TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

Tragedija sukėlė versijų kovą

2006 10 26 0:00
Vakar artimieji ir draugai Hubertą Grušnį palydėjo į paskutinę kelionę.
Nuotrauka: @ "Lietuvos žinios"

Lėktuvo katastrofa, kurioje žuvo Hubertas Grušnys, kelia esminį klausimą: ar pilotas pats rizikavo, ar tiesiog negavo pranešimo apie pavojų?

Sostinės Antakalnio kapinėse vakar buvo palaidota urna su praėjusį šeštadienį Pociūnų aerodrome tragiškai žuvusio verslininko Huberto Grušnio palaikais. Dėl radijo stočių grupės savininko žūties atliekami du tyrimai. Technines lėktuvo sudužimo priežastis tiriantys specialistai ir incidento kaltininkus turintys nustatyti pareigūnai kol kas sunkiai prognozuoja, kada šie tyrimai bus baigti. Tačiau iš šalies vis garsiau užsimenama, kad Grušniui galėjo būti nepranešta apie kilimo ir tūpimo take buvusią kliūtį.

Pokalbis neįrašytas

Susisiekimo ministerijos Orlaivių avarijų bei incidentų tyrimų vadovas Kęstutis Povilonis LŽ teigė, kad nustatyti, kaip sudužo lėktuvas, nėra sunku. Techninių priežasčių tyrimą ketinama baigti per mėnesį. Tačiau jis gali užtrukti, mat pagal tarptautinių tyrimų praktiką - nelygu ekspertizių, konsultacijų skaičius ir mastas - tyrimas gali užtrukti net iki metų. "Nemanau, kad viskas vyks taip ilgai, nes jau esame atlikę eksperimentą ir apklausę liudytojus", - sakė Povilonis.

Jau kitą dieną po avarijos Pociūnuose buvo modeliuojama įvykių seka. Patikslintos kai kurios lemtingo incidento detalės. Pasak Povilonio, trys apklausti liudytojai sutartinai teigė, kad Grušnys paprašė leidimo leistis, buvo perspėtas dėl tūpimo tako gale esančios kliūties (sklandytuvų autovilktuvo mechanizmo) ir patvirtino pranešimą supratęs.

LŽ šaltinių teigimu, buvo apklausti du sklandytojai, girdėję paskutinį verslininko pokalbį su autovilktuvo operatoriumi Leonu Šupiniu. Pastarasis apie šį pokalbį pasakojo ir iškart po tragedijos įvykio vietoje susirinkusiems žurnalistams.

Tai, kad pokalbis nebuvo įrašytas, Orlaivių avarijų bei incidentų tyrimų vadovas Povilonis pavadino tyrimą sunkinančia aplinkybe ir pridūrė, kad Pociūnų aerodrome tokia negera praktika toleruojama jau seniai.

Lauks ekspertų išvadų

Antrąjį tyrimą, kuris turėtų atskleisti, kas kaltas dėl nelemtos avarijos Pociūnuose, atlieka Prienų rajono policijos kriminalinių nusikaltimų tyrimo skyrius. Jį kuruoja Prienų rajono apylinkės prokuroras Jonas Gylys. Šis LŽ vakar pripažino, kad dabar dar pernelyg anksti kalbėti ne tik apie galimus tyrimo rezultatus, bet ir apie tai, kada jis gali būti baigtas. "Tyrimas vyksta įprastai. Policija dirba, mes juos kontroliuojame, tačiau tokio tyrimo terminų nustatyti negalima. Be to, lauksime ir aviacijos ekspertų išvadų", - sakė Gylys.

Nebuvo informuotas?

Grušnio žūtis netruko apaugti įvairiomis versijomis ir interpretacijomis. LŽ kalbintas Grušnio skraidymo mokytojas, viešosios įstaigos "Pilotų mokykla" direktorius Liudvikas Buitkus teigė linkęs tikėti versija, kad katastrofą verslininkas patyrė būtent dėl to, jog nebuvo informuotas apie pavojų. "Pažinodamas Hubertą galiu tai tvirtinti 99,9 procento! Priežasčių, kodėl jam apie tai nepasakė iškeltuvą valdęs žmogus, nežinau. Tačiau man visiškai aišku, kad nė vienas mūsų pilotas, juo labiau Grušnys, taip nesielgtų ir nerizikuotų. Kaip dabar paaiškėjo, jis apsuko aplink Pociūnus kelis kartus ir, jeigu būtų informuotas apie kliūtį, būtų apsukęs dar kartą", - samprotavo Buitkus.

Beje, tokią prielaidą iškėlė ir vilnietė pilotė Rita Misevičienė, tragiško įvykio metu savo privačiu lėktuvu skridusi netoli Paluknio ir per radijo ryšį girdėjusi paskutinius Grušnio žodžius. Ji įsitikinusi, kad verslininkas nebuvo informuotas, jog skersai nusileidimo tako ištemptas sklandytuvų iškėlimo trosas. Iškart po nelaimės teigta, kad ji veikiausiai įvyko dėl piloto klaidos arba jam pervertinus jėgas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"