Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISGYNYBAŠEIMA IR SVEIKATA
ŠVIETIMASŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIJA
LIETUVA

Uosto bendrovėse - karo padėtis

 
2006 07 12 0:00

Laivų krovos bendrovių 'Klaipėdos Smeltė' ir 'Birių krovinių terminalas' nesutarimai dėl uosto žemės nuomos kenkia Klaipėdos uosto įvaizdžiui

Valstybės dieną Klaipėdos uoste šventė ne visi. "Klaipėdos Smeltės" vadovas Rimvydas Vaštakas turėjo kreiptis į Klaipėdos apygardos prokuratūrą, Valstybės saugumo departamentą, Uosto policiją ir Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkciją dėl "Birių krovinių terminalo" (BKT) darbuotojų grasinimų ir galimo savavaliavimo. Ketinama teistis ir dėl nuostolių, atsiradusių, kai liepos 6 dieną nuo 15 valandos į 101-102 krantines buvo nutrauktas elektros ir vandens tiekimas, atlyginimo. Žalą bendrovė vertina keliomis dešimtimis tūkst. litų.

Atjungė tiekimą

Pasak "Klaipėdos Smeltės" atstovų, BKT generalinis direktorius Dmitrijus Belovas iš anksto buvo pranešęs apie ketinimus sutrikdyti normalią uosto veiklą. Rašte jis nurodė, kas bendrovė dėl "Klaipėdos Smeltės" nevykdomų teismų sprendimų "yra priversta atjungti priešgaisrinį vandenį, elektros perdavimą, geriamojo vandens tiekimą, nuotekų valymo ir surinkimo įrenginius 101-102 krantinėse".

Niekas nesitikėjo, kad toks grasinimas bus įvykdytas nekreipiant dėmesio į uosto vadovybės liepos 5 dieną sušaukto uosto saugumo tarybos perspėjimus BKT vadovui, kad už savavališkus veiksmus gresia baudžiamoji atsakomybė.

Uosto direkcija liepos 6 dieną buvo uždraudusi švartuoti laivus prie 101-104 krantinių tol, kol "Klaipėdos Smeltė" sutelkė vilkikus priešgaisrinei saugai užtikrinti, nutiesė elektros kabelį iš kilnojamosios kolonėlės.

Nemalonus incidentas

Klaipėdos uosto generalinis direktorius Sigitas Dobilinskas šio atvejo nelinkęs vadinti diversija, kaip teigia "Klaipėdos Smeltė", ir įvykį vadina dviejų akcininkų ūkiniu ginču dėl žemės subnuomos, sprendžiamu neleistinais būdais. "Tai nemalonus uosto incidentas, kenkiantis uosto įvaizdžiui. Dauguma inžinerinių tinklų priklauso uosto įmonėms, su nuosavybe jos gali elgtis kaip tinkamos, tačiau pagal įstatymą negali savavaliauti trečiųjų šalių atžvilgiu", - sakė Dobilinskas.

BKT kovos veiksmus išprovokavo nevykdomos teismų nutartys, pagal kurias šios bendrovės nuosavybės bendrininkė "Klaipėdos Smeltė" privalo atsisakyti žemės sklypo po trąšų terminalo statiniais nuomos. Tada uosto direkcija šį sklypą prie krantinių 101-104, remiantis kita teismo nutartimi, be konkurso išnuomotų BKT. Šios bendrovės direktorius Belovas LŽ sakė, kad panašių veiksmų, turėjusių atkreipti direkcijos dėmesį į konfliktą, ateityje nedarys, teisingumui įvykdyti ieškos kitų būdų. Plačiau komentuoti situaciją telefonu jis atsisakė.

Prieštaringas šleifas

1999 metais "Klaipėdos Smeltės" nuomojamoje teritorijoje įsteigtos įmonės BKT akcijas dabar lygiomis dalimis valdo "Klaipėdos Smeltė" ir verslininkas Igoris Udovickis. 2002 metais pasistatę biriųjų trąšų terminalą savininkai susipyko dėl investicijų, uosto žemės subnuomos mokesčio, kitų finansinių dalykų. Į Udovickio gyvybę prieš keletą metų buvo pasikėsinta. Bandymas nužudyti sietas su prieštaringai uostamiestyje vertinamo Udovickio verslo reikalais.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaJurgos virtuvėKomentaraiReklaminiai priedai
KonkursaiKultūraLietuvaMokslas ir ITPrenumerata
PasaulisSportasŠeima ir sveikataŠvietimasKarjera
TrasaŽmonės
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"