TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

Sukti taksi skaitiklį seimūnams smagiau

2011 09 24 0:00
Nors Seimo narys R.Žilinskas tikina, kad jokio transporto jam nereikia, išlaidų deklaracijos rodo ką kita.
LŽ archyvo nuotrauka

Važinėti viešuoju transportu įprasta vos keliems tautos išrinktiesiems. Jei nevairuoja automobilio, vietoj rytinių spūsčių troleibusuose ar autobusuose jie mieliau ir dažniau renkasi taksi. Kodėl ne? Juk savos piniginės toks komfortas nepaplonins.

Į rytinius Seimo posėdžius viešuoju transportu skuba vos vienas kitas parlamentaras. Kelionės tarpmiestiniais autobusais ar traukiniu daugumos Seimo narių taip pat nevilioja. Jie tvirtina, esą tai susiję su laiko trūkumu. Todėl dažniausiai sėda į tarnybinius ar asmeninius automobilius. Yra dar viena garantuota išeitis - taksi.

Seimo valdybos patvirtinta tvarka numato, kad už keliones viešuoju miesto transportu, tarpmiestiniais autobusais, traukiniais, taksi (išskyrus tarpmiestinius maršrutus) galima mokėti iš parlamentinės veiklos lėšų. Antrąjį šių metų ketvirtį išlaidas viešajam transportui ir taksi deklaravo 9 parlamentarai.

Taupo valstybės pinigus

Liberalas Gediminas Navaitis beveik kiekvieną rytą iš savo namų, esančių sostinės Justiniškių mikrorajone, į Seimą važiuoja viešuoju transportu. "Tai patogu ir greita", - LŽ tvirtino jis ir pridūrė, kad taip taupo mokesčių mokėtojų pinigus. Minimu laikotarpiu G.Navaitis bene mažiausiai iš visų parlamentarų išleido pinigų automobilio degalams. Tačiau net 764 litus atseikėjo už keliones taksi ir viešuoju transportu. Parlamentaras LŽ tikino, kad didžiąją dalį šių išlaidų sudarė mėnesiniai autobusų ir troleibusų bilietai.

Tačiau taksi G.Navaitis taip pat nevengia. Labiausiai jis pasižymėjo dar kadencijos pradžioje, kai iš sostinės į Kauną vyko taksi ir už kelionę paklojo beveik pusę tūkstančio litų. Po šio pasivažinėjimo Seime net buvo priimtas nutarimas, ribojantis galimybę naudotis taksi paslaugomis vykstant iš vieno miesto į kitą.

Seimo vicepirmininkas konservatorius Česlovas Vytautas Stankevičius viešojo transporto nesibodi. "Visi žmonės lygūs, todėl nematau problemos taip keliauti", - LŽ sakė parlamentaras. Tačiau viešuoju transportu važiuojantį politiką dažniausiai galima pamatyti tik savaitgaliais. Darbo dienomis Č.V.Stankevičių iš namų į Seimą arba į susitikimus vežioja vairuotojas tarnybiniu automobiliu. "Rytą autobusu per pusvalandį Seimo tikrai nepasieksiu, tad dėl laiko stokos dažniausiai tenka vykti tarnybine mašina", - aiškino Seimo vicepirmininkas.

Viešasis transportas per brangus?

"Iš Lazdynų mikrorajono, kuriame gyvenu, automobiliu iki Seimo - tik septynios minutės kelio. Tai net pigiau, nei važiuočiau maršrutiniu autobusiuku", - kalbėjo "krikščionė" Donalda Meiželytė - Svilienė. Parlamentarė įsitikinusi, kad vilniečiams keliauti į darbą viešuoju transportu yra nepatogu ir net brangu. "Stokholme nusipirkęs vieną bilietėlį visą valandą gali važinėti miesto viešuoju transportu. Vilniuje žmonės, persėsdami iš vieno autobuso į kitą, suploja didelius pinigus", - sakė ji. Nenuostabu, kad iš parlamentinei veiklai skirtų lėšų D.Meiželytė-Svilienė minimu laikotarpiu taksi išleido 200 litų.

Taksi tikrai praverčia

Seimo Jungtinės (Liberalų ir centro sąjungos, Tautos prisikėlimo partijos) frakcijos seniūno pavaduotojas Andrius Burba pasakojo, kad net kelis sykius darbo reikalais yra tarpmiestiniu autobusu važiavęs iš sostinės į Kauną ir savo rinkimų apygardą Klaipėdoje. Parlamentaras minimu laikotarpiu tarpmiestinio autobuso bilietams ir taksi išleido 118 litų.

Traukiniu iš sostinės į pajūrį dažnai keliauja Seimo Ekonomikos komiteto pirmininkas Dainius Budrys. "Važiuoju traukiniu, nes tai ir ekonomiška, ir patogu", - LŽ teigė jis. Keliaudamas į savo rinkimų apygardą Kretingoje ar gimtąją Klaipėdą politikas vietoj automobilio mieliau renkasi krėslą traukinio vagone. D.Budrys tikino nepiktnaudžiaujantis tarnybiniu transportu. "Net automobilio nesinuomoju, o šiltuoju sezonu mieste dažnai važinėju dviračiu", - pridūrė D.Budrys. Tačiau jis deklaravo taksi paslaugoms ir viešojo transporto bilietams skyręs daugiau kaip 400 litų. Didžiąją dalį šios sumos politikas esą išleido autobusų ir traukinių bilietams.

Pats vairuoti negali

Vairuotojo pažymėjimo prieš dvejus metus netekęs buvęs "prisikėlietis", dabar Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų frakcijai priklausantis Rokas Žilinskas automobilio vis dar nevairuoja. Tačiau parlamentaras nesėda ir į miesto viešąjį transportą. "Gyvenu visai netoli Seimo, todėl jokio transporto man nereikia", - LŽ pareiškė jis. Tačiau tokie R.Žilinsko teiginiai šiek tiek prasilenkia su tikrove. Minimu laikotarpiu jis deklaravo viešajam transportui ir taksi išleidęs per 350 litų. Didžioji dalis šių pinigų atseikėta būtent už taksi paslaugas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"