TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

Taksi vairuotojai - agresyvių klientų taikinys

2012 10 16 7:54
Taksi vairuotojai, veždami kavinių ir naktinių klubų klientus, itin rizikuoja. / LŽ archyvo nuotrauka

Nors itin žiaurių taksi vairuotojų užpuolimų pastaraisiais metais nepasitaikė, taksistai jaučiasi nesaugūs. Neretai vairuotojai sumušami, iškeikiami, klientai taikosi pasprukti nesumokėję. Taksi bendrovių vadovai baiminasi, kad užpuolimų gali daugėti.

Taksi vairuotojų darbas gana specifinis. Pakilus taksi paslaugų kainoms, jie sulaukia vis mažiau klientų. Nemažėja tik kviečiančiųjų taksi į klubus, kavines ar norinčiųjų grįžti namo po kokio pasilinksminimo svečiuose. Ypač tokių klientų daug savaitgaliais ir per didžiąsias šventes. "Išgėręs ar ko nors pavartojęs žmogus dažnai elgiasi neadekvačiai, yra agresyvus. Vairuotojas gali atsisakyti vežti išgėrusį klientą, tačiau pavartojusio narkotikų net neatpažins - juk nuo jo nesklinda joks kvapas. Visi žinome, kad daugėja vartojančiųjų narkotikus, ne paslaptis, kad jų galima nusipirkti klubuose. Tokie keleiviai kelia grėsmę vairuotojams", - LŽ sakė bendrovės "Taksi Kaunas" direktorius Artūras Smailys.

Incidentų pasitaiko nuolat

Sekmadienį Kaune keleivį vežęs taksistas, vos pasakęs paslaugų kainą, buvo užpultas. Į konfliktą teko įsikišti policijos pareigūnams. Taksi vairuotojas pasakojo, kad apie 2.50 val. Kaune, A.Kriščiukaičio g., klientas, sužinojęs kainą už paslaugą, pradėjo keikti jį necenzūriniais žodžiais, sudavė į petį, trenkė kumščiu keletą kartų per automobilio prietaisų skydelį. Įsiaudrinęs keleivis grasino taksistui susidoroti, o išlipęs apspardė automobilį. Keleivis A.S., gimęs 1976 metais, sulaikytas ir uždarytas į Kauno apskrities vyriausiojo policijos komisariato areštinę. Kauno apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kauno miesto Santakos policijos komisariate pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl viešosios tvarkos pažeidimo.

Tokių atvejų policijos suvestinėse galima pamatyti kone kasdien. "Tikrų užpuolimų, kai sužalojamas vairuotojas, apgadinamas automobilis, pasitaiko ne tiek ir daug. Gal pora per metus. Tačiau dažnai išplūstami vairuotojai. Dar dažniau keleiviai atsisako mokėti ir tiesiog stengiasi pasprukti", - LŽ pasakojo didžiausios Šiauliuose taksi paslaugas teikiančios bendrovės projektų vadovas Andrius Ramanauskas.

Pasak jo, jei keleivis atsisako mokėti, vairuotojas iš karto veža jį į policijos komisariatą ir pradedamas ikiteisminis tyrimas. Tačiau jei klientas suspėja iššokti ir pasprunka, nesumokėtą sumą tenka įrašyti į nuostolius. Pats vairuotojas tikrai nebando jo sulaikyti ir nerizikuoja būti ne tik iškeiktas, bet ir sumuštas. "Net jei keleivis pabėga, įvykis vis tiek registruojamas policijoje. Tuomet išsiaiškinus, kiek kilometrų nuvažiuota, kokia suma nesumokėta, ji tiesiog nurašoma. Savo praktikoje nepamenu atvejo, kad pabėgęs keleivis būtų rastas", - teigė A.Ramanauskas.

Dėl kitų incidentų, kai kaltininką sulaikė policijos pareigūnai, paprastai didesnių problemų nekyla, iki teismo neprieinama. Pasak projektų vadovo, dažniausiai šalys susitaiko, kaltininkui sutikus atlyginti padarytą žalą.

"Pririštas" taksistas - bejėgis

Kaip LŽ teigė Kauno miesto lengvųjų automobilių taksi asociacijos vadovas Zenonas Šleinius, taksistai neretai daro nuolaidų - ima išgėrusius keleivius. Todėl ir rizika padidėja. Be to, jis, kaip ir kolegos, paminėjo nuo narkotikų apsvaigusių klientų problemą. Tokiais atvejais vairuotojas dažniausiai net nežino, kad labai rizikuoja. "Pastaraisiais metais rimtų užpuolimų nebuvo, bet tai nereiškia, kad jų nebus. Visos permainos, padarytos teigiant, kad pagerins padėtį, iš tiesų ją tik pablogino. Daugelis vairuotojų dabar dirba individualiai. Dėl to, kad gyvena, kaip išmano, ir yra neapsaugoti. Kai taksi vairuotojas dirba priklausydamas kokiam nors centrui arba kartu su keletu ar keliolika kolegų, jis yra saugesnis. Tada automobilyje turi ir radijo stotelę, ir kitų galimų būdų prisišaukti pagalbą. Individualiai dirbantys vairuotojai tokių saugumo garantijų neturi", - pabrėžė Z.Šleinius.

Taksi vairuotojų saugumo anaiptol nedidina ir nuo šių metų įsigaliojęs Susisiekimo ministro Eligijaus Masiulio pasirašytas nutarimas, reikalaujantis taksi vairuotojams važiuojant visuomet prisisegti saugos diržą. Iš pirmo žvilgsnio toks reikalavimas lyg ir teisėtas: visiems vairuotojams privaloma, kodėl taksistai turėtų būti išskirtiniai. Tačiau, kaip LŽ teigė A.Smailys, tuomet vairuotojas "pririštas" ir užpuolimo atveju tiesiog nespėtų pabėgti. "Norint atsegti diržą reikia krapštytis bent penkias sekundes, o šoko ištiktas žmogus sugaišta dar ilgiau. Tad praktiškai vairuotojas tampa bejėgis", - sakė A.Smailys. Pasak jo, dažniausiai vairuotojai užpuolami iš nugaros. Užmesti ką nors ant kaklo ar durti peiliu "pririštam" vairuotojui - užpuolikui vienas juokas: auka nespės pasipriešinti.

Z.Šleinius LŽ sakė, kad ne kartą į ministrą buvo kreiptasi, prašant palikti buvusią tvarką ar bent atidėti naujosios priėmimą. Anksčiau taksi vairuotojas važiuodamas vienas privalėdavo prisisegti diržą, tačiau veždamas keleivį galėjo to ir nedaryti. "Prašėme ir kaip asociacija, ir atskiros bendrovės kreipėsi, tačiau ministerijos valdininkams yra svarbesnių reikalų nei žmonių saugumas", - pusiau piktai, pusiau ironiškai LŽ sakė Z.Šleinius.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"