TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

Sustojo Kauno funikulieriai

2006 07 20 0:00
2003 metais Žaliakalnio funikulierių įsigijo bendrovė "Kauno liftai".
Richardo Kybarto nuotrauka

Turistinio sezono įkarštyje remontuojami abu Kauno funikulieriai

"Lietuvos žinių" redakciją vakar pasiekė skundai kauniečių, kurie piktinosi, kad sustojo laikinosios sostinės funikulieriai. Tai esą kelia nepatogumų ne tik miesto gyventojams, bet ir jo svečiams. Unikalius įrenginius eksploatuojančios bendrovės teigia pasirinkusios tinkamą laiką jiems remontuoti.

Darbai neužtruks

Prezidento Antano Smetonos rūpesčiu pastatytas Žaliakalnio funikulierius jau keletą metų priklauso bendrovei "Kauno liftai". Pasak jos atstovų, nuo liepos 17 dienos vykdomas keltuvo metinis testavimas, laikas pasirinktas neatsitiktinai. Vasarą daugelis miestiečių išvažiavę atostogų, o turistų, kurie norėtų funikulieriumi keltis į paminklinę Prisikėlimo bažnyčia, esą nėra itin daug. Funikulieriaus darbą "Kauno liftai" planuoja atnaujinti liepos 27-ąją.

Savivaldybės įmonei "Autrolis" dabar priklausantis Aleksoto funikulierius taip pat uždarytas dėl remonto darbų. Jie truks iki mėnesio pabaigos - jau rugpjūtį vagonėliai turėtų vėl pajudėti.

Pasak LŽ kalbintų objekte dirbančių remontininkų, darbai suplanuoti taip, kad be populiarios transporto priemonės neliktų studentai ir moksleiviai, kurie noriai važinėja senoviniais vagonėliais. Be to, beveik visi atliekami darbai vykdomi lauke, todėl jiems tinkamiausia būtent vasara.

Turistai nusivylę

Tačiau tokiu bendrovių elgesiu labai stebisi Kauno regiono turizmo informacijos centro direktoriaus pavaduotojas Andrius Lazauskas. "Mums tokia pozicija keistoka. Birželį ir liepą Kaune patys didžiausi turistų srautai, šiemet, palyginti su 2005-aisiais, jie padidėjo 100 procentų. Atvykstantys vokiečiai, lenkai, anglai, ispanai, japonai ar rusai labai noriai naudojasi funikulieriais. Jie mėgsta apžvalgų aikšteles ir Aleksoto kalne, ir Prisikėlimo bažnyčioje, todėl nusivilia, kad negali ten pakilti senoviniais funikulieriais", - teigė jis.

Išlikusi autentika

Žaliakalnio funikulierius, jungiantis Naujamiestį su Žaliakalniu, vokiečių firmos AEG pastatytas 1931 metais nedidelėje šlaito iškasoje, ties A.Mickevičiaus gatve.

Aleksoto funikulierius šveicarų pastatytas 1935 metais. Išlikusi autentiška jau 70 metų veikianti traukos įranga, autentiški prieškario vagonėliai, mediniai suoleliai ir stotelių pastatai. Šiuo metu keltuvas-funikulierius kelia žmones ant Aleksoto kalno, nuo jo geriausiai matoma Kauno miesto centro ir senamiesčio panorama. Abiejų funikulierių architektūra autentiška, statiniai sudaro darnią visumą su aplinka.

Žaliakalnio ir Aleksoto funikulieriai šiandien yra ekologiškai švariausia viešojo transporto priemonė Kaune. Statistikos specialistai teigia, kad per dieną jais naudojasi apie 300 keleivių.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"