TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

Universitetai kyla į kovą dėl studentų

2011 06 10 0:00
Petro Malūko nuotrauka

Prasidėjus būsimų studentų viliojimo maratonui vienos mūsų krašto aukštosios mokyklos jau skaičiuoja jų biudžetus papildysiančius milijonus litų, kitos jaučiasi nustumtos į šalį. Į konkurencinę kovą metami tūkstančiai litų, skirtų alma mater reklamai.

Nuo birželio 1-osios norintieji stoti į aukštąsias mokyklas gali teikti atitinkamus prašymus. Dėl būsimų studentų šiemet rungiasi 21 universitetas ir 23 kolegijos. Valstybė rengiasi finansuoti beveik 19 tūkst. pirmakursių studijas (9,7 tūkst. universitetuose ir 9,2 tūkst. kolegijose), tad aukštosios mokyklos jau dabar skaičiuoja, kokia studijų krepšelių pyrago dalis joms atiteks.

Iki rugpjūčio 11-osios, kai bus sudėti paskutiniai taškai ant studijų sutarčių, dauguma būsimų studentų išskėstomis rankomis laukiančių krašto aukštųjų mokyklų plačiai atveria kišenes reklamai ir rinkodarai.

Reklama būtina

Mykolo Romerio universitetas (MRU) šiemet pasiryžęs nuo kitų universitetų atplėšti dar didesnę potencialių studentų dalį. MRU Priėmimo ir diplomų skyriaus vedėjas Saulius Bugailiškis LŽ teigė, kad naujai įsteigtos penkios studijų programos turėtų gerokai prisidėti prie stojančiųjų ir priimtųjų skaičiaus augimo. "Nuskriausti nebūsime, nes turime tokių programų, kurioms alternatyvų Lietuvoje nėra. Pernai užsitikrinome 363 valstybės finansuojamas vietas ir tikimės, kad šis skaičius nesumažės", - sakė jis. Nenuostabu, kad MRU daug dėmesio skiria įvaizdžiui formuoti. Viešųjų pirkimų tarnybai (VPT) ši aukštoji mokykla deklaravo siekį reklamai išleisti 68 tūkst. litų. "Reklamai skiriame daugiau kaip 20 proc. savo pajamų. Tai būtina, nes jeigu apie mus niekas nesužinos, tai ir nestos", - įsitikinęs S.Bugailiškis.

Efekto neįžvelgia

Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) Studijų marketingo tarnybos direktorė Miglė Šontaitė tvirtino, kad tarp universitetų vykstančioje konkurencijoje reklama ypatingos vietos nebeužima. "Aukštosios mokyklos visiems gerai žinomos, tad pinigai, investuoti į reklamą, didesnio poveikio nebesukelia. Šiemet sumažinome išlaidas reklamai, atsirinkome tik tikslinius leidinius ir portalus, skirtus stojantiesiems", - LŽ sakė ji. VPT duomenimis, VDU reklamai ruošiasi išleisti kiek daugiau nei 44 tūkst. litų. M.Šontaitės tvirtinimu, tokios lėšos turėtų padėti išlaikyti tą patį priimtų ir valstybės finansuojamų studentų skaičių kaip ir pernai. "Tikimės priimti apie 2 tūkst. studentų, iš jų bent 800 "atsineš" studijų krepšelius. Dėl valstybės finansuojamų studentų varžytis tenka vis intensyviau", - pabrėžė VDU atstovė.

Pozicijų neužleis

Vilniaus universitetas (VU), gerokai lenkiantis kitus universitetus ne tik savo biudžeto dydžiu, bet ir "susišluojamų" studijų krepšelių skaičiumi, siekia bent jau išlaikyti praėjusių metų lygį, kai buvo gautas 2881 krepšelis. VU administracijos reikalų prorektoriaus Alekso Pikturnos teigimu, toks rodiklis tenkina ne vien morališkai. "Rudenį kartu su ateinančiais studentais už studijų krepšelius gauname dar apie 10 mln. litų", - LŽ sakė A.Pikturna.

Šiemet VU reklaminių filmų gamybai ir reklamos paslaugoms iš viso numatyta skirti iki 83 tūkst. litų.

Glaudesnis kontaktas

Kauno technologijos universiteto (KTU) studijų prorektorius Pranas Žiliukas LŽ teigė, kad aukštojo mokslo reforma privertė visus universitetus veikti dinamiškiau, keisti studijų programas ir didinti lėšas reklamai. "Universitetai priversti rungtis dėl valstybės finansuojamų studentų, tad konkurencija juntama. Reklama darosi vis įvairesnė, propaguojamas glaudesnis kontaktas su moksleiviais", - naujausias tendencijas vardijo KTU prorektorius. VPT duomenimis, KTU šiemet būsimus studentus vilios už 266 tūkst. litų.

Tačiau Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) Priėmimo komisijos atsakingasis sekretorius Romualdas Kliukas tvirtino, kad nuo 2008-ųjų 33 proc. sumažėjęs valstybės finansuojamų VGTU studentų skaičius optimistiškomis nuotaikomis nežavi. "Tikimės išlaikyti bent tą pernykštį lygį, kai turėjome 1,5 tūkst. valstybės finansuojamų studentų. Daugiau dėmesio skiriame internetinei reklamai", - sakė jis. VGTU reklamos ir rinkodaros paslaugoms šiemet numatė skirti 297 tūkst. litų.

Jaučiasi nustumti

Šiaulių universiteto (ŠU) infrastruktūros prorektoriaus Donato Jurgaičio teigimu, kol kas šioje aukštojoje mokykloje - neramios rugsėjo 1-osios laukimo nuotaikos. Manoma, kad šiemet studijų krepšelių čia bus sulaukta dar mažiau. "Mažėjant studentų mažės ir dėstytojų. Iš anksto esame numatę ir visus galimus pasikeitimus", - sakė prorektorius. Pastaraisiais metais ŠU gavo tik 294 studijų krepšelius. Universiteto populiarinimui šiemet atseikėta daugiau kaip 90 tūkst. litų.

Pasak Klaipėdos universiteto (KU) rektoriaus Vlado Žulkaus, nesėdintiesiems universitetų olimpo viršūnėse tenka itin sunki dalia. "Situacija krizinė. Palyginti su praėjusiais metais, savo biudžete turime 7 mln. litų mažiau", - teigė jis. KU populiarina internetinė televizija. Aukštąją mokyklą pernai pasiekė 484 studijų krepšeliai.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"