TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

Tarnybinių automobilių vis negana

2015 01 22 6:00
Sumažėjus SADM funkcijų, sumažėjo ir būtinybė valdininkams važinėti po Lietuvą, tačiau tarnybinių automobilių poreikis vis didėja. Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai (SADM), vadovaujamai Algimantos Pabedinskienės, nepakanka tarnybinių automobilių. Pageidaujama, kad šiai institucijai būtų sudaryta išimtis ir automobilių skaičių jai nustatytų ne Vyriausybė, o pati ministerijos vadovybė.

Jei Vyriausybės nutarimo dėl tarnybinių lengvųjų automobilių biudžetinėse įstaigose pataisa būtų priimta, SADM būtų atvertas kelias turėti daugiau tarnybinių automobilių. Tačiau buvę socialinės apsaugos ir darbo ministrai tvirtina manantys, kad turimų keturių automobilių visiškai pakanka. Juk pastaruoju metu, pašalpų bei kompensacijų skyrimą ir mokėjimą perdavus savivaldybėms, būtinybė ministerijos valdininkams važinėti po Lietuvą dar labiau sumažėjo.

Rimantas Dagys/Ritos Stankevičiūtės (LŽ) nuotrauka

Apetitas jau buvo nugalėtas

2009 metais taupydama valstybės lėšas Vyriausybė apribojo ministerijų apetitą turėti gausų tarnybinių automobilių parką. Buvo nutarta, kad tiek Vyriausybės kanceliarija, tiek ministerijos tarnybos reikmėms gali turėti ne daugiau kaip keturis lengvuosius automobilius. Vyriausybės įstaigos ir kitos Vyriausybei atskaitingos valstybės institucijos bei įstaigos gali turėti ne daugiau kaip vieną tarnybinį lengvąjį automobilį, o įstaigoms prie ministerijų ir kitoms ministerijoms pavaldžioms valstybės institucijoms bei įstaigoms tarnybinių lengvųjų automobilių skaičių nustato atitinkama ministerija.

Automobilių skaičiaus apribojimai netaikomi Krašto apsaugos ministerijai, Vidaus reikalų ministerijai ir įstaigoms prie šių ministerijų, kurias aptarnauja šių ministerijų įsteigti autoūkiai. Apribojimai netaikomi ir automobiliams, kurie reikalingi būtiniesiems visuomenės poreikiams užtikrinti, taip pat naudojant Europos Sąjungos ir kitą finansinę paramą įsigytiems automobiliams, kurių naudojimo paskirtis negali būti keičiama atsižvelgiant į paramos teikimo sąlygas, specialiosioms transporto priemonėms, taktinėms ir logistinėms transporto priemonėms.

Būtent prie pastarosios kategorijos SADM priskiria ir ministerijos lengvuosius automobilius, naudojamus Trišalės tarybos ir jos komisijų posėdžiams organizuoti, įgyvendinant priemones, skirtas socialinės partnerystės plėtrai bei socialinės paramos politikos įgyvendinimo kontrolei. Tai siūloma kartu su 1998-ųjų lapkričio 17 dienos Vyriausybės nutarimo „Dėl tarnybinių lengvųjų automobilių biudžetinėse įstaigose“ pataisomis, vakar pateiktomis svarstyti visuomenei bei suinteresuotoms institucijoms.

Algimanta Pabedinskienė/Oresto Gurevičiaus (LŽ) nuotrauka

Darbai atidedami?

SADM Viešųjų pirkimų ir turto skyriaus vedėjas Marius Dičkus Vyriausybei teikiamoje pažymoje pabrėžė, kad ministerijos darbuotojai dažnai vyksta į savivaldybes, lanko ministerijai pavaldžias socialinės globos įstaigas, kurių iš viso yra 40, atlieka įvairius patikrinimus. „Ministerijos atliekama veikla turi būti itin nuosekliai derinama su skirtingais ministerijos struktūriniais padaliniais, nes būna atvejų, kai tenka keisti suplanuotus darbus atsižvelgiant į ribotas galimybes pasinaudoti ministerijos transportu. Pasitaiko atvejų, kai negalima atidėti tam tikrų užduočių vykdymo, o pasinaudoti ministerijos transportu tarnybos reikmėms taip pat nėra galimybių, todėl laikytina, kad šiuo metu ministerijai nustatytas tarnybinių automobilių skaičius nepakankamas“, - papildomų tarnybinių automobilių poreikį aiškino M. Dičkus.

Socialinės apsaugos ir darbo ministrės patarėjas ryšiams su visuomene Arūnas Malinovskis LŽ atskleidė dar vieną priežastį, kodėl SADM reikia daugiau tarnybinių automobilių. „Nuo sausio 1-osios SADM perėmė Trišalės tarybos sekretoriato funkcijas bei turtą, mat ši biudžetinė įstaiga buvo likviduota. Kartu su turtu buvo perimtas ir sekretoriatui priskirtas automobilis“, - teigė jis. Esą iškilo dilema, ką su juo daryti. SADM pageidauja pasilikti automobilį, bet tam reikia keisti teisės aktus.

Nesuprantami poreikiai

Seimo Socialinių reikalų ir darbo komiteto (SRDK) pirmininkė Kristina Miškinienė LŽ teigė nieko nežinojusi, kad SADM trūksta tarnybinių automobilių. „Mūsų komiteto tokia informacija nebuvo pasiekusi“, - tvirtino K. Miškinienė.

Seimo SRDK pirmininko pavaduotojas, 2008-2009 metais buvęs socialinių reikalų ir darbo ministras Rimantas Jonas Dagys, sužinojęs, kokioms funkcijoms vykdyti ministerijai trūksta tarnybinių automobilių, negalėjo tuo patikėti. Jis tvirtino, kad Trišalė taryba posėdžiauja pačioje ministerijoje, o socialinės politikos kontrolė dažniausiai vykdoma informaciją renkant telefonu. „Man nežinoma, kokių papildomų funkcijų atsirado SADM, kad reikėtų daugiau tarnybinių automobilių. Juk kai kurias funkcijas – pašalpų, kompensacijų skyrimą bei mokėjimą - ministerija jau perdavė savivaldybėms. Belieka suvesti statistiką, o visu kitu pasirūpina savivaldybės“, - LŽ teigė R. J. Dagys. Jis neabejojo, kad dėl to ministerijos valdininkų kelionių turėtų tik sumažėti.

2009-2012 metais SADM vadovavęs parlamentaras Donatas Jankauskas taip pat neslėpė nuostabos, kad ministerija pristigo tarnybinių automobilių. „Man vadovaujant ministerijai, jų stygius tikrai nebuvo jaučiamas ir jokių problemų dėl tarnybinių automobilių naudojimo nekildavo. Būdavo ir taip, kad jie net nebuvo visą laiką naudojami“, - tvirtino D. Jankauskas. Jis paaiškino, kad tarnybinių automobilių racionalus naudojimas labiausiai priklauso nuo to, kokia yra automobilių panaudojimo tarnybos reikmėms tvarka. „Man vadovaujant buvo suformuota mobili komanda, kuri vienu tarnybiniu ministerijos automobiliu vykdavo į šalies savivaldybes, ministerijai pavaldžias įstaigas, kiti būdavo panaudojami kitoms būtinoms kelionėms, ir to visiškai pakakdavo“, - tvirtino Seimo narys.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"