TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

Tarptautinės ugniagesių pajėgos rengėsi ateičiai

2012 10 10 9:15
Algio Palionio nuotraukos /Per tarptautines Lietuvos ir Lenkijos ugniagesių pratybas kilusiam gaisrui Kalvarijos geležinkelio stotyje užgesinti prireikė vos dviejų valandų.

Praėjusią savaitę Lietuvos ir Lenkijos gaisrininkai dalyvavo Kalvarijos (Marijampolės apskritis) miestelyje vykusiose pratybose, kur buvo lavinami gaisro gesinimo geležinkeliuose įgūdžiai. Tarptautinė gaisrų likvidavimo patirtis ypač pravers pradėjus veikti šešias valstybes sujungsiančiai geležinkelio linijai "Rail Baltica".

Pagal pratybų scenarijų manevruodami Kalvarijos geležinkelio stotyje susidūrė geležinkelio cisterna, pripildyta dyzelino, ir platforminis vagonas su natrio hidroksidu. Tai ypač nuodinga cheminė medžiaga, galinti sukelti vietinės reikšmės ekologinę katastrofą. Kilus gaisrui grėsė sprogti degalų pripildyta cisterna, o sprogimo sukelta banga maždaug trijų šimtų metrų spinduliu būtų sunaikinusi visa, kas gyva.

Per inscenizuotą avariją nukentėjo trys žmonės, kurie be sąmonės gulėjo šalia liepsnojančios cisternos.

"Lietuvos geležinkelių" Kalvarijos geležinkelio stoties budėtojui ir Bendrajam pagalbos centrui garsinį aliarmo signalą davė platformą tempusio lokomotyvo komanda. Kaip reikalauja instrukcijos, lokomotyvas buvo greitai atkabintas nuo platformos ir nuvažiavo saugoti stoties prieigų. Budėtojas ėmėsi priemonių, kad būtų sustabdytas eismas Kalvarijos geležinkelio stotyje, bent pusės kilometro spinduliu evakuoti aplink nelaimės vietą esantys žmonės.

Putomis gaisrą gesinantys ugniagesiai priminė ufonautus.

Užgesino putomis

Netrukus pasirodė ir ugniagesiai gelbėtojai. Pirmieji į įvykio vietą atvažiavo arčiausiai esančios Kalvarijos priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo tarnybos darbuotojai. Svarbiausias jiems keliamas tikslas - numalšinti šėlstančią ugnį ir kuo greičiau iš pavojingos zonos evakuoti sužeistus geležinkelio darbuotojus. Įkandin kalvariškių gaisrinio automobilio atvyko ir dvi greitosios pagalbos mašinos.

Kadangi geležinkelininkai buvo sužaloti labai sunkiai, o aplinką nuodijo tirštas dūmų kamuolys, jiems išgabenti iš įvykio vietos ir perduoti medikams prireikė neštuvų, kitų specialiųjų priemonių.

Netrukus padėti kolegoms atskubėjo Marijampolės apskrities priešgaisrinės valdybos vyrai, bendrovės "Lietuvos geležinkeliai" Kauno pagalbinis traukinys. Tai keliolikos vagonų sąstatas, kuriame yra viskas, ko tik gali prireikti gaisrams gesinti ir geležinkelio avarijų padariniams likviduoti.

Padedami pagalbinio traukinio darbuotojų Marijampolės ugniagesiai paruošė lafetinį švirkštą putų atakai, nutiesė liniją papildomam švirkštui, o vandens žarnas nukreipė į netoli esantį tvenkinį, kad nenutrūktų vandens tiekimas. Vandeniu iš tvenkinio ir iš pagalbinio traukinio buvo nuolat aušinama cisterna, antraip perkaitusi ji būtų galėjusi sprogti.

Po to ugniagesiai ėmėsi putų atakos - jomis gausiai apipylus cisterną ir aplink ją kaitria ugnimi liepsnojantį plotą gaisras buvo užgesintas.

Iš Lenkijos atvykusiems ugniagesiams buvo pavesta neutralizuoti chemikalus.

Likvidavo cheminį pavojų

Nuo gaisro pradžios praėjus dar maždaug pusvalandžiui, padėti lietuviams atskubėjo Lenkijos Suvalkų vaivadijos priešgaisrinės gelbėjimo pajėgos. Lenkams teko ypač sunkus uždavinys - likviduoti incidentą su cheminėmis medžiagomis. Jos buvo vežamos statinėmis, dalis statinių po avarijos nuriedėjo nuo platformos ant žemės.

