TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

Sunkmečiu LRT augina konkurentą

2010 06 09 0:00
A.Siaurusevičiaus sprendimai palankūs kai kuriems komerciniams televizijos kanalams.
Nuotrauka: ©"Lietuvos žinios"

Lietuvos radijo ir televizijos komisija konkurso dėl licencijos televizijos programai transliuoti per antžeminių analoginių televizijos stočių tinklą nugalėtoju pripažino UAB "Lietuvos ryto" televiziją. Šis analoginės TV kanalas liko laisvas, kai LTV2 kanalo atsisakė Lietuvos radijas ir televizija (LRT).

LTV2 analoginio siųstuvo atsisakė praėjusių metų pabaigoje ir perėjo prie vien skaitmeninės šio kanalo transliacijos. Buvo skelbta, kad tai padaryta taupymo sumetimais.

Kai kurių šaltinių duomenimis, per metus už kanalo naudojimą tenka sumokėti iki 1,5 mln. litų. Tačiau tokios išlaidos nėra nepakeliamos gana neseniai įkurtam, nuostolingai dirbančiam komerciniam kanalui "Lietuvos rytas.tv". Iki tol "Lietuvos rytas.tv" naudojosi tiktai skaitmenine transliacija, kurios žiūrovų skaičius kelis kartus mažesnis nei analoginės TV. Šiuo metu skaitmeninės transliacijos matomos tiktai didžiausiuose krašto miestuose, turinčiuose kabelines televizijas, arba specialius priedus įsigijusių žiūrovų TV ekranuose. Tuo tarpu analoginiu kanalu transliuojamos laidos pasiekia ir atokiausius kampelius.

Nuo 2012-ųjų analoginės televizijos tinklas, laikantis Europos Parlamento rekomendacijų, bus išjungtas. Tai reiškia, kad licenciją laimėjusi televizija analoginiu kanalu Lietuvoje galės naudotis tik pusantrų metų.

Atsisakė darbo įrankio

"Dažnis transliuotojui - tai įrankis, kuriuo uždirbama duona, - stebėjosi nacionalinio transliuotojo sprendimu atsisakyti LTV2 analoginio kanalo buvęs LRT generalinis direktorius Kęstutis Petrauskis. - Kai trūksta pinigų, iš tiesų tenka taupyti. Tačiau ne darbo įrankių sąskaita. Kodėl LRT atsisakė analoginio kanalo? Gal atsakymo reikia ieškoti sprendimą priėmusioje LRT taryboje, kurios vienas narys yra komercinę televiziją turinčios bendrovės darbuotojas? Argi niekam nekyla klausimo dėl interesų konflikto? Ar atsitiktinai to UAB'o televizija ir laimėjo konkursą dėl laisvo analoginio kanalo? "Lietuvos ryto.tv" televizija, iki šiol matoma tik didžiausiuose miestuose, įsigijusi licenciją transliuos programas visai Lietuvai, konkuruos su nacionaliniu transliuotoju ir komerciniais kanalais. Atsisakiusi analoginio kanalo LRT sau padarė meškos paslaugą - susikūrė dar vieną konkurentą."

Nurungė LNK ir TV3

Paraiškas dalyvauti konkurse dėl buvusio LTV2 kanalo pateikė UAB "Laisvas ir nepriklausomas kanalas" - licencijai transliuoti televizijos programą "TV1", UAB "Lietuvos ryto" televizija - licencijai transliuoti televizijos programą "Lietuvos rytas.tv" ir UAB "TELE-3" - licencijai transliuoti televizijos programą "TV6".

"Mes stebėjomės, kad Lietuvoje vyksta tokia kova dėl analoginio kanalo, kai Latvijoje ir Estijoje analoginių kanalų iš viso atsisakoma, - pasakojo komisijos administracijos direktorius Nerijus Maliukevičius. - Matyt, televizijos kovoja už programos reitingus iki išsijungimo, nes skaitmeninės televizijos auditorija nėra didelė."

Sprendimas dėl licencijos suteikimo priimamas balsuojant slapta surinkus devynis balsus. Susipažinusi su konkurso dalyvių programomis, uždavusi jiems klausimus, komisija konkurso nugalėtoju pripažino UAB "Lietuvos ryto" televiziją.

Sprendime nurodyta, kad ši televizija "įsipareigojo daugiausia iš visų konkurso dalyvių transliuoti originalios kūrybos žinių ir informacinių laidų, laidų vaikams, sporto ir dokumentinių filmų, įsipareigojo transliuoti daugiau Europos šalyse sukurtų vaidybinių filmų ir informacinių laidų, įsipareigojo anksčiausiai pradėti programos transliavimą, todėl iš visų konkurso dalyvių labiausiai atitinka Visuomenės informavimo įstatymo 31 straipsnio 9 dalyje ir Transliavimo ir retransliavimo veiklos licencijavimo taisyklių 25 ir 26 dalyse nustatytus prioritetus."

Tai ne pirmas atvejis, kai visuomeninis transliuotojas paremia komercinius konkurentus. LRT be konkurso, už įtartinai mažą kainą Vladimiro Romanovo kanalui "Sport 1" pardavė Vankuverio žiemos olimpinių žaidynių transliacijos sublicenciją. Dėl šio sandorio LRT generaliniam direktoriui Audriui Siaurusevičiui prokuratūra pradėjusi ikiteisminį tyrimą.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"