TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

Šviesa metro tunelio gale neįsižiebs?

2011 05 27 0:00

Vilniaus miesto valdžiai sukant galvas, kaip kuo skubiau išspręsti transporto spūsčių problemą, jai vis dar aktyviai brukama metropoliteno idėja.

Vilniaus miesto savivaldybei metropoliteno idėja didesnio įspūdžio nedaro, o Seime jau suburta 60 parlamentarų iniciatyvinė grupė, palaikanti metro kūrimo idėją.

Nepriklausomi ekspertai ragina valdininkus kuo skubiau atkreipti dėmesį ir į projekto iniciatorių "Vilniaus metro" savo pastate priglaudusios UAB "Vilniaus rentinys", užsiimančios požeminių konstrukcijų ir tunelių projektavimu, galimus privačius interesus.

Trūksta racionalumo

Vakar Vilniaus miesto savivaldybėje vykusioje konferencijoje, surengtoje metropoliteno diegimo būtinybei pabrėžti, dalyvavę užsienio šalių delegatai didelio sostinės valdininkų susidomėjimo nesusilaukė. Kaip LŽ teigė Vilniaus vicemeras socialdemokratas Romas Adomavičius, metro diegimo galimybę svarstanti darbo grupė kol kas pasigenda nešališkų ir objektyvių specialistų išvadų bei skaičiavimų. "Vien psichologiškai nuteikti visuomenės mes negalime. Jai būtina pateikti faktus: kokios iš to bus naudos, kiek tai kainuos žmonėms ir kiek - miestui, kaip tai pakeis Vilniaus veidą. Juk nebus taip, kad pakasim, paleisim traukinį, ir viskas", - LŽ vardijo vicemeras ir pridūrė, jog apie konkrečius sprendimus kalbėti dar anksti.

Buvęs sostinės savivaldybės vairininkas ir dabartinis jos opozicijos lyderis konservatorius Raimundas Alekna prisipažino esąs metro projekto šalininkas. Tačiau tuoj pat patikino, kad viskas atsiremia į projekto finansavimą ir atsiperkamumą. "Tai visiškai neįmanoma. Tam reikia milžiniškų investicijų. Miestai, nesenai įdiegę metro linijas, dabar jas subsidijuoja savo lėšomis. Metro galimas tik turtingose šalyse", - LŽ aiškino R.Alekna.

Savivaldybės nesudomino

Metro projekto idėjai atstovaujantis piliečių asociacijos "Metro sąjūdis" valdybos pirmininkas Juozas Zykus LŽ sakė nesuprantantis, kodėl sostinės valdžia netrykšta optimizmu. "Juk Vilnius be metro - Vilnius be ateities. Teliktų susirinkti daiktus ir emigruoti į kitokio mentaliteto kraštus. Tikiuosi, dešimt metro idėją palaikančių savivaldybės tarybos narių apšvies protą likusiems", - LŽ vakar kalbėjo J.Zykus.

Pasak jo, metro idėjai pakaktų vien politinio sprendimo, ir konkrečius projekto įgyvendinimo darbus būtų galima pradėti nedelsiant. "Dabar trūksta tik susidomėjimo. Net atnešus idėją ant auksinės lėkštutės, ji nebūtų priimama", - piktinosi metro šalininkas.

Įžvelgia privačius interesus

Transporto istorijos specialistas Udrius Armalis neabejoja, kad visi metro projekto įgyvendinimo argumentai neturi jokio realaus pagrindo. "Vilniuje - per 100 tūkst. automobilių, 500 autobusų ir troleibusų, kurie niekur nedings. Tvirtinama, esą nutiesus metro miestiečiai iki jo stotelių bus vežami troleibusais. Taigi miestui dabartinė viešojo transporto sistema taptų nuostolinga, o kai prie jos prisidėtų dar viena - naujoji, dabar per jėgą brukamas projektas niekada neatpirktų savo egzistavimo", - LŽ savo įžvalgas atskleidė ekspertas.

Paklaustas, kam tuomet gali būti naudingas vien nuostolius miestui žadantis projektas, U.Armalis siūlė atkreipti dėmesį į "Vilniaus metro" finansuotoją. "Šio judėjimo būstinė įsikūrusi Savanorių prospekte esančiose statybos bendrovės "Vilniaus rentinys" patalpose. Pabandykite ten paskambinti ir išgirsite tos įmonės sekretorės balsą. Nenuostabu, kad bent 50 metų į priekį bendrovei pajamas garantuosiantis projektas yra taip aktyviai brukamas", - nurodė analitikas.

Kainuotų 5 mlrd. litų

Jeigu metro projektas sulauktų savivaldybės palaiminimo, būtų tiesiamos trys jo linijos, jungiančios geležinkelio stotį ir Šeškinę, Justiniškes ir Saulėtekį bei Pilaitę ir Centrą. Projektas atsieitų 5 mlrd. litų, bet didžiąją dalį lėšų esą padengtų Europos Sąjungos (ES) fondai. Žadama, kad 10-30 metrų gylyje besidriekiančių metro linijų projektavimas užtruktų dvejus metus, o statybos - penkerius. Metro Vilniuje koncesijos pagrindu turėtų statyti privati korporacija. Tikinama, kad savivaldybė savo biudžeto lėšų neva neeikvotų, nes projektas būtų finansuojamas iš ES ir privataus investuotojo lėšų. Jį valdantis operatorius metro, pasibaigus koncesijai, esą perleistų savivaldybei.

Vilniaus miesto savivaldybės taryba, besirenkanti tarp tramvajaus ar metro linijų tiesimo, troleibusų, autobusų, mikroautobusų ir taksi sistemos tobulinimo bei "futuristinių" transporto modelių, žada apsispręsti iki metų pabaigos.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"