TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

V.Andriukaitis: naudinga turėti ir 113 sistemą

2013 09 30 8:49
Ritos Stankevičiūtės (LŽ) nuotrauka

Lietuva privalo įgyvendinti Bendrojo pagalbos centro (BPC) numeriu 112 projektą, bet būtų naudinga turėti paralelinę greitosios pagalbos prašymų priėmimo numeriu 113 sistemą, sako sveikatos apsaugos ministras Vytenis Andriukaitis.

"Žinoma, būtina įgyvendinti BPC numeriu 112 projektą, bet būtų naudinga turėti paralelinę greitosios pagalbos prašymų priėmimo numeriu 113 sistemą, kuri pereinamuoju laikotarpiu remtųsi penkiomis dispečerinėmis. Netvirtinu, kad reikia kurti dvi sistemas. Tik pereinamuoju laikotarpiu galėtume išsaugoti paralelinį greitosios pagalbos dispečerinį kanalą, kurio specialistai dirbtų drauge su BPC", - interviu "Lietuvos rytui" sakė ministras.

Anot jo, tai būtų viena kitą papildančios sistemos, visi operatoriai galėtų sėdėti viename pastate.

Ministro teigimu, neretai greitoji pagalba iškviečiama, kai pacientui visiškai pakaktų šeimos gydytojo konsultacijos poliklinikoje ar net patarimo užsidėti kompresą ant galvos.

"Bet labai pavojinga apsirikti, o atsijoti pelus nuo grūdų galinčių specialistų BPC šiandien dar stokoja. O greitosios pagalbos dispečerinės dirba labai operatyviai. Kol BPC pasieks tokį lygį, prireiks laiko. Todėl ir siūlau pereinamąjį laikotarpį", - tvirtino sveikatos apsaugos ministras.

Rugsėjo pradžioje Lietuvos greitosios medicinos pagalbos (GMP) įstaigų asociacija kreipėsi į Sveikatos apsaugos ministeriją bei Vyriausybę, kad naikinant iki šiol esamus greitosios medicinos pagalbos iškvietimo numerius 03, 103, 033 būtų pereinama ne prie bendrojo policijai, ugniagesiams ir medikams iškviesti telefono 112, o prie telefono numerio 113.

Vilniaus GMP stoties direktorius Tadeušas Rodzas teigė, kad Bendrasis pagalbos centras tėra tarpininkas, jo darbuotojai surašo pagalbos ieškančiojo informaciją ir ją persiunčia į GMP dispečerinę, o šios darbuotojai vėl renka visą informaciją. Todėl esą pagelbėtų bendrasis numeris, tos pačios informacijos nereikėtų kartoti keletą kartų, o prašantieji greičiau sulauktų kvalifikuotos pagalbos.

Siekius įdiegti atskirą 113 telefono liniją Bendrojo pagalbos centro viršininkas Artūras Kedavičius yra pavadinęs bandymu grįžti į sovietinius laikus.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"