Lenkijos ugniagesiai su jiems iškelta užduotimi susidorojo maždaug per pusantros valandos.

Sklandžiu lietuvių ir lenkų ugniagesių darbu džiaugėsi ir Lenkijos priešgaisrinės tarnybos Suvalkų vaivadijos priešgaisrinių gelbėjimo pajėgų viršininkas pulkininkas Dariuszas Siwickis. Pareigūnas dienraščiui LŽ sakė, kad tarpusavio supratimas tarp draugiškų šalių gaisrininkų neatsirado per vieną dieną, tai buvo "ilgo ir kryptingo bendradarbiavimo rezultatas".

"Suvalkų ugniagesiai su kolegomis iš Kalvarijos ir Marijampolės bendradarbiauja jau daugiau nei 10 metų. Nuolat rengiamos bendros pratybos, bendri mokymai. Dar aktyviau darbas vyksta po to, kai 2005 metais Lietuva ir Lenkija pasirašė bendradarbiavimo pasienio ruože sutartį", - apie pratybas kalbėjo D.Siwickis.

Pulkininko teigimu, bendrose pratybose įgytą patirtį jau dukart Lietuvos ir Lenkijos ugniagesiai buvo priversti naudoti ir praktikoje. "Vieną sykį kartu likvidavome incidentą netoli Kaliningrado pasienio iš Lietuvos pusės, kitąkart - Lenkijoje, vos keli metrai nuo Lietuvos sienos. Ypač pavojingas buvo pastarasis incidentas, nes iš cisternos išsiliejo dyzelinas, kilo didelis gaisro pavojus. Tačiau incidentą bendromis pastangomis pavyko sklandžiai likviduoti", - pasakojo lenkų pareigūnas.

Pasak D.Siwickio, tarptautinėse pratybose ir bendrose operacijose įgyta gaisrų gesinimo geležinkeliuose patirtis ypač pravers, kai pradės veikti "Rail Baltica", kuri sujungs net šešias valstybes - nuo Vokietijos iki Suomijos. "Didžioji geležinkelio magistralės dalis kirs Lenkiją ir Lietuvą. Gera mūsų ugniagesių parengtis bus ypač reikalinga. Todėl ateityje kartu su lietuviais žadame rengti dar daugiau bendrų pratybų ir mokymų", - sakė pulkininkas.            

D.Siwickis tikino, kad ateityje bendrų lietuvių ir lenkų ugniagesių pratybų tik daugės. 

Įpareigoja ateitis

D.Siwickio mintims pritarė ir bendrovės "Lietuvos geležinkeliai" Vidaus administravimo ir saugos departamento direktorius Vaclovas Zabarauskas. "Rail Balticos" projektas verčia pasitempti mus visus - ir geležinkelininkus, ir ugniagesius. Manau, ateityje plėtosime bendradarbiavimą ne tik su Lenkijos, bet ir su Latvijos, Estijos, per kurių teritorijas drieksis geležinkelio linija, ugniagesiais. Juk raudonas gaidys valstybės sienų nepripažįsta - jis visur vienodai pavojingas", - teigė pašnekovas.

A.Zabarauskas sakė, kad tokio tipo pratybos, kokios vyko Kalvarijoje, buvo labai naudingos, nes tai leidžia ne tik stebėti bei analizuoti tarnybų kartu vykdomus geležinkelio įvykio padarinių likvidavimo veiksmus, bet ir matyti turimos technikos pranašumus bei trūkumus. "Tenka pripažinti, kad geležinkeliai - pavojingas objektas, todėl saugumą užtikrinti įmanoma tik dirbant koordinuotai, bendromis pajėgomis ir pastangomis", - tvirtino "Lietuvos geležinkelių" atstovas.

Tokio tipo pratybos organizuojamos remiantis AB "Lietuvos geležinkeliai" ir Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos bendradarbiavimo sutartimi. Jos organizuojamos įvairiuose šalies regionuose 1-2 kartus per metus nuo 2009 metų. 

Parengta bendradarbiaujant su AB "Lietuvos geležinkeliai"

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"