TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

V. Mazuronis prakalbo apie automobilių apmokestinimą

2016 08 30 14:35
Valentinas Mazuronis Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Darbo partijos lyderis europarlamentaras Valentinas Mazuronis prakalbo apie tai, kad po rudenį įvyksiančių Seimo rinkimų vertėtų grįžti prie visuotinio automobilių apmokestinimo klausimo. Politiko teigimu, didesnis mokestis tektų senų automobilių pirkėjams.

„Aš nekalbu apie tai, ir Darbo partija tikrai to nedarys: neateis po rinkimų ateis ir nepriims sprendimo apmokestinti visus automobilius vienu ar kitu tarifu. Bet aš manau, kad politinis tikslas – per mokesčius spręsti problemas, susijusias su automobiliais, per tam tikrą laiką. Mes šiandien sutraukiame iš Vakarų Europos visą šlamštą, visus senus automobilius. Tai mes norime gyventi švarioje Lietuvoje? Norime gyventi saugioje Lietuvoje?“, – šiandien vykusioje „Žinių radijo“ priešrinkiminių debatų laidoje kalbėjo V. Mazuronis. Kaip žinia, Darbo partijos vedlys yra apsisprendęs neatsisakyti Europos parlamento mandato, ir Seimo rinkimuose nekandidatuoja.

Politikas tikino, kad šis sumanymas neliestų šiuo metu senais automobiliais važinėjančių piliečių. „Bet jeigu jie norės juos keisti, ir norės pirkti kažkokį sudaužytą, dvidešimties metų senumo šlamštą iš Vakarų Europos, tai per mokesčius mes turime galimybę reguliuoti, kad to nebūtų“, – aiškino „darbiečių“ vedlys.

Pasak V. Mazuronio, automobilių mokestis būtų visuotinis, bet diferencijuotas: didesniu mokesčiu, jo teigimu, reikėtų apmokestinti perkamus senus automobilius. „Mokesčio tikslas būtų pasiekti mūsų automobilių parko pakeitimo, neskriaudžiant tų žmonių, kurie šiuo metu važinėja senomis mašinomis. Manau, kad tie, kurie iš paskutiniųjų pinigų dabar yra įsigiję senus automobilius, nebūtų apmokestinami. Kalbama apie tai, kad reikėtų apmokestinti visus naujai perkamus automobilius, jeigu jie įsigyjamos senos ir keliamų reikalavimų neatitinkančios mašinos“, – kalbėjo jis.

Idėja apmokestinti Lietuvos piliečių vairuojamus automobilius nėra nauja. Dar praėjusių metų pradžioje šiuo metu kadenciją baigiantis parlamentaras Stasys Brundza siūlė, kad kad senesniais nei 5 metų automobiliais važinėjantys žmonės turėtų susimokėti už tai, kad neišgali nusipirkti naujesnių. Jis buvo įregistravęs įstatymo pataisą, pagal kurią po 70–100 eurų mokestis tektų anksčiau nei 2009 metais pagamintų lengvųjų automobilių savininkams.

„Seni automobiliai išmeta daug teršalų. Seniai kalbame, kad teršėjas moka, bet pas mus jis nieko nemoka. Senas automobilių parkas yra ir pavojingas. Todėl mes ir pirmaujame ES pagal eismo įvykiuose žuvusių ir sužeistų skaičių. Važinėjame senais trantais ir žudome vieni kitus“, – tuo metu kalbėjo parlamentaras.

Premjeras Algirdas Butkevičius pernai išsigynė, kad Vyriausybė svarsto galimybę apmokestinti automobilius – esą valdantieji nemato tam būtinybės.

Vis dėlto ši Vyriausybė yra diskutavusi dėl lengvųjų automobilių apmokestinimo. Automobilio mokestis, kaip valstybės pajamų didinimo šaltinis, buvo diskutuotais 2014 metais dirbusioje vyriausybinėje darbo grupėje, ieškojusioje lėšų per krizę sumažintoms pensijoms kompensuoti. Tuo metu finansų ministro pareigas ėjęs Rimantas Šadžius kaip galimą pajamų šaltinį minėjo automobilio mokesčio įvedimą. Jo dydis nebuvo įvardijamas, tačiau, pasak tuometinio ministro, tai turėjo būti „nedideli pinigai“.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"