TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

Turistams vilioti parengtos strateginės gairės

2013 11 27 6:00
Norima, kad 2020 metais užsienio turistų kelionių į Lietuvą išaugtų iki 2,5 milijono. Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Ūkio ministerija sudėliojo strateginį planą, kaip gerinti turizmo paslaugas ir sėkmingiau vilioti į Lietuvą užsienio keliautojus. Tikimasi, kad po šešerių metų į mūsų šalį plūs dar daugiau užsieniečių, o savo atostogoms jie čia išleis daugiau kaip 5 mlrd. litų.

Lietuvos turizmo plėtros 2014-2020 metais programos pagrindinis tikslas - didinti šalies turizmo konkurencingumą pasaulyje. Siekiama, kad turizmas gerokai prisidėtų ir prie gyventojų pajamų didėjimo, naujų verslo nišų kūrimo bei privačių investicijų pritraukimo, šalies bendro vidaus produkto augimo.

Platūs užmojai

Per ateinančius šešerius metus užsibrėžta didinti atvykstamąjį turizmą, gerinti šalies įvaizdį, sumažinti turizmo paslaugų sezoniškumą, kad užsieniečiai į šalį trauktų ne tik šiltuoju metų laiku. Norima, kad 2020 metais užsienio turistų kelionių į Lietuvą išaugtų iki 2,5 mln., o pajamos iš atvykstamojo turizmo siektų per 5 mlrd. litų.

Keliautojus į Lietuvą siūloma pritraukti plėtojant kultūrinio, verslo, sveikatos ir žaliojo (ekologinio) turizmo rūšis. Programos rengėjai kaip prioritetines turizmo plėtros teritorijas išskiria Vilniaus, Pajūrio, Nemuno žemupio, Pietų Dzūkijos, Rytų Aukštaitijos bei Žemaitijos regionus. „Tai - daugiausia turizmo išteklių turinčios teritorijos Lietuvoje, palankiausios prioritetinių turizmo produktų plėtrai“, - teigiama strateginiame dokumente.

Be kita ko, užsimota gerinti šalies pasiekiamumą ir lengvinti vizų išdavimo procedūras. Bus siekiama, kad atsirastų daugiau tiesioginių krypčių skrydžių į Lietuvą, išduodamų vizų į Lietuvą skaičius per šešerius metus nuo 412 tūkst. turėtų išaugtų iki 550 tūkst., o asmenų, atvykstančių iš Rusijos ar Baltarusijos, sienos kirtimo procedūros tetruktų mažiau nei minutę. Taip pat siūloma plėtoti patrauklesnius turistinius maršrutus, didinti turizmo sektoriuje dirbančių specialistų kompetenciją. Gerinant Lietuvos, kaip turistinės šalies, žinomumą, rekomenduojama iki 2020 metų atlikti bent du Lietuvos žinomumo bei įvaizdžio tyrimus.

Programą vadina realistine

Klaipėdos universiteto Sveikatos mokslų fakulteto Rekreacijos ir turizmo katedros vedėja prof. Aušrinė Armaitienė LŽ teigė, kad turizmo plėtros programa yra įgyvendinama. „Tokio tipo programą arba strateginį planą galima parengti labai įvairiai. Kaip itin inovatyvų ar proveržio... Šiuo atveju turime realistinį variantą, nes remiamasi į tas turizmo rūšis ir formas, kurios Lietuvoje plėtojamos“, - sakė ji.

Turėti turizmo politikos strategiją, anot A.Armaitienės, - privaloma. „Niekam ne paslaptis, kad šis dokumentas siejamas su ateinančiu ilgamečiu ES finansavimo laikotarpiu. Nors kol kas neaišku, ar turizmas bus tarp prioritetinių sričių, atsiranda labai aiški nuoroda, į kokias turizmo rūšis ir regionus bus telkiamos lėšos“, - pabrėžė ji.

Tačiau, A.Armaitienės teigimu, ne visi šalies regionai bus patenkinti dėl programoje išskirtų prioritetinių teritorijų. „Ši strateginė nuostata ne visiems tolygi ir vienoda, bet tam tikroms turizmo kryptims aiškiai parodoma, kur kreipti visas pastangas“, - sakė ji.

Būta rekordų

Programoje pažymima, kad Lietuvos įsitraukimas į tarptautinę turizmo rinką ir didėjantys atvykstamojo turizmo srautai skatina šalies ekonomikos plėtrą ir yra svarbus darbo vietų, pajamų kūrimo bei regionų plėtros veiksnys.

Primenama, kad praėjusieji metai Lietuvos turizmo sektoriui buvo rekordiniai - užsienio turistų kelionių skaičius į Lietuvą siekė 1,9 milijono (arba 7 proc. daugiau nei 2011 metais). Lietuvos banko duomenimis, pajamos iš atvykstamojo turizmo sudarė 3,858 mlrd. litų - net 13 proc. daugiau nei 2011 metais.

Pagal šių metų Pasaulio ekonomikos forumo Kelionių ir turizmo konkurencingumo ataskaitą Lietuva tarp 140 pasaulio valstybių užima 49 vietą ir pakilo 6 pozicijomis, palyginti su užpraeitais metais. Lietuvos konkurenciniai pranašumai yra susiję su sveikatos ir higienos paslaugų išvystymo lygiu (18 vieta iš 140), aplinkos darnumu (20 vieta iš 140) ir sausumos transporto infrastruktūra (21 vieta iš 140). Vienas pagrindinių Lietuvos turizmo trūkumų - palyginti silpnas pasiekiamumas oro transportu (95 vieta iš 140) ir prioriteto turizmo sektoriui stoka (91 vieta iš 140).

Pernai didžiausio užsienio turistų srauto sulaukė Vilnius (62 proc.), Kaunas (28 proc.), Klaipėda (16 proc.) ir Trakai (12 proc.), o kurortuose lankėsi mažiau užsienio svečių.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"