinigus, kitiems pasiūlyta išplaukti keltu "Lisco Maxima" sekmadienį.

Tačiau uostininkams operatyviai teko spręsti, kaip perskirstyti kelto "Lisco Gloria" krovinius.

Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos jūrų perkėlos terminalo viršininko Vaclovo Grigalausko teigimu, Kylio linija pati produktyviausia. "Nuo šiol į Kylį bus galima plaukti kas antrą dieną. Kas netilps į keltą "Lisco Maxima", bus nukreipiamas į Danijos liniją arba Zasnicą, esantį Vokietijos rytinėje dalyje. Bet perkėlos apkrovimas šiomis dienomis priklausys nuo to, ar krovinių vežėjus tenkins pasikeitęs grafikas. Nors dauguma, apie 70 proc., klientų yra iš Vakarų Lietuvos, perkėla naudojasi ir estai, latviai, baltarusiai. Jie gali pasukti krovinius sausuma per Lenkiją. Keleivių srautas spalį ir lapkritį paprastai būna mažesnis negu kitais mėnesiais. Tačiau dabar keleivius gali paveikti psichologinis veiksnys", - spėjo V.Grigalauskas. Jo manymu, tokia padėtis truks savaitę ar dvi.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